تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 15
کد خبر: ۶۸۳۲۷
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۴

ايول به دولت!

هفته‌اي نيست كه با رسانه‌اي مصاحبه نداشته باشد. ظاهرا بعد از بازنشستگي از لابي‌گري مجلس، لابي‌گري اصولگرايان را عهده‌دار شده است.«محمدرضا باهنر» ظرف چند هفته گذشته، مصاحبه‌هاي بسياري داشته است.
 تدبیر24: هفته‌اي نيست كه با رسانه‌اي مصاحبه نداشته باشد. ظاهرا بعد از بازنشستگي از لابي‌گري مجلس، لابي‌گري اصولگرايان را عهده‌دار شده است.«محمدرضا باهنر» ظرف چند هفته گذشته، مصاحبه‌هاي بسياري داشته است. او مي‌كوشد مواضع جناح شكست‌خورده در انتخابات مجلس دهم را براي اصحاب رسانه تبيين كند. درهمين حال، باهنر علاقه دارد كه محبوب هر دو جناح باشد و به عنوان شخصيتي ميانه‌رو شناخته شود. او مي‌كوشد تا هم دل دولت و طرفداران دولت را به دست بياورد، هم هواي احمدي‌نژاد و هوادارانش را داشته باشد و هم بخش ديگري از اصولگرايان را با خود همراه سازد. نایب‌رئيس مجلس نهم، هم به دولت «ايول» مي‌گويد، هم به آن انتقاد مي‌كند! او هم اصولگرايان را به احمدي‌نژاد نيازمند مي‌داند، هم تعدد نامزد ميان اصولگرايان را اول بدبختي. محمدرضا باهنر نه كانديداتوري احمدي‌نژاد را رد مي‌كند و نه دست رد به سينه او مي‌زند! آقاي لابي كه اين روزها يكي به نعل مي‌زند و يكي به ميخ، نقش «پليس خوب» را بهتر از هر نقش ديگري بازي مي‌كند.
هم خوب است و هم بد!
محمدرضا باهنر، دبيركل جبهه پيروان خط امام ورهبري، روز سه‌شنبه، بارديگر با اصحاب رسانه به گفت‌وگو نشست. او در نشستي خبري، به موضوع اصلي اين روزهاي كشور كه FATF است، پرداخت. نایب‌رئيس مجلس نهم در مواجهه با اين موضوع نيز به همان روش نعل و ميخ عمل كرد. او گفت: در مجالس هفتم و نهم قرار شد اين كار انجام شود. چون ما درهرصورت به عنوان يك كشور رسمي و مشروع در بسياري مجامع بين‌المللي عضو هستيم. هركدام اينها فرصت‌ها و تهديدهايي دارد. از سوي ديگر ما هم يك قوت‌هايي داريم، يك ضعف‌هايي. مهم اين است كه ديپلماسي كشور آنچنان حاذق، قدرتمند و آنلاين باشد كه بتواند از كوچك‌ترين فرصت‌ها استفاده كند و تهديدها را دفع كند. باهنر افزود: ما بايد زندگي كنيم و به مقررات بين‌المللي احترام بگذاريم و مديريت استراتژيك‌مان طوري باشد كه از اين فرصت‌ها استفاده كنيم. باهنرگفت: كنوانسيون مبارزه با پولشويي هم از اين فارغ نيست. ما برخي نهضت‌ها را آزادیبخش مي‌دانيم، اما دنيا آن را تروريسم مي‌داند يا برعكس؛ درباره رژيم‌صهيونيستي ما آن را غاصب مي‌دانيم و دنيا آن را كشور مي‌داند. اما با توجه به وضعيت به وجود آمده بهترين راه پيوستن به FATF است.
نه رد مي‌كنيم، نه دست رد مي‌زنيم!
محمدرضا باهنر درپاسخ به سوالي در باب اظهارات غلامرضا‌مصباحي‌مقدم، گفت: براي تقويت اين جبهه نه‌تنها نياز به رأي مصباح يزدي داريم، بلكه به كوچك‌ترين رأي كشور هم نياز داريم. نمي‌توانيم از سرمايه‌هاي اجتماعي‌مان اظهار بي‌نيازي كنيم. او با اشاره به سخنان مصباحي‌مقدم در باب حضور افراد جديد در انتخابات سال آينده نيز گفت: آقاي مصباحي‌مقدم سخنگوي ما نيست و سخنگوي جامعه روحانيت مبارز است. از ايشان بايد پرسيد. اينكه من همه صحبت‌هاي او را تاييد يا تكذيب كنم، كار من نيست. باهنر بابيان اينكه اگر كسي بگويد به احمدي‌نژاد و دوستانش نياز نداريم، غلط است، متذكر شد: يك موقع ما مي‌گوييم به احمدي‌نژاد براي نامزدي رياست‌جمهوري نياز نداريم، اين درست است. اگر ما درباره كانديداها تعدد داشته باشيم كه اين اول بدبختي ماست. اينكه نهايتا ما روي چه كسي به تفاهم مي‌رسيم، هنوز معلوم نيست و زود است كه معلوم شود. او تصريح كرد: درباره كانديداتوري احمدي‌نژاد، نه دست رد به سينه كسي مي‌زنيم، نه رد مي‌كنيم.
كارگردان بازنده!
محمدرضا باهنر درپاسخ به اينكه اگر شب انتخابات به دو اسم روحاني و احمدي‌نژاد برسيد چه مي‌كنيد، گفت: كارگردانان سر دوراهي قرار نمي‌گيرند. بازيگران سر دوراهي قرار مي‌گيرند. اگر در دور دوم هم ‌چنين شد، الان اظهارنظري درباره آن نمي‌كنم. البته باهنر كه خود را كارگردان عرصه انتخابات تصور كرده، پاسخي به اين سوال نداده كه چرا در مهندسي انتخابات اسفند ۹۴، با وجود اين كه در سناريو خود، اصولگرايان را پيروز مطلق انتخابات مجلس معرفي كرده بود، چطور در مرحله كارگرداني، آخر قصه به ضرر اصولگرايان تمام شد. دبیركل جبهه پيروان خط امام و رهبري، با پيش كشيدن بحث تكراري «صالح‌مقبول» و «اصلح‌غيرمقبول» گفت: ما يك سري شرايط لازم داريم و يك شرط كافي. شرط لازم اين است كه مواضع فردي كه از او حمايت مي‌كنيم، قائل قبول باشد. اما اين تا بيست درصد قابل‌قبول است. اگر كسي در حدي باشد كه حتي هشتاد درصد رأي داشته باشد، ما حمايت نمي‌كنيم. در بين بقيه كساني كه نمره دارند، از كسي حمايت مي‌كنيم كه بيشترين رأي را داشته باشد. ممكن است نمره ۱۴ را به ۱۸ ترجيح دهيم. همان طور که گفتم ما صالح مقبول را به اصلح غيرمقبول ترجيح مي‌دهيم. نایب‌رئيس مجلس نهم توضيحي نداده كه در اين ميان، حسن روحاني «صالح مقبول» است يا محمود احمدي‌نژاد! او بار ديگر هم به حمايت مشروط از حسن روحاني در انتخابات سال ۹۶ اشاره كرد.
فساد، فساد است!
محمدرضا باهنر دربخش ديگري از صحبت‌هاي خود نيز گريزي به موضوع اخیر شهرداري زد و گفت: فساد، فساد است و با هركس اين روند را دارد، بايد برخورد شود. در شهرداري و دولت دهم و يازدهم و قوه‌ قضائیه و بازرسي كل كشور ممكن است فسادي پيدا شود، لذا بايد با آن برخورد كرد. او همچنين درباره واكنش اصولگرايان به فساد در شهرداري گفت: اين را از شما مي‌پرسم. شما احساس مي‌كنيد اين فاصله زياد است؟ اگر يكجا فساد شود و سكوت كنند، ناراحت نمي‌شويد؟ اگر اين مساله صحت داشته باشد، نقد شمارا وارد مي‌دانم.
ايول به دولت!
محمدرضا باهنر در ادامه با اشاره به كارنامه اقتصادي دولت كه پيشتر نمره ۲۰ به آن داده بود، بارديگر آن نمره را تكرار كرد و افزود: دولت تا پايان سال جاري بايد كاري كند كه عبور از ركود را حس كنيم. فعالان اقتصادي و شركت‌هاي دانش‌بنيان اين را احساس كنند و بفهمند كه بوي رونق در فضا پيچيده، اما هنوز اين بو نپيچيده است. ما ميليون‌ها دانشجوي بيكار داريم. آنها بايد حس كنند تا سال آينده سركار مي‌روند. مهم‌ترين چالش دولت عبور از رونق و اشتغال است. نایب‌رئيس مجلس بااشاره به بحث رشد گفت: درباره ركود هم دولت يازدهم زماني كه تحويل داده شد، رشد اقتصادي منهاي پنج بود. دولت يازدهم اين را به صفر رساند. برخي مي‌گويند به سه‌وچهار رسيديم اما اينكه پنج درصد منفي برطرف شده، درست است. عدد آن مشخص نيست. ما براي جبران ركودهاي قبلي نياز به رشد هفت‌ياهشت‌درصدي داريم. انتظار نداريم امسال به اين عدد برسيم، اما اين رايحه بايد در كشور پخش شود و اين پاشنه آشيل روحاني است. آن را به صفر رساندند و ما هم ايول مي‌گوييم و تشكر مي‌كنيم، اما بالاتر از آن را انتظار داريم.
ملاقاتي با محصورين نداشتم
محمدرضا باهنر كه چندي پيش و درمصاحبه‌اي از ارسال پيام براي يكي از محصورين خبر داده بود، در پاسخ به اينكه دختر آخرين نخست‌وزير، از قول پدرش دريافت چنين پيغامي را تكذيب كرده، عنوان كرد: بعدها گفتم ما هيچ ملاقاتي در زمان حصر نداشتيم. هيچ ضرورتي هم احساس نمي‌كنيم. اگر هم ضرورتي باشد، كساني كه تصميم به حصر گرفته‌اند، اجازه نمي‌دهند. او افزود: پيام‌ها و صحبت‌ها رسانه‌اي بوده است. ما ممكن است هزار پيام به اسرائيل و آمريكا بدهيم. اين به اين معني نيست كه ما با آنها نشسته‌ايم و چايي خورديم و پيامي داديم. اگر قبل از دختر آقاي‌موسوي از خودم مي‌پرسيديد، تكذيب مي‌كردم.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: