تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 12
کد خبر: ۶۵۳۸۹
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۲

3 روز مانده به انتخاب رئيس‌مجلس اعتدال و توسعه اعلام بی‌طرفی کرد

تدبیر24 :حسن رسولی از اعضای شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در گفت‌وگو با سایت «روز نو» درباره موضوع انتخابات هیأت‌رئیسه و ترکیب آن و نیز نقش و همراهی‌نکردن حزب اعتدال و توسعه توضیح داده است. او درباره تعداد فراکسیون امید و اینکه چرا این عدد به ١٠٥ نفر رسید، گفت: «در جلسه تشکیل فراکسیون امید، ۱۰۵ نفر از کسانی که میثاق‌نامه جریان اصلاحات را امضا کرده بودند، حضور داشتند. به صورت طبیعی در چنین جلساتی۲۰ تا ۳۰ درصد اعضا به دلایل مختلف و از‌جمله مسائل شخصی حضور ندارند. در نتیجه تشکیل فراکسیون امید با ۱۰۵ عضو به معنای ریزش حامیان فهرست امید نبوده و به دلایل غیرسیاسی صورت گرفته است. در آن مقطع زمانی برخی از رسانه‌ها به نوعی بازی اعداد در زمینه تعداد اعضای فراکسیون امید و اصولگرایان دامن زده بودند که مبتنی بر واقعیت نبود و بیشتر شکل گمانه‌زنی مطبوعاتی داشت». رسولی گفت: «در روزهای آخر منتهی به انتخاب رئیس مجلس حزب اعتدال و توسعه نسبت به حمایت از آقای عارف به عنوان کاندیدای مدنظر شورای‌عالی سیاست‌گذاری جریان اصلاحات اعلام بی‌طرفی کرد. همین مسئله باعث شد که در روز انتخاب هیأت‌رئیسه موقت مجلس آقای عارف از رأی کافی برخودار نشود و آقای لاریجانی به ریاست مجلس دست پیدا کند».
او درباره رایزنی‌ها و گفت‌وگو با اعتدال و توسعه قبل از انتخابات هیأت‌رئیسه هم گفت: «حزب اعتدال و توسعه در شورای‌عالی سیاست‌گذاری جریان اصلاحات یک نماینده داشت که آقای مرتضی بانک این وظیفه را برعهده گرفته بودند. ایشان نیز در تمام جلسات شورای‌عالی سیاست‌گذاری حضور فعال داشتند. با‌وجود‌‌این با توصیه رئیس دولت اصلاحات و برای ارتباط نزدیک‌تر و مداوم بین جریان اصلاحات و حزب اعتدال و توسعه، یک کارگروه شش‌نفره تشکیل شد.حزب اعتدال و توسعه به صورت قاطع از ریاست آقای عارف بر مجلس حمایت می‌کردند. آقای محمد‌باقر نوبخت به عنوان دبیرکل حزب اعتدال و توسعه نیز در یکی از نشست‌های خبری خود قبل از برگزاری انتخابات هیأت‌رئیسه مجلس در پاسخ به یکی از خبرنگاران درباره موضع حزب اعتدال و توسعه درباره انتخاب رئیس مجلس به صراحت عنوان کرد حزب اعتدال و توسعه تابع تصمیم فراکسیون امید در‌این‌باره است. با‌وجود‌این روز چهارشنبه یعنی سه روز مانده به انتخاب هیأت‌رئیسه مجلس، به صورت رسمی اعلام شد حزب اعتدال و توسعه در مسئله انتخاب رئیس مجلس آینده بی‌طرف است و از هیچ‌کدام از کاندیدها به صورت رسمی حمایت نمی‌کند». رسولی اضافه کرد: «شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلا فکر نمی‌کرد در لحظات مهم و سرنوشت‌ساز دوستان کنار بکشند و اعلام بی‌طرفی کنند، در نتیجه تصمیم بر این شد که آقای عارف همچنان در کورس رقابت باقی بماند». او گفت: «حزب اعتدال و توسعه به عنوان حزبی که مطالبات افکار عمومی از دولت آقای روحانی را نمایندگی می‌کند، باید نسبت به اعوجاجات و موضع‌گیری‌ها پاسخ‌گو باشد. نکته مهم در‌این‌باره این است که کسانی که حمایت‌شده اصلاح‌طلبان بودند  به یکباره و بدون هیچ‌گونه توجیه منطقی به سمت رقیب خود و رقیب جریان اصلاحات تمایل پیدا کردند. حزب اعتدال و توسعه باید درباره اختلاف  رأی آقای عارف و آقای پزشکیان برای نایب‌رئیسی مجلس پاسخ‌گو باشد که چرا از آقای عارف حمایت نشده است. این وضعیت از دو حالت خارج نیست؛ یا حزب اعتدال و توسعه نتوانسته تعهداتی را که به شورای‌عالی سیاست‌گذاری جریان اصلاحات داده است، عملیاتی کند و یا اینکه از ابتدا نخواسته چنین کاری را انجام بدهد». او درباره اینکه آیا بین عارف و لاریجانی هم درباره موضوع ریاست رایزنی صورت گرفته بود یا خیر، این‌چنین توضیح داد: «هنگامی که آقایان تاجگردون و تابش درخواست خود برای گفت‌وگو و تعامل درباره ریاست مجلس را مطرح می‌کنند، آقای لاریجانی به صورت رسمی پاسخ نمی‌دهند و عنوان می‌کنند ما هنوز فراکسیونی تشکیل نداده‌ایم که بتوانیم در‌این‌باره تصمیم‌گیری کنیم. از شواهد چنین به نظر می‌رسد که در آن مقطع زمانی آقای لاریجانی بین ادامه فراکسیون رهروان ولایت در مجلس دهم و تشکیل یک فراکسیون جدید تردید داشته‌‌اند و هنوز به جمع‌بندی نهایی در‌این‌باره نرسیده بودند؛ به‌همین‌دلیل فراکسیون امید پس از اینکه پاسخ مستندی از طرف لاریجانی دریافت نکرد، به صورت مستقل تصمیم‌گیری کرد».

برچسب ها: تدبیر24 رئیس مجلس
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: