تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 13
کد خبر: ۶۴۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹
زنان خرمشهر و آبادان پیشتاز ایجاد کسب و کار

حمایت از اجرای ایده های برتر رهیافتی که خوزستان آن را تجربه کرد

فقط دو میلیون نفر از شانزده میلیون جمعیت فعال و شاغل در ایران را زنان تشکیل می دهند که نشانگر سهم بسیار ناچیز زنان در اشتغال است.
تدبیر24 :فاطمه طاهری -آخرين آمار منتشر شده از نرخ مشارکت زنان  ایرانی  9.1 درصد بوده که جمعیت دو میلیون نفری زنان در اشتغال را نشان می داد. ولی نرخ مشارکت مردان در همان زمان 8/60 درصد بوده که  جمعیت چهارده میلیونی مردان در بازار کار را بیان می کرد . این آمار حاکی از آن بود که فقط دو میلیون  نفر از شانزده میلیون جمعیت فعال و شاغل در ایران را زنان تشکیل می دهند  که  نشانگر  سهم بسیار ناچیز زنان در اشتغال است.

این آمارها نشان می دهد زنان هنوز نتوانسته اند در جایگاههای رسمی و مدیریتی سهم خوبی داشته باشند و از طرفی در عرصه کسب و کار خصوصی نیز همواره زنان با مشکلات بیشتری نسبت به مردان رو به رو شده اند اما در عین حال در یک بررسی ساده می توان دریافت که زنان همواره پیشتاز ایجاد کسب و کار و کارافرینی بوده اند .
این مهمی است که با حمایت از ایده های برتر و بالقوه ساختن آنها میستر خواهد بود ، و این موضوعی است که باید دولت به عنوان سیاست گذار توسعه کارآفرنی در عرصه حمایت از تولیدات داخلی بدان توجه داشته باشد ، و با حمایت از سازمانهای غیردولتی به توسعه این حمایتگری ها با ارائه آموزش و توسعه تسهیلات بپردازد .
این روزها در باغ موزه دفاغ مقدس و به دلیل هفته فرهنگی خرمشهر و آبادان به همت موسسه بهار خرمشهر نمایشگاهی برپا شده است که میزبانان آنها زنان و جوانانی هستند که توانسته در ایجاد کسب و کار موفق باشند . با همکاری بنیاد توسعه کارآفرینی زنان و جوانان از تعدادی زنان و جوانان این شهرها که دارای ایده ها برتر بوده و توانسته اند کسب و کار راه اندازی کنند دعوت شده اند تا محصولات خود را برای عرضه در این نمایشگاه آماده کنند که این می تواند بخش کوچکی از اتفاقات بزرگتری باشد که در عرصه کارآفرینی و کسب و کار صورت می گیرد .

در نگاه اول یک نمایشگاه محلی کوچک با حضور مردم خوزستان در کلانشهر تهران برپا شده است ولی در متن ماجرا همان اتفاقی را شاهد هستیم که دولت در سیاست های کلان خود برای حمایت از تولیدات بومی مدنظر دارد ، هر چند هنوز تا تحقق وعده ها مسیر طولانی پیش رو ست .
چرخی که در میان غرفه ها بزنید با زنانی رو به رو می شویم که با ایده های خود به پایتخت آمده اند و آنها را باید الگویی از سخت کوشی معرفی کرد .

بابایی نژاد یکی از زنانی است که توانسته با کسب تسهیلات به راه اندازی کارگاه نقاشی برجسته در شهر خودش بپردازد .
فونسیان نیز از زنان دیگری است که که با هنر سراجی چرم به این نمایشگاه آمده و در سایه بی مهری های سازمانها و دستگاههای دولتی با اتکاء به هنر خودش به کسب درآمد پرداخته است .
او با همان کلام صریح می گوید : ما اولویت مسئولین نیستیم و گرنه اکنون باید با حمایت از کسب و کار بومی به توسعه کارمان می پرداختیم .
اما اینها تنها بخشی از مشکلاتی است که زنان خوزستانی برای توسعه کسب و کار خود با آن مواجه شده اند .
تعصب های بومی و نگرش های سنتی نسبت به حضور زنان در عرصه اجتماعی موجب شده تا آنها به سختی به ایجاد بستر مناسبی برای اشتعال بپردازنند و شاید بنابر همین تعصبات است که هیچ گاه نمی توانند در فروش انبوه محصولات خود موفق شوند .

اما در میان همین زنان ، افرادی هستند که به توسعه کار خود پرداخته اند ، از این جمله
شجیرات تولید کننده لباس کودک در خرمشهر است که اکنون جز صادر کنندگان محصولات خود به کشور عراق نیز می باشد .

وقتی از او می خواهم از تجربیاتش صحبت کند ،می گوید: در این سال ها دو بار ورشکسته شده ام اما باز هم با حمایت همسرم کار را آغاز کردم هر چند که تعصبات سنتی مردم موجب شده تا دخترانمان برای حضور در این عرصه با مشکلاتی رو به رو باشند .

در گفت و گوهای متعددی که با شرکت کنندگان در این نمایشگاه داشتم این مشهود بود که ارائه آموزش در راستای توانمند سازی نهادهای مدنی و البته صاحبان ایده می تواند منجر به توسعه هدفمند اقدامات آنها گردد . در همین راستا اهالی خرمشهر و آبادان از این فرصت بی بهره نبوده اند ، چرا که حضور افرادی که تا پیش از این تنها یک ایده را در ذهن داشتند و حالا اکنون صاحب کسب و کار شده اند گواهی بر این مهم است .
به گفته بیات یکی از شرکت کنندگان در این جشنواره بنیاد توسعه کارآفرینی زنان و جوان مدتی است که به برپایی دوره های آموزشی برای کمک به عینیت بخشیدن به ایده های برتر زنان و جوانان این استان می کند که اکثر فرصت های شغلی ایجاد شده با حمایت از آموزش ها و کمک به اخذ تسهیلات بوده است و چه شایسته است که در این گام برداری دولت نیز به حمایت برای توسعه و تقویت کار بپردازد .
برچسب ها: تدبیر24 کسب و کار
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: