تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 14
کد خبر: ۶۷۲۷۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵

ضرورت شفاف‌سازي اوضاع كشور براي مردم

نزديك به يك سال تا پايان دولت يازدهم باقي‌مانده است. بخشي از وعده‌هايي كه آقاي حسن روحاني به مردم در زمان انتخابات داد، عملي شد، اما بخشي از وعده‌ها هنوز هم محقق نشده است.
 تدبیر24:  داريوش قنبري -نزديك به يك سال تا پايان دولت يازدهم باقي‌مانده است. بخشي از وعده‌هايي كه آقاي حسن روحاني به مردم در زمان انتخابات داد، عملي شد، اما بخشي از وعده‌ها هنوز هم محقق نشده است. دولت در زمينه حل‌و‌فصل پرونده هسته‌اي ايران، همانطور عمل كرد كه انتظار مي‌رفت، اما در برخي از زمينه‌ها مي‌توان گفت كه هنوز جاي كار بسياري دارد. براي مثال تدوين منشور حقوق شهروندي يكي از اقداماتي بود كه روحانی در ابتداي تحويل گرفتن دولت، روي آن متمركز شد، اما تاكنون به سرانجام نرسيده است. شايد اگر آنچه با عنوان منشور در برهه‌اي از زمان در حال تدوين بود، جدي گرفته مي‌شد، بخشي از آزادي‌هاي اجتماعي نيز كه مورد انتظار مردم بود، به صورت منطقي و معقول حل مي‌شد. بنابراين مردم اكنون با برخی وعده‌ها روبه‌رو هستند كه تحقق‌ نيافته است، وعده‌هايي كه تا انتها به ثمر نرسيده مانند بحث حقوق شهروندي و وعده‌هايي كه هنوز دولت حتي به آن ورود نكرده يا بعضاا اعلام كرده كه در محدوده اختياراتش نيست. در اينجا البته نقدي كه وارد است، اين است كه دولت ابتدا بايد وعده‌هايي را كه از عهده اجراي آن برمي‌آمد، به مردم مي‌داد تا توقع بي‌جا ايجاد نشود. اما از سوي ديگر اين نكته را نيز بايد در نظر گرفت كه بسياري از دولتمردان گفتند، زماني كه دولت را حسن روحاني تحويل گرفت، هرگز تصور نمي‌كردند كه تا اين اندازه همه‌چيز ويران شده باشد. اما با در نظر گرفتن اين نكته بايد يادآور شد كه مردم اكنون انتظاراتي دارند كه بي‌جا نيست و اتفاقا همان انتظاراتي است كه روحاني وعده داده بود، اما به دليل عدم روشنگري دولتمردان، اكنون بخشي از مردم احساس سرخوردگي دارند و برخي نيز سعي در القاي سرخوردگي به مردم دارند و از آن سود مي‌برند. بنابراين بهتر است كه دولت شفاف‌تر از هميشه با مردم به زبان خودشان صحبت كرده و از آنچه در ۸ سال دولت گذشته به سر كشور آمده، شفاف‌سازي كند. در اين صورت قطعا بساط كساني هم كه از نجابت دولت سوءاستفاده مي‌كنند و در كشور بذر نااميدي و سرخوردگي مي‌پاشند، جمع مي‌شود.
* فعال سياسي اصلاح‌طلب
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: