تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 12
کد خبر: ۶۶۴۷۰
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲

تغییر یکی از سنت‌ها الزاماً به معنی تغییر ارزش دینی نیست

تدبیر24یادگار امام (ره) با انتشار عکسی در صفحه اینستاگرامش از حضور در دانشگاه المصطفی سریلانکا، نوشت: تغییر یکی از سنت‌ها الزاماً به معنی تغییر ارزش دینی نیست، بلکه صرفا تغییر سنتی بومی است و البته طبیعی است که سنت‌گرایان آن را برنتابند.

به گزارش آستان، آيت الله سیدحسن خمینی با انتشار عکسی در صفحه اینستاگرامش از حضور در دانشگاه المصطفی سریلانکا، نوشت:

از سنت‌های مسلمانان سریلانکا آن است که پارچه‌ای را بر دوش مهمانان خویش می‌اندازند.

از توانمندی‌های ادیان آن است که در حالی که ناهنجاری‌های فرهنگ‌ها را بر نتابیده و تحریم می‌کنند، سنت‌های مباح اقوام و مذاهب را می‌پذیرند. ملت‌ها با فرهنگ‌ها و خرده فرهنگ‌هایشان این امکان را دارند که قالب‌های خاص خود را برای ارزش‌های دینی داشته باشند. مثلاً حجاب به عنوان یک دستور دینی در هر فرهنگ به شکل و شمایل خاص آن جامعه تعریف می‌شود، در جایی با پوشش عبای عربی و در جای دیگر با چادر ایرانی نمود می‌یابد و در مکان سوم به شکل حجاب‌های آفریقایی و هندی و اندونزیایی در می‌آید و یا مثلاً در فرهنگ شیعه عزای سید الشهدا (س) گاه در قالب سینه زنی و گاه در قالب عزاداری‌های ملل دیگر تجلی می‌یابد.

و چنین است تکریم مهمان که هر قوم و تمدنی با ابزار فرهنگی پذیرفته شده خویش به آن اقدام می‌کند و درست همین جاست که معلوم می‌شود که تغییر یکی از سنت‌ها الزاماً به معنی تغییر ارزش دینی نیست بلکه صرفاً تغییر سنتی بومی است و البته طبیعی است که سنت‌گرایان آن را برنتابند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: