تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 13
کد خبر: ۷۰۸۰۸
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵

اختلال خواب دارید؟ خوابیدن در طبیعت را تجربه کنید!

بسیاری از افرادی که مبتلا به اختلالات خواب هستند، هر روز دنبال راه‌حل تازه‌ای برای داشتن خواب شبانه راحت و بدون دردسر می‌گردند. شاید واقعا برای‌تان عجیب باشد، اما محققان می‌گویند که برای دستیابی به این هدف باید از خانه خارج شوید و از مصرف داروها دست بردارید!
تدبیر24 »بسیاری از افرادی که مبتلا به اختلالات خواب هستند، هر روز دنبال راه‌حل تازه‌ای برای داشتن خواب شبانه راحت و بدون دردسر می‌گردند. شاید واقعا برای‌تان عجیب باشد، اما محققان می‌گویند که برای دستیابی به این هدف باید از خانه خارج شوید و از مصرف داروها دست بردارید! مطالعه آنها نشان می‌دهد که اردو زدن در طبیعت و خوابیدن زیر آسمان پُرستاره می‌تواند برای درمان بی‌خوابی واقعا مفید باشد، چون ساعت داخلی بدن را مجددا تنظیم می‌کند. گزارشی از این مطالعه مهم در Current Biology منتشر شده است. بررسی محققان حاکی از آن است که خوابیدن در طبیعت باعث می‌شود که افراد حدود ۱۵۰ دقیقه زودتر از همیشه به خواب بروند و هر شب حدود ۱۳۵ دقیقه بیشتر بخوابند. البته محققان می‌گویند که برای برخوردار شدن از فواید اردو زدن در طبیعت برای خواب راحت، نباید تلفن همراه با خودتان ببرید یا از چراغ‌قوه‌ها و فانوس‌ها کمک بگیرید. تنها نورهایی که باید با آن‌ها در تماس باشید، نورهای خورشید و ماه و آتش اردو است. به‌گفته محققان، زندگی مدرن (خصوصا در محیط‌های شهری) ما را روزبه‌روز بیشتر از نورهای طبیعی محروم می‌کند. از طرف دیگر، افزایش نورهای مصنوعی در زندگی شهری ما هم اختلال در ریتم شبانه‌روزی را تشدید می‌کنند و درنهایت ما را با اختلالات خواب روبه‌رو می‌سازند.
برچسب ها: خواب سلامت تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: