تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 13
کد خبر: ۶۴۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹

زیتون شهرکی در شرق تهران بی بهره از مواهب پایتخت

تدبیر24 :اهالی شهرک زیتون تهران بویژه آشنا به امور با اشاره به کمبودها و مشکلات موجود در این شهرک می گویند که طرح و نقشه جامع پایتخت با سال ها کار کارشناسی و مهندسی، با چشم انداز دراز مدت برای افقی دوردست در حالی در شهرداری تهران تدوین شد که در این طرح برای تمام نقاط شهر تعریفی مشخص و کاربری های مختلف به نمایش گذاشته می شود.
در گوشه ای از کلانشهر تهران درست در مجاورت بزرگراه هایی همچون شهید یاسینی و شهید زین الدین و بوستان سرخه حصار نقطه ای سفید به چشم می خورد که نامش زیتون با مساحت 240 هکتار و مالکان و ساکنانش بیشتر کارکنان وزارت جهاد کشاورزی است.
در این عرصه صدها خانوار ساکن و بیش از چهار هزار و 200 مالک پس از 30 سال انتظار و مشقت همچنان در بلاتکلیفی بسر می برند.
مدیر دفتر پیگیری های مردمی شهرک زیتون در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: به رغم 30 سال مداومت و پیگیری های اداری و قضایی با بیش از 22 حکم قضایی توان مقابله با این بلاتکلیفی را نداریم.
محمد مقدم افزود: نقطه سفید شهرک زیتون همچنان باقی مانده و حاصل آن محرومیت از همه نوع خدمات شهری برای ساکنین این شهرک شد.
وی گفت: صدای دلخراش ترمز خودروهایی که در سراشیبی این راه تاریک و فاقد هرگونه علایم اخطار ترافیکی، تاثر حادثه ای دیگر را در ذهن ساکنین به نقش می کشد.
ترکمن ده یکی از روستاهای شرقی تهران در فاصله هشت کیلومتری ورودی شهرک زیتون است و مسیری با شیب زیاد را متوجه راهیان آن منطقه می کند.
وجود نداشتن علایم اخطاری ترافیکی و روشنایی شب این مسیر را از پرحادثه ترین نقاط پایتخت کرده که به دلیل سرعت بالای خودروها همواره شاهد حوادث بسیار دلخراش و مرگ آور است.
از سوی دیگر به دلیل محرومیت از خدمات شهری در جوار پایتخت مشکلات و معضلات عدیده ای روح ساکنین این شهرک را آزار و تهدید می کند.
مدیر دفتر پیگیری های مردمی شهرک زیتون دراین باره گفت: موضوع بهداشت از مهم ترین مشکلات ساکنین این شهرک می باشد، انباشت زباله به دلیل جمع آوری نکردن توسط پیمانکار شهرداری و محرومیت از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی همواره جان ساکنین این منطقه را تهدید می کند.
مقدم خاطرنشان کرد: بدلیل واقع شدن در نقطه سفید دانش آموزان این منطقه هر روز از خیابان هایی گذر می کنند که به دلیل محرومیت از اجازه داشتن امکانات رنگ آسفالت را به خود ندیده اند و چاله های پرآب آن این سوال را در ذهن آنان ایجاد می کند که به کدامین گناه باید هر روز با این مشکلات دست و پنجه نرم کنند.
این شهروند ساکن شهرک زیتون تصریح کرد: در 32 سال پیش قطعه زمینی در شرق تهران از طرف دولت به تعاونی مسکن کارکنان یک وزارتخانه واگذار می شود و طبق قوانین اسناد واگذار، اراضی تفکیک و برای چهار هزار و 218 عضو این مجموعه پس از دریافت وجوهات قانونی سند رسمی کشور صادر می شود.
وی گفت: پس از 9 سال سازمان حفاظت محیط زیست ادعای مالکیت آن زمین را در محاکم قضایی مطرح می کند و حاصل این ادعا 30 سال کشمکش اداری و قضایی و اجتماعی در طول این سال ها 22 حکم قضایی مبنی بر محکومیت ادعای محیط زیست صادر شده است.
مقدم تاکید کرد: در این مدت حتی دیوان عدالت اداری شهرداری را ملزم به صدور پروانه ساخت کرده که اقدام های فراقانونی مانع از اجرای احکام شده است.
وی افزود: مالکین و ساکنین این شهرک در طول سه دهه تمامی راه های قانونی را طی کرده و اکنون آنها به دنبال قانون و قانون از آن ها فراری است.
این شهروند شهرک زیتون گفت: مسئولین مرتبط با پرونده شهرک مسکونی زیتون در مکاتبات متعدد اعلام کرده که منابع مالی و یا زمین معوض هم ارزش برای تملک در اختیار ندارند اما گویا ضرر و زیان مالکین حاصل از این بلاتکلیفی از اهمیتی برخوردار نیست.
وی افزود: 30 سال انتظار و عمر از دست رفته و زیان مالی قابل محاسبه در هیچ جلسه ای لحاط نمی شود.
درهمین حال، اداره کل محیط زیست استان تهران به منظور حفظ عرصه طبیعی منطقه سرخه حصار و جلوگیری از انتقال مصالح ساختمانی به داخل این محدوده، با ایجاد موانع سیمانی ورودی این شهرک را محدود کرده اند.
به گفته اهالی شهرک زیتون، این اقدام اداره کل محیط زیست استان تهران در محدود کردن مبادی ورودی شهرک، به طور قطع مشکلاتی را برای اهالی شهرک و نیز روستاه های همجوار در مواقع بروز حادثه و نیاز به حضور نیروها و تجهیزات امدادی و خدماتی ایجاد خواهد کرد.

* شهرک زیتون در حریم منطقه 13به عنوان اراضی کشاورزی فاقد کاربری است
مدیر حریم منطقه 13 شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: شهرک زیتون در حریم منطقه 13 واقع است و با توجه به اینکه حریم شهر قسمتی از اراضی بلافصل در پیرامون محدوده شهر که نظارت و کنترل شهرداری در آن ضرورت دارد و به منظور حفظ اراضی لازم و مناسب برای توسعه موزون شهرها با رعایت اولویت حفظ اراضی کشاورزی و فاقد کاربری که مربوط به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری کشور خواهد بود.
علیرضا کیانفر افزود: با توجه به منویات رهبری باید عزم جدی برای برطرف کردن ناهنماهنگی های احتمالی میان دستگاه ها و سازمانهای مربوطه برای جلوگیری از ساخت و سازهای بی رویه در حریم شهر تهران و نابودی منابع طبیعی صورت گیرد.
مدیر حریم شهرداری منطقه 13 تهران با اشاره به اینکه شهرک زیتون در حریم اراضی این منطقه واقع شده و فاقد کاربری است خاطرنشان کرد: به منظور حفاظت از حریم این منطقه شهرداری مکلف است طبق مقررات تبصره ذیل ماده دو قانون نظارت بر گسترش شهر تهران مصوب سال 1352 عمل کند.
وی تاکید کرد: شورای عالی شهرسازی و معماری کشور متولی بررسی و تصویب نهایی طرح های جامع شهری و تغییرات آنها خارج از نقشه های تفصیلی می باشد و به همین منظور شهرداری با جدیت نسبت به حفظ و حراست از اراضی شهرک زیتون و کنترل و جلوگیری از هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز در محدوده حریم اقدام کند.
به نظر می رسد اختلافات و کشمکش ها بین مالکان شهرک زیتون و شهرداری تهران همچنان ادامه دارد و با گذشت چندین سال از داستان نانوشته مالکان شهرک زیتون باید مسئولان امر هر چه سریع تر تکلیف مالکان این اراضی را مشخص کنند.
برچسب ها: تدبیر24 زیتون
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: