تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 14
کد خبر: ۶۳۱۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰

"ظریف" هنرمندانه بازی می کند و استادانه از غرب امتیاز می گیرد

تدبیر24 :"امیلی لاندائو" از مدیران بخش برنامه کنترل تسلیحات در یکی از مهم ترین دانشگاه های اسرائیل باور دارد که ایران هم چنان به تلاش برای کسب امتیاز از غرب در دوران پسا تحریم ادامه می دهد.
 این پژوهشگر اسرائیلی در نشنال اینترست می نویسد:"برای سال ها ایران مناقشه بر سر برنامه هسته ای داشت. ایران در نهایت شروع به مذاکرات جدی بر سر برنامه هسته ای اش در سال 2013 میلادی کرد در آن زمان هدف تنها رفع تحریم ها بود. در دوران پس از توافق نیز ایران هم چنان تلاش می کند تا امتیازات بیش تری از غرب بگیرد آن هم برای اطمینان از بهبود وضعیت اقتصادی"، این پژوهشگر در ادامه با اذعان به موفقیت دیپلماتیک "محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه کشورمان می نویسد:"در ماه های پس توافق هسته ای با گروه 1+5، محمد جواد ظریف وزیرامور خارجه ایران کاملا هنرمندانه و استادانه بازی را در پیش گرفت. او در واشنگتن پست مقاله نوشت و در مصاحبه اخیر خود با "رابین رایت" خبرنگار نیویورکر این موضوع را ادامه داد. او در سرمقاله خود در بیستم آوریل اشاره کرد که بحرانی مصنوعی بر سر برنامه هسته ای صلح امیز کشورش ایجاد شده است. او اظهار کرد که ایران به دنبال ریشه کن کردم افراط گرایی است و کشورهای جهان نباید توانایی های دفاعی بومی ایران را نادیده بگیرد. او اظهار کرد که گسترده توان نظامی ایران برای کمک به خاورمیانه ای باثبات است.او در مصاحبه با نیویوکر نیز در مقابل هر پرسشی به موضوعی مشابه در کشوری دیگر اشاره می کند. برای مثال، در مقابل پرسش خبرنگار نیویورکر درباره اجازه دادن به برگزاری مسابققه کارتون هولوکاست در تهران او اظهار کرد که چرا در امریکا کوکلوکس کلان ها یا نژادپرستان سفید پوستان آزادانه عمل می کنند. او در این مصاحبه اظهار کرد که امریکا باید ابتدا برادری ش را ثابت کند و بعد انتظارات زیاد از ایران داشته باشد".


این پژوهشگر در ادامه اشاره می کند که ایران به دنبال کسب امتیازات بیش تر از غرب است و از لغو تحرمی های کنونی راضی نیست و در این باره می نویسد:"این اقدامات تاکتیکی هستند. دیدار "جان کری" وزیر امور خارجه امریکا با ظریف نیز در این راستا انجام شد. دولت اوباما اعلام کرده که قصد ندارد در مسیر کسب و کار ایران با نهادهای خارجی مانعی ایجاد کند. علاوه بر آن امریکا اعلام کرده که قصد دارد سی و دو تن آب سنگین ایران را با قیمتی میلیون دلاری خریداری کند و این موضوع یک حسن نیت از جانب واشنگتن قلمداد می شود. درباره ازمایش های موشکی اخیر ایران نیز امریکا کار قابل توجهی انجام نداد و تصویب قطعنامه های شورای امنیت در این باره به تعویق افتاد".
برچسب ها: تدبیر24 ظریف
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: