واقعيت انتخابات تهران

واقعيت انتخابات تهران

عباس عبدی: دور دوم انتخابات مجلس در برخي شهرها به‌ويژه تهران نتايج عجيبي داشت.
روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

روز جهاني خانواده در زمانه زوال‌گرايی

مریم باقی : در اسناد حقوقي خانواده از حقوق ويژه برخوردار است و حتي خود تشكيل خانواده به عنوان يك حق جهاني شمرده مي‌شود
چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 15
کد خبر: ۷۰۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳

ترامپ پیشتاز است

انتخابات سرنوشت‌ساز ریاست‌جمهوری آمریکا در بیشتر ایالت‌ها به پایان رسیده و تا ساعاتی دیگر یکی از دو نامزد اصلی یعنی هیلاری کلینتون یا دونالد ترامپ، به عنوان چهل‌وپنجمین رییس‌جمهوری آمریکا معرفی خواهد شد.
 تدبیر24: انتخابات سرنوشت‌ساز ریاست‌جمهوری آمریکا در بیشتر ایالت‌ها به پایان رسیده و تا ساعاتی دیگر یکی از دو نامزد اصلی یعنی هیلاری کلینتون یا دونالد ترامپ، به عنوان چهل‌وپنجمین رییس‌جمهوری آمریکا معرفی خواهد شد.  

 حوزه‌های رأی‌گیری در ایالتهای آمریکا به کار خود پایان داده‌اند و شمارش آرا در این ایالت‌ها در جریان است. انتظار می‌رود تا ساعتی دیگر نخستین نتایج انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده اعلام شود.

براساس گزارش هایی که از نتایج انتحابات آمریکا تاکنون ارائه شده است دونالد ترامپ پیشتاز انتخابات است. 

ترامپ توانسته است در برخی ایالت های تعیین کننده بیشترین ارای الکترال را به دست اورد. 

ترامپ پیشتاز است
جزییات لحظه به لحظه نتایج انتخابات امریکا: 


وزارت دارايی و بانک مرکزي ژاپن و شورای امنیت ملی کره‌جنوبی در پي  پيروزي احتمالی دونالد ترامپ در انتخابات رياست جمهوري آمريکا، نشست اضطراري تشکيل داده‌اند

طرفدارا ترامپ در نیویورک 

ترامپ پیشتاز است

هواداران هیلاری کلینتون در ستادانتخاباتی او

ترامپ پیشتاز است
ترامپ پیشتاز است
باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، در پیغامی از پیش ضبط شده از آمریکایی‌ها خواسته است که پس از انتخاباتی "خسته کننده و گاه عجیب" یکدیگر را نه به چشم دموکرات یا جمهوری‌خواه، بلکه به چشم هموطن نگاه کنند. او گفت فارغ از اینکه نامزد مورد نظر شما برنده بشود یا نه "فارغ از هر چه که بشود، خورشید فردا دوباره می‌تابد، و آمریکا همچنان برترین کشور جهان خواهد بود."
رقابت شانه به شانه در ایالت پنسیلوانیا ادامه دارد. این ایالت در انتخابات های قبلی به نامزدهای دمکرات رای داده بود، اما دونالد ترامپ در این ایالت با اختلاف اندکی از هیلاری کلینتون پیش افتاده است.
هیلاری کلینتون در ایالت حساس نوادا پیروز شده است.ایالت نوادا با 6 رای کالج انتخاباتی، برای سبقت گرفتن هیلاری کلینتون از دونالد ترامپ کافی نیست.
دونالد ترامپ از برج ترامپ به سوی هتل هیلتون در نیویورک حرکت کرده. قرار است "نطق پیروزی" او در این محل انجام شود
شبکه فاکس نیوز می گوید، دونالد ترامپ با ۲۵۴ رای الکترال از هیلاری کلینتون با ۲۰۹ رای الکترال پیش افتاده است.نامزد پیروز نیازمند ۲۷۰ رای الکترال است.
طبق برآورد ای‌بی‌سی دونالد ترامپ در ایالت جورجیا به پیروزی رسیده است. با پیروزی در این ایالت ترامپ تنها به ٢٦ رای کالج انتخاباتی دیگر برای پیروزی در انتخابات نیاز دارد.
«سی ان ان» می گوید، دو ایالت میشیگان و ویسکانسن که در انتخابات های ریاست جمهوری گذشته به نفع دمکرات رای داده اند، اکنون سرنوشت پیروز انتخابات ۲۰۱۶ را تعیین می کنند. پیروزی دونالد ترامپ در این دو ایالت می تواند راه را برای ورود او به کاخ سفید هموار کند. هم اکنون دونالد ترامپ در این دو ایالت از هیلاری کلینتون پیش افتاده است.
بنا به برآورد ای‌بی‌سی کلینتون در واشنگتن و آیوا به پیروزی می‌رسد.
ترامپ در ایالت مهم جورجیا هم پیروز شد. این ایالت 16 رأی دارد و آرای ترامپ را به 254 رساند.
نتایج انتخابات کنگره آمریکا تاکنون به این شرح بوده است:

سنا: دموکرات‌ها ۴۶ کرسی - جمهوری‌خواهان ۴۸ کرسی

مجلس نمایندگان: دموکرات‌ها ۱۳۷ کرسی - جمهوری‌خواهان: ۱۹۰ کرسی

اکثریت در سنا ۵۱ کرسی و در مجلس نمایندگان ۲۱۸ کرسی است.
در پی بالا رفتن احتمال پیروزی ترامپ، میزان بازدید سایت مهاجرت به کانادا آنقدر افزایش یافته که این سایت از دسترس خارج شده است.
شبکه فاکس نیوز می گوید، دونالد ترامپ با ۲۱۶ رای الکترال از کلینتون با ۲۰۲ رای الکترال پیشی گرفته است. نامزد پیروز نیازمند ۲۷۰ رای الکترال است.
شبکه ای‌بی‌سی برآورد می‌کند که ترامپ ١٥ رای کالج انتخاباتی در ایالت کلیدی کارولینای شمالی را می‌برد.
توئیت هیلاری کلینتون: این تیم چیزهای زیادی دارد که به آن افتخار کند. هر چه امشب پیش بیاید، سپاس برای همه چیز.
آشوب در بازهای مالی پس از اعلام پیشتازی ترامپ:
1- شاخص بازار سهام هنگ کنگ ٣ درصد سقوط کرده است. 

2- شاخص بازار سهام توکیو هم ٤ درصد سقوط کرده است.

3- چند شاخص معاملات بازار آتی سهام در آمریکا تا 3 درصد افت کرده‌اند.

4- خبرگزاری فرانسه می‌گوید شاخص بازار سهام در هند ٦ درصد افت کرده است.
آسوشیتدپرس پیش بینی کرده است که دونالد ترامپ در ایالت کلیدی فلوریدا به پیروزی می رسد و ۲۹ رای الکترال را به خود اختصاص می دهد.
 بر اساس جديدترين آمار، ترامپ تاکنون 169 راي الکترال را از آن خود کرده است و شمار آراي الکترال کلينتون 131 راي است
شبکه ای‌بی‌سی برآورد می‌کند که ٩ رای کالج انتخاباتی ایالت کلیدی کلرادو به هیلاری کلینتون می‌رسد.
با نزدیک شدن به نتایج نهایی شمارش آرا در شهرهای بزرگ ویرجینیا، هیلاری کلینتون از دونالد ترامپ جلو افتاده است و فعلا با نسبت 48 به 46 درصد جلوست.
شبکه ای‌بی‌سی برآورد می‌کند که دونالد ترامپ در ایالت حساس اوهایو پیروز خواهد شد و ١٨ رای کالج انتخاباتی آن را به خود اختصاص می‌دهد.
شبکه ای‌بی‌سی برآورد می‌کند که هیلاری کلینتون آرای کالج انتخاباتی ایالت نیومکزیکو را به خود اختصاص می‌دهد.نیومکزیکو پیشتر ایالتی کلیدی در رقابت‌ها بود و رفتار ثابتی نداشت، اما به مرور رفتار انتخاباتی آن به سمت دموکرات‌ها چرخیده و در این انتخابات تصور می‌شد که به کلینتون رای دهد.
برآورد شبکه ای‌بی‌سی حاکی از پیروزی دونالد ترامپ در ایالت میسوری است. این ایالت در چهار انتخابات اخیر به جمهوری خواهان رای داده و در این انتخابات جزو رقابت های حساس نبود.
برآورد شبکه ای‌بی‌سی حاکی از پیروزی دونالد ترامپ در ایالت مونتانا است. این ایالت به جز یک بار رای به بیل کلینتون، در حدود نیم قرن اخیر همواره به جمهوری خواهان رای داده است. مونتانا جزو ایالت‌های حساس نبود و تصور می‌شد به ترامپ رای بدهد.
روزنامه نیویورک تایمز بنا بر مدل انتخاباتی خود پیش بینی کرده است که دونالد ترامپ 53 درصد شانس پیروزی دارد.
شبکه ای‌بی‌سی برآورد می‌کند که هیلاری کلینتون در ایالت کنتیکت پیروز می‌شود. این ایالت طرفدار دموکرات‌ها بوده و رقابت در آن حساس نبوده است.
دونالد ترامپ در ایالت آرکانزا به پیروزی رسید. زندگی سیاسی کلینتون‌ها از این ایالت اوج گرفت و بیل کلینتون فرماندار آن بود.البته این ایالت در سال‌های اخیر به نامزد جمهوری‌خواه ریاست جمهوری رای داده است و در این انتختابات هم انتظار می‌رفت به ترامپ رای دهد.
شبکه ای‌بی‌سی برآورد می‌کند که دونالد ترامپ در ایالت‌های تگزاس، کانزاس، داکوتای شمالی، داکوتای جنوبی و وایومینگ پیروزی شود و همچنین چهار رای کالج انتخاباتی از پنج رای ایالت نبراسکا را به خود اختصاص دهد. همچنین برآورد می‌شود که هیلاری کلینتون در ایالت نیویورک پیروز شود.  هیچ یک از این برآوردها با پیش‌بینی‌ها و انتظارات قبلی تفاوتی ندارد و رقابت در این هفت ایالت جزو رقابت‌های حساس نبود.
شبکه ای‌بی‌سی برآورد می‌کند که ترامپ در ایالت آلاباما نیز پیروز شود.
شبکه ای‌بی‌سی برآورد می‌کند که هیلاری کلینتون در ایالت‌های نیوجرسی، ماساچوست، مریلند، دلاور، ایلینوی، رودآیلند و همچنین واشنگتن دی سی پیروز شود.
برآورد می‌شود که دونالد ترامپ در دو ایالت می‌سی‌سی‌پی و اوکلاهاما پیروز شود.
برچسب ها: تدبیر24 ترامپ
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: