تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 12
کد خبر: ۶۶۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۱

واردات خون توجیه علمی ندارد

مدیر کل دفتر مدیر عامل و روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران اعلام کرد: از زمان تاسیس سازمان انتقال خون ایران ،هیچ گونه خون و فرآورده های خونی (گلبول قرمزفشرده شده ،پلاسما، پلاکت وکرایو)به کشور وارد نشده است.
به گزارش تدبیر24 به نقل از ایسنا، دکتر بشیر حاجی بیگی افزود: خون و فرآورده های آن درکشور ما از طریق اهداء داوطلبانه اهداء کننده تامین می شود .
وی با تاکید به اینکه واردات خون هیچ‌گونه توجیه علمی ندارد چراکه در مراکز علمی دنیا و سازمان بهداشت جهانی به دلیل مسایل اپیدمیولوژیک هرکشور، واردات خون از کشورهای دیگر را بطور کل ممنوع اعلام کرده است ، گفت: به همین دلیل است که در پایگاه های انتقال خون دریافت خون را مشروط به ارائه کارت ملی اهدا کننده می دانند.
حاجی بیگی یادآور شد: ممکن است برخی از داروهای مشتق از پلاسما که زیرمجموعه دارویی کشور بوده وسیاستگزاری و برنامه ریزی آن مانند تمام داروهای دیگر تحت مدیریت سازمان غذا و دارو دروزارت بهداشت است وارد کشور شوند اما خون وفرآورده های آن با مشتقات دارویی تفاوت بسیار دارند.
وی افزود: درحال حاضراهداء کنندگان 27 واحد به ازای هر هزارنفر خون را تامین می کنند و از هرکیسه خون اهداء شده به سه بیمار (پلاسما،پلاکت،گلبول قرمز)استفاده می شود .
مدیر کل دفتر مدیر عامل و روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران در ادامه خاطرنشان کرد: از بدو تاسیس سازمان انتقال خون ،خون وفرآورده های آن بصورت صددرصد رایگان به مراکز درمانی توزیع می شود.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: