تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 07
کد خبر: ۶۶۳۹۴
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۹
تدبیر24: آيت‌ا... هاشمي به زادگاهش سفركرد، او البته تنها نبود بلكه دكتر حمید ميرزاده رئيس دانشگاه آزاد اسلامی هم او را همراهي مي‌كرد تا در هفتمين نشست هماهنگي و پايش امور استان‌هاي دانشگاه آزاد شركت كنند. رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در فرودگاه كرمان، مورد استقبال جمعي از ائمه جمعه شهرهاي استان، استاندار و معاونين، فرمانداران، بخشداران، گروهي از خانواده‌هاي شهدا، جانبازان، ايثارگران، مسئولان لشكري و كشوري و روساي سازمان‌ها و نهادها قرار گرفت. آيت‌ا... هاشمي در بدو ورود به كرمان در بيان اهدافش از سفر به زادگاهش گفت كه«سفر به كرمان يك سفر كاملا معمولي است و همواره بنده صله رحم را انجام داده‌ام.»وي با اشاره به سياست‌هاي مالي و اقتصادي دولت تدبير و اميد اظهار كرد:«دولت به دنبال تحولي بزرگ در حوزه اقتصادي كشور از جمله شكستن ركود، رونق اقتصادي و... است كه در اين سفر برنامه‌هاي استان كرمان در اين راستا مورد بررسي قرار خواهد گرفت.» وي تصريح كرد:« همچنين در سفر به كرمان در هفتمين نشست‌ هماهنگي و پايش امور استان‌هاي دانشگاه آزاد اسلامي و بررسي اقدامات و برنامه‌هاي اين دانشگاه در سال جاري شركت مي‌كنم.»
 مبارزات هاشمي بر كسي پوشيده نيست
پس از ورود آيت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني به كرمان در سالن شهيد مرتضوي استانداري نشست صميمانه ميان رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با مسئولان دانشگاه آزاد اسلامي كشور و مديران استان كرمان برگزار شد كه نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه كرمان در اين نشست گفت: مبارزات و فعاليت‌هاي آيت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني در دوران مبارزه بر كسي پوشيده نيست. آيت‌ا... سيد يحيي جعفري افزود: آيت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني يكي از ياران امام بوده‌اند و بعد از امام نيز با مقام معظم رهبري همكاري صميمانه‌اي داشته‌اند. وي ضمن خير مقدم به رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام و عضو مجلس خبرگان رهبري اظهار كرد: اميدواريم سفر ايشان به استان كرمان منشأ خير و بركت باشد. وي همچنين گفت: استاندار كرمان يكي از استاندارهاي خلاق، مبتكر و با تلاش مداوم است كه به صورت شبانه روزي براي حل مشكلات استان كرمان تلاش مي‌كند. نماينده ولي فقيه در استان كرمان افزود: اميدواريم مسئولان بلند پايه كشور نيز ايشان را تشويق كنند كه كارشان را استمرار بخشيده و ادامه دهند.
 ثمرات برجام
آيت‌ا... هاشمي همچنين در ديدار مديران استان كرمان و مسئولان دانشگاه آزاد گفت: «بعد از برجام، مشكلي براي كشتي‌هاي ما در هيچ‌جاي دنيا نيست و مي‌توانند به راحتي بارگيري كرده و پهلو بگيرند. همچنين مشكلاتي كه براي حمل‌ونقل هوايي وجود داشت، تقريبا برطرف شده است.» او گفت: «بايد آرام آرام جلو رفت تا دنيا خيال نكند كه به ما امتياز دادند. زيرا اين مساله حق ما بود و عده‌اي بمب هسته‌اي را بهانه كردند و تحريم‌هاي زيادي را به كشور تحميل كردند.» هاشمي افزود: «دولت كار بزرگي كرد و توانست تحريم‌ها را بشكند. اين جريان هنوز ادامه دارد. ما همواره از فلسطيني‌ها به عنوان مظلوم‌ترين مردم دنيا و از حزب‌ا... كه خطر اسرائیل را محدود مي‌كند، حمايت مي‌كنيم.» او افزود: «كشور ما امروز موثرترين جنگ را با تروريسم انجام مي‌دهد. به عنوان مثال بازگشايي جاده فلوجه برعهده ما بود. جاده‌اي كه آمريكايي‌ها با وجود سرمايه‌گذاري‌هاي گسترده نتوانستند آن را از داعش پس بگيرند. اما متاسفانه امروزه ظلم تبليغاتي عظيمي عليه ما اتفاق مي‌افتد.» رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: «متاسفانه بعضي از افراد فكر مي‌كنند كه مخالفت با برجام كار خوبي است. در حالي كه دولت بعد از برجام براي كاهش تورم كارهاي مثبتي انجام داده است. تكيه ما بايد بر مردم باشد، زيرا انقلاب اسلامي تنها با مردم پيروز شد.» هاشمي‌رفسنجاني افزود: «بخش عظيمي از امنيت امروز كشور مربوط به اين است كه مردم به نظام وفادار هستند و نفوذ تروريست‌ها در جايي كه مردمش به نظام وفادار باشند، سخت است. در منطقه‌اي كه هر روز تعداد زيادي افراد جان خود را از دست مي‌دهند و مجروح مي‌شوند كشور ما امنيت خود را حفظ كرده است، اين امر حاصل همراهي مردم و تلاش نيروهاي نظامي است.» هاشمي به نقدينگي‌هاي عظيم بانكي در كشور اشاره كرد و گفت: «تا سال گذشته ۹۰۰هزار ميليارد تومان نقدينگي در كشور وجود داشت. اين گنجينه عظيم مانند تيغ دولبه است كه يك‌ طرف آن تورم و لبه ديگر آن اين است كه اگر از نقدينگي به درستي و در قالب تسهيلات براي كارآفرينان استفاده شود، در زمينه توليد راهگشاست.»او افزود: «در زمان تحريم‌ها نمي‌توانستيم صادرات داشته باشيم، اما امروز بازارها باز شده است. وجود دعواهاي سياسي و باندي در كشور اعتماد بيرون را كم مي‌كند و اين به ضرر كل جامعه است. همه بايد برادرانه و خواهرانه دست به دست هم بدهيم و كشور را در مسير عمران مجدد قرار دهيم.»
  دولت يازدهم به مسير اصلي انقلاب برگشت
آيت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني همچنين در هفتمين جلسه پايش امور استان‌هاي دانشگاه آزادگفت: «متاسفانه در مقطعي از اوايل انقلاب ما نيز به آن سمت رفتيم و حتي چند مدرسه‌ بخش خصوصي زمان سابق را دولتي كردند كه البته بعدها برگشت. در دانشگاه آزاد اسلامي پيش‌قدم شديم تا بخش غيردولتي را احيا كنيم و قيدوبندهايي كه جلوي پيشرفت كشور را مي‌گرفت، برداشتيم.» هاشمي‌رفسنجاني به تفكري كه در دوران مبارزه، تلاش براي برپايي حكومت در زمان غيبت امام زمان (عج) را، تلاش براي برافراشتن پرچم ضلال مي‌دانستند اشاره كرد و گفت: «به آن گروه، ولايتيون مي‌گفتند و به گونه‌اي تبليغ مي‌كردند كه مي‌خواستند بين امام (ره) و مراجع تقليد فاصله بيندازند كه البته مردم، ياران و شاگردان امام (ره) نگذاشتند.» هاشمي‌رفسنجاني افزود: «كشور بعد از جنگ در دوران سازندگي، در ريل توسعه اقتصادي افتاد و سپس دولتي آمد كه در كنار ادامه‌ طرح‌هاي سازندگي، به توسعه سياسي نيز مي‌پرداخت كه البته برنامه آن در دولت سازندگي در قالب برنامه‌هاي اول، دوم، سوم و چهارمِ پنج ساله آمده بود.»رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام به سير تدريجي اتفاقات در دولت‌هاي پس از جنگ اشاره كرد و گفت: «در مقطعي، همان‌هايي كه در زمان مبارزه به انقلاب معترض بودند، با قديس‌سازي، دولتِ هشت سالِ قبل را بر كشور تحميل كردند كه همگان از اقدامات تخريبي آنها در ابعاد داخلي و خارجي خبر دارند و البته براي جلوگيري از گسترش نااميدي در جامعه، مواردي را افشا مي‌كنند.» او دولت تدبير و اميد را نتيجه هوشياري سياسي مردم دانست و گفت: «مسئوليت اجرايي كشور به مسير اصلي انقلاب برگشت.» هاشمي‌رفسنجاني به گسترش اختلافات داخلي اشاره كرد و گفت: «متاسفانه جبهه‌بندي بدي در كشور پيدا شده و گروه‌هايي كه هر كدام فرزندان انقلاب هستند، به جان هم افتادند، اما حقانيت انقلاب به گونه‌اي است كه با حمايت‌هاي مردمي به راه خود ادامه مي‌دهد.» رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، توجه به مسائل اقتصادي، برگشت رونق توليد و حل مشكل بيكاري را از ضرورت‌ها دانست و خطاب به مديران و مسئولان حاضر در جلسه، گفت: «شما به عنوان تصميم‌گيران مسائل مختلف در استان‌ها توجه داشته باشيد كه اگر نيروهايي مايل به همكاري هستند و مي‌توانند خلاءها را پر كنند، به آنها ميدان بدهيد.» وي گفت: «تلاش كنيد از بين طبقات دانشجويان و استاداني كه تفكرات و تحصيلات خوبي دارند، كادري علمي و قوي در دانشگاه آزاد تشكيل شود.» هاشمي‌رفسنجاني گفت: «اسلام، ديني نيست كه متحجّران معرفي مي‌كنند». او در ادامه به نمونه‌هايي از فقه حكومتي و اجتهادهاي سياسي، اقتصادي، اجتماعي و بانكداري امام راحل اشاره كرد و گفت: «ما احتياج داريم با روشن‌بيني، احكام اسلام را متناسب با زمان و مكان تدوين كنيم.» رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، به شش ويژگي و صفتي كه رهبري نظام براي انقلابي بودن برشمرد اشاره كرد و افزود: «رعايت ميانه‌روي و جلوگيري از تندروي، يكي از ضرورت‌هاست تا جواناني با نشاط، محقق، باسواد و اميدوارِ به آينده داشته باشيم.» او سند چشم‌انداز بيست ساله نظام را ترسيم آينده‌ كشور بر محور دانش دانست و گفت: «براساس آن سند بالادستي، شركت‌هاي دانش بنيان را در دانشگاه آزاد اسلامي تاسيس كرديم تا طرح‌هاي علمي استادان و دانشجويان به مرحله توليد انبوه و تجاري‌سازي برسند.» عصر ديروز هم رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام از تونل انتقال آب از صفارود به كرمان بازديد كرد. آيت‌ا... علي اكبر هاشمي‌رفسنجاني از كارخانه توليد سيگمنت پروژه انتقال آب از صفارود به كرمان بازديد كرد.

مطالب مرتبط
برچسب ها: تدبیر24 ، هاشمی ، کرمان
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها