تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 13
کد خبر: ۶۳۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۲

تاج رئیس شد کفاشیان نایب رئیس

تدبیر24 :مجمع فدراسیون فوتبال جهت انتخاب رئیس جدید فدراسیون فوتبال ایران باحضور ۷۳ عضو ساعت ۹:۳۵ روز شنبه ۱۸ اردیبهشت به ریاست علی کفاشیان در مجموعه انقلاب برگزار شد. در همان ابتدا و در ۲۰دقیقه آغازین در اتاق خبرنگاران خبری از پخش مراسم نبود که بعدا مشخص شد تصویربردار را به مجمع راه نداده‌اند! به هر حال در این مراسم ابتدا کفاشیان گزارشی از عملکرد چهارساله خود ارائه کرد سپس نامزدهای پست ریاست فدراسیون فوتبال هر کدام به‌صورت محدود به معرفی برنامه های خود پرداختند. بعد از آنان نوبت به محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان رسید تا برای حضار بصورت کوتاه سخنرانی کند. ۱۲ دقیقه ای از ساعت ۱۱ گذشته بود که با اعلام اسدی دبیرکل فدراسیون فوتبال رای گیری آغاز شد و وزیر ورزش به عنوان اولین نفر رای خود را به صندوق انداخت.

تاج رئیس شد؛ کفاشیان ماندنی!

زمان زیادی به ساعت ۱۲ باقی نمانده بود که شمارش آرای انتخابات فدراسیون فوتبال آغاز شد و در پایان مهدی تاج با کسب ۵۰ رای به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال انتخاب شد. مصطفی آجرلو ۱۵ و عزیزا... محمدی ۶ رای کسب کردن و ۲ رای هم باطل شد. بعد از انتخاب مهدی تاج به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال، نایب رئیسان او معرفی شدند و فرایند رای گیری از آنها آغاز شد. علی کفاشیان به عنوان نایب رئیس اول، محمود اسلامیان به عنوان نایب رئیس دوم و الهه عرب عامری به عنوان نایب رئیس سوم از سوی تاج معرفی شدند. با شمارش آرا برای مشخص شدن نایب رئیسان فدراسیون فوتبال کفاشیان با ۶۴ و الهه عامری با ۴۶ رای به ترتیب به عنوان نایب رئیس اول و نایب رئیس سوم انتخاب شدند. محمود اسلامیان برای نایب رئیس دوم فدراسیون رای نیاورد. او با کسب ۳۵ رای، تنها دو رای با انتخاب شدن به عنوان نایب رئیس دوم فاصله داشت. در انتخاب نواب رئیس، سه رای سفید به صندوق انداخته شد و یک رای نیز باطل شد. مهدی تاج باید فرد دیگری را برای پست نایب رئیس دوم به محمع معرفی کند تا در جلسه بعدی مجمع عمومی فدراسیون، اعضا رای خود را اعلام کنند. تا مجمع عمومی بعدی، تاج برای پست نایب رئیس دوم فدراسیون، فردی را به عنوان سرپرست معرفی می‌کند.

انتخابات دیگر پست ها

عبدالکاظم طالقانی با ۴۵ رای عضو هیات رئیسه و نماینده هیات‌های فوتبال استان‌ها و محمود شیعی با ۴۳ رأی عضو هیات رئیسه و نماینده مدیران عامل باشگاه‌ها شدند. ۱۸ رای هم باطله اعلام شد. در بخش اعضای هیات رئیسه فریدون اصفهانیان با ۳۸ رای به فدراسیون فوتبال راه یافت. طبق اعلام کفاشیان باید نصف + یک رای برای راه یافتن اعضا به هیات رئیسه مدنظر قرار بگیرد که بر این اساس تنها اصفهانیان حائز اکثریت آرا شد. حیدر بهاروند ۳۷ رای، هدایت ممبینی ۲۸ رای، میرشاد ماجدی ۱۸ رای، منصور شاه کرمی ۱۵ رای، حسن کامرانی فر ۱۵ رای، مراد حاج جعفری ۱۵ رای، شهرام دبیری ۱۲ رای، سعید عباسی ۱۱ رای، عباس صوفی ۱۱ رای، غلامحسین گودرزی ۶ رای و حبیب‌ا... شیرازی ۲ رای آوردند. بدین ترتیب بهاروند، ممبینی، ماجدی،‌ شاه کرمی،‌ حاج جعفری و کامرانی فر به دور دوم راه یافتند تا از بین آنها سه نفر انتخاب شود. البته برخی از اعضای مجمع اعتقاد داشتند بهاروند با توجه به اینکه ۳۷ رای آورده نباید به دور دوم برود که کفاشیان زیر بار این موضوع نرفت. در نهایت بهاروند اعلام کرد که من مشکلی برای حضور در دور دوم ندارم و رای‌گیری شروع شد. در دور دوم بهاروند با ۴۴ و ممبینی با ۳۳ رای حائز بیشترین آرا شدند و به هیات رئیسه راه یافتند. ماجدی ۱۷ رای، حاج جعفری ۱۲ رای، کامرانی فر ۱۱ رای، شاه کرمی ۷ رای آوردند و از حضور در هیات رئیسه بازماندند. بدین ترتیب اصفهانیان، شیعی، طالقانی، بهاروند و ممبینی اعضای جدید هیات رئیسه فدراسیون فوتبال هستند.

سیاست پوتین - مدودف

مهدی تاج که پیش از این ریاست سازمان لیگ را بر عهده داشت و نایب رئیس فدراسیون فوتبال نیز بود پیش از این اعلام کرده بود که علی کفاشیان نایب رئیس اول وی خواهد بود. همین اتفاق نیز در مجمع فدراسیون رخ داد و آقای همیشه خندان که دو دوره ریاست فدراسیون فوتبال را تجربه کرده بود بازهم در فدراسیون باقی ماند و البته این بار به عنوان نایب رئیس! ماجرای انتخابات این دوره فدراسیون فوتبال کپی برداری از سیاست انتخاباتی پوتین - مدودف است. تاج و کفاشیان توانستند سیاست انتخاباتی پوتین مدودف را در فدراسیون فوتبال اجرایی کنند! کفاشیان که در طول دو دوره نتوانسته بود برگ جدیدی در فوتبال ایران رقم بزند و با انتقادات شدیدی مواجه بود همچنان در فوتبال ماندگار و تنها اتاق وی در فدراسیون عوض شد!

انتقاد آجورلو

مصطفی آجورلو پس از آنکه در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال رأی اکثریت را به‌دست نیاورد، در جمع خبرنگاران گفت: از مردم ایران عذرخواهی می‌کنم و به آقایان جهانگیری و اسلامیان و همچنین دولت تدبیر و امید که انتخابات خوبی را برگزار کردند، تبریک می‌گویم. وی افزود: یک ماه است که به وزیر ورزش عرض می‌کنم که اسلامیان و جهانگیری از تاج حمایت می‌کنند. وزیر ورزش به دنبال فوتبال پاک است، اما عمل کردنش به این صورت بود که ناعادلانه در انتخابات دخالت کرد. آجورلو عنوان کرد: اعضای مجمع حق دارند که رای خود را بدهند، اما نه با دخالت جهانگیری و اسلامیان. وی در پاسخ به این پرسش که‌ آیا برای این ادعای خود سند نیز دارد، گفت: سند من همان ۵۰ رأیی است که تاج آورد. آرزو می‌کنم که فوتبال ایران به سمت پاک بودن برود. نامزد ریاست فدراسیون فوتبال در بخش پایانی صحبت‌های خود گفت: هشت سال پیش احمدی‌نژاد در انتخابات دخالت کرد و امروز جهانگیری. هر دوی آنها به دنبال منافع خودشان هستند. همان‌طور که ما امروز فوتبال پاک مدنظر مسئولان وقت را می‌بینیم، فوتبال پاک جهانگیری را نیز هشت سال دیگر خواهیم دید!

رئیس جدید چه گفت؟

مهدی تاج بعد از انتخابش به عنوان رئیس جدید گفت: من ۸ سال با این مجمع کار کردم و انتظار این رای را داشتم. مهدی تاج در حاشیه مجمع فدراسیون فوتبال گفت: همه می‌دانند که محمود اسلامیان در این مدت به فوتبال کمک کرده است. وی در مورد صحبت‌های مصطفی آجرلو که مدعی شد وزیر ورزش از افرادی در انتخابات حمایت کرده که متهم به فساد هستند، گفت: این مسائل را نه وزیر ورزش، نه اعضای هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال و نه شخص دیگر تائید نمی‌کند که مبنایی بر فساد در فوتبال وجود داشته باشد. این صحبت‌ها درست نیست و شما هم به آن نپردازید. رئیس جدید فدراسیون فوتبال درباره اینکه جمعه شب گذشته لابی‌هایی انجام شده، گفت: من از لابی‌های شبانه اطلاع ندارم اما من به هر حال با این اعضای مجمع ۸ سال کار کردم و از نزدیک همدیگر را می‌شناسیم. همین فردا که بازی‌های لیگ انجام می‌شود باز هم کار با همین اعضای مجمع ادامه خواهد یافت.

توافق کل ورزش کشور!

عزیز‌ا... محمدی در خصوص انتخاب مهدی تاج به عنوان رئیس جدید فدراسیون فوتبال گفت: تاج آرای خوبی آورد و من انتخاب او را تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم در کارش موفق باشد. وی افزود: حالا که تاج به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شده باید همه کمک کنیم این رشته ورزشی بتواند به جایگاه اصلی خود برسد. فوتبال ورزش پرطرفداری است و مردم با موفقیت این رشته شاد می‌شوند. حالا که تاج با اختلاف رای آورده باید همه کمک کنیم تا او در کارش موفق باشد. محمدی در واکنش به اختلاف فاحش رای خودش و مهدی تاج خاطر نشان کرد: اشکال ندارد به هر حال مجمع وی را قبول داشته و به او رای داده است من فکر می‌کنم کل ورزش کشور توافق کرده بودند که به مهدی تاج رای بدهند.محمدی درباره واکنش تند آجورلو به نوع انتخاب تاج گفت: من کاری به اظهارات دیگران ندارم. آجورلو خودش مسئول حرف‌هایش است و من نظرم این است که انتخابات برگزار شده و تاج با اختلاف رای آورده اینکه حالا دیگر کاندیداها شکست خورده‌اند دلیل ندارد که بخواهیم حرف‌های آن‌چنانی بزنیم. در این انتخابات وزیر ورزش، رئیس فدراسیون، نماینده AFC حضور داشتند و همه چیز واضح و مشخص بود.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: