تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 14
کد خبر: ۶۷۳۷۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷

حمايت صفر درصدي از احمدي‌نژاد!

  تدبیر24: او مي‌رود تا كم‌كم به مرد «دائم‌المصاحبه» تبديل شود! از روزي كه انتخابات هفتم اسفند برگزار شد و اصولگرايان شكستي صددرصدي در تهران را متحمل شدند،«محمدرضا باهنر» بر آن شد تا موقعيت ازدست‌رفته اصولگرايان را بازيابي كند. حتي در نشست خبري كه سه روز بعد از انتخابات مجلس دهم انجام داد، با فراري رو به ‌جلو، موضوع پيروز انتخابات را به انتخابات رياست مجلس موكول كرد. او امروز نيز مي‌كوشد با ايجاد يكپارچگي در ميان اصولگرايان، براي روحاني حريف قدري بتراشد! البته او باسياست «يكي به نعل و يكي به ميخ» بر آن است تا در صورت شكست پروژه تراشيدن حريف، حمايت مشروط از روحاني را سياست جبهه اصولگرايان در انتخابات رياست‌جمهوري دوازدهم اعلام كند. با اين‌حال، باهنر فارغ از سخناني درباره حمايت اصولگرايان از روحاني و احمدي‌نژاد، به سوالاتي پاسخ داد كه در مصاحبه‌هاي چند مدت اخير او ديده نمي‌شود و آن موضوع حصر محصورین بود!
معترضان اپوزيسيون نظام هستند
محمدرضا باهنر، دبيركل جبهه پيروان خط امام و رهبري در مصاحبه‌اي كه روز شنبه از او در خبرگزاري ايلنا منتشر شد، در پاسخ به اين سوال كه آيا درباره مساله حصر، پيگيري انجام داديد، عنوان كرد: «در اين مورد بارها و بارها گفته‌شده است. بهترين وضعيتي كه مي‌تواند ادامه پيدا كند همان حصر است. اگر دادگاهي بخواهد اين آقايان را رسما و طبق قوانين كشور محاكمه كند، حكمشان سنگين خواهد بود و شايد به مصلحت نباشد اين حكم درباره آنها اجرا شود؛ اما ممكن است پرسيده شود حالا كه اين عده محاكمه نشدند، چرا آزاد ‌نمي‌شوند. در پاسخ بايد گفت در دنيا كسي را پيدا نمي‌كنيم كه عليه يك نظامي اقدام بكند و آزاد باشد. يك‌زماني كسي عليه حزب ما حرف مي‌زند و اين طبيعي است، اما گاهي هم كسي اپوزيسيون نظام مي‌شود. اپوزيسيون نظام در هيچ كجاي دنيا اجازه تلاش و فعاليت ندارد. مثل اين مي‌ماند كه به كسي بگوييم تو اجازه انقلاب داري.» باهنر ادامه داد: «حتما شما هم مي‌دانيد كه انقلاب اسلامي ما هم غيرقانوني بود، چون قوانين زمان پهلوي اجازه انقلاب به كسي نمي‌داد؛ بنابراين انقلاب اسلامي به رهبري حضرت امام (ره) خلاف قانون وقت بود. براي همين هم در آن زندان و حصر و تبعيد و شهادت وجود داشت. يك موقع آقايان مي‌گويند ما مي‌خواهيم زندگي‌مان را بكنيم و كاري هم نداريم، اما يك موقع هم هست كه مي‌خواهند بيايند بيرون هجمه راه بيندازند! معلوم است كه در اين مورد نظام اجازه چنين كاري را به آنها نمي‌دهد.»
پاسخ منفي
ممكن است پاسخ باهنر، اين سوال را در ذهن خواننده ايجاد كند كه آيا معترضان به نتيجه انتخابات سال ۱۳۸۸ واقعا اپوزيسيون نظام شناخته مي‌شوند؟ نایب‌رئيس مجلس نهم به اين سوال پاسخ داد و از قضا، او معتقد است كه محصورين، اپوزيسيون نظام هستند. وی در اين خصوص، تصريح كرد:«بله؛ آنها اپوزيسيون نظام بودند. من خودم به آقاي مهندس موسوي گفتم ۵درصد از صندوق‌ها را به انتخاب شما مي‌شماريم، اگر اشكالي داشت حرف شما درست است. ايشان گفت نه؛ ما به پروسه قبل از رأي اعتراض داريم. در اينجا تكليف مشخص است. مهندس موسوي گفت من كاري به آراي درون صندوق ندارم، به قبل از آن كاردارم. وقتي در يك بازي فوتبال يك‌طرف به داور بگويد من تو را قبول ندارم، داور به آن‌طرف يك كارت قرمز مي‌دهد و از بازي بيرونش مي‌كند.» او در باب برگزاري دادگاه براي محصورين، گفت:«اگر قرار باشد دادگاهي براي اين افراد برگزار شود حكم اجرايي درباره آنها خيلي سخت است و نتيجه رأي اين دادگاه هم به ضرر اصلاح‌طلبان و هم به ضرر خود اين افراد خواهد بود. حتي اخيرا هم براي آقاي مهندس موسوي پيغام فرستادم كه اعلام كند درصورتي‌كه آزاد شود تا سال‌ها فعاليت سياسي انجام نخواهد داد، اما گويا او نپذيرفت.»
حمايت صفر درصدي از احمدي‌نژاد!
دبيركل جبهه پيروان خط امام و رهبري، در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود به انتخابات سال ۹۶ نيز اشاره كرد. او با اشاره به فعاليت‌هاي احمدي‌نژاد و اينكه بررسي‌ او در چه مرحله‌اي قرار دارد، تاكيد كرد:«ما هنوز روي مصاديق درباره هيچ فردي به جمع‌بندي نرسيديم و هركسي را كه بگويد مي‌خواهم رئيس‌جمهور شوم قطعا در ليست بررسي‌هاي خود قرار مي‌دهيم. بارها هم گفته‌ام بنده در سال ۸۴ رئيس ستاد انتخاباتي آقاي لاريجاني بودم. اين موضوع همه‌جا هم ثبت‌شده است حالا ممكن است همچنان بگويند من احمدي‌نژاد را رئيس‌جمهور كردم.» او ادامه داد: «البته ما خيلي تلاش كرديم وقتي آقاي احمدي‌نژاد رئيس‌جمهور شد او را كمك كنيم و همين كار را هم انجام داديم. از يكجايي به بعد ديگر نظرات كارشناسي و حتي اعتقادي‌مان از هم فاصله گرفت. وقتي از من سوال شد كه آيا شما در انتخابات رياست‌جمهوري سال آينده از آقاي روحاني حمايت مي‌كنيد، گفتم در حال بررسي هستيم. درباره احمدي‌نژاد و ديگر گزينه‌ها هم همين را گفتم و مي‌گويم.» باهنر با حفظ همان موضع قبلي، درباره حمايت از رئيس دولت يازدهم گفت:«ما مي‌گوييم از روحاني بايد به شكلِ مشروط حمايت شود. اگر يك‌زماني اصلاح‌طلبان هم به اين نتيجه برسند كه روحاني رأي نمي‌آورد، قطعا از او عبور خواهند كرد. هيچ‌يك از احزاب قرار نيست كانديدايي را معرفي كنند كه رأي نمي‌آورد. همه مي‌خواهند كسي را معرفي كنند كه رأي آور است وگرنه ممكن است افرادي در ذهن من هم باشند كه به درد رياست‌جمهوري هم مي‌خورند، اما زمينه رأي ندارند، پس بايد از آنها صرف‌نظر كنم.» او در ادامه به‌احتمال حمايت اصولگرايان از محمود احمدي‌نژاد نيز پرداخت و احتمال آن را قريب به صفر دانست! نايب‌رئيس سابق مجلس خاطرنشان‌كرد: «معتقد نيستم كه ممكن است قاطبه اصولگرايان از احمدي‌نژاد حمايت ‌كنند، احتمال اين فرضيه خيلي ضعيف و حتي نزديك به صفر است. ما در ميان اصولگرايان افرادي را داريم كه مي‌گويند چاره‌اي جز حمايت از روحاني نداريم. از طرفي افرادي هم مثل دبيركل جامعه روحانيت اعلام مي‌كنند خيلي بعيد است از روحاني حمايت كنيم؛ بنابراين انواع اظهارات مطرح مي‌شود، اما جمع‌بندي آن را در بهمن و اسفند خواهيم ديد.»

منبع:آرمان
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: