تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 06
کد خبر: ۷۱۷۶۳
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۷
انتخابات در ایران به علت فقدان تشکیلات حزبی و نهادینه نبودن احزاب سیاسی در هر دو جریان فکری یعنی اصولگرایان و اصلاح‌طلبان به‌صورت تدریجی دچار تغییر و تحولاتی شده است.
تدبیر24 »در سال‌های اخیر به‌ویژه در سال‌های ۹۲ و ۹۴ مرکزیت و محوریت جامعتین نتوانست به تمام خواسته‌ها و مطالبات اصولگرایان جامه عمل بپوشاند و آنها توان مدیریت در انتخابات را از دست دادند. به همین علت انشقاق در جریان اصولگرا روزبه‌روز افزایش پیداکرد و نتیجه آن شکست در دو انتخابات سال‌های ۹۲ و ۹۴ بود. پس‌ از آن که اصولگرایان به یکی از علل شکست خود در دو انتخابات گذشته که عدم وحدت بود، پی بردند با تشکیل جبهه مردمی نیروهای انقلاب به ترمیم جبهه اصولگرا برآمدند تا بتوانند تمامی توان خود را در انتخابات ۹۶ به کار گیرند و جواب مثبتی از اقدامات خود دریافت کنند. آنها امیدوار بودند با انتقال محوریت اصولگرایان از جامعتین به جبهه مردمی بتوانند نگاه افکار عمومی را به سمت خود جلب کند اما نه در حدی که بتواند تاثیر شگرفی در اقبال مردم نسبت به اصولگرایان بگذارد. هر نقل‌مکانی تحولاتی را نیز در بر خواهد داشت. اکنون تحلیل این موضوع که تغییر محوریت چه پیامدها و یا منافعی برای جریان اصولگرا دارد، کمی زود به نظر می‌رسد. از سوی دیگر باید اذعان داشت این جابه‌جایی، تحولی در میان اصولگرایان است اما این که آنها به چه میزان می‌توانند به انسجام برسند محل بحث است. با توجه به این که جبهه پایداری به این جریان نپیوسته و جریان اصولگرای میانه‌رو هم نسبت به این جبهه جدید اعلام موضع نکرده است، بنابراین دو جریان عمده اصولگرا که هیچ زمانی باهم به اشتراک نمی‌رسند، غایبان بزرگ جبهه مردمی هستند که به همین دلیل آرایش اصولگرایان در انتخابات پیش رو سه‌پاره شده است. جبهه مردمی، جبهه پایداری و اصولگرایان میانه‌رو که در انتخابات اخیر با اعتدالیون و اصلاح‌طلبان، پشت سر آقای روحانی ایستادند، بنا ندارند از حمایت از آقای روحانی منصرف شده و قصد دارند در این انتخابات با حمایت از آقای روحانی، ایشان را وجه‌المصالحه دو جریان قرار دهند. با نقل‌مکان کردن محور وحدت اصولگرایان پس از سی و اندی سال، آرایش اصولگرایان تغییر خواهد کرد اما اگر این جریان خواستار موفقیت است باید در رویکردها و سیاست‌های خود تغییر و تحولی ایجاد کند. تغییر و تحولات شکلی نمی‌تواند برای مطالبات انباشته شده مردم جذابیتی داشته باشد. اگر اصولگرایان می‌خواهند رای مردم را داشته باشند باید در راستای خواست مردم حرکت کنند. یکی از نکاتی که مردم همواره منتقد آن بوده‌اند عملکرد ناموفق دولت‌های نهم و دهم به ریاست آقای احمدی‌نژاد بود که در حوزه اقتصاد، فرهنگ و سیاست داخلی و خارجی صدماتی را به کشور وارد کرد. اصولگرایان باید به عملکرد زیان‌بار و خسارت‌آور دولت آقای احمدی‌نژاد اعتراف کنند، عملکرد آن دولت را به‌ عنوان دولت مورد حمایت خود بپذیرند و برای اقدامات دولت گذشته از مردم عذرخواهی کنند. از همین رو باید برای کسب اعتبار بیشتر در انتخابات پیش‌رو برنامه‌های خود را بر مبنای مطالبات مردم تدوین کنند. این رویه می‌تواند اصولگرایان را از شکست‌های اخیر تا حدودی رهایی بخشد. جریان اصولگرا صرفا با تغییر آرایش سیاسی نباید امیدی به موفقیت در انتخاباتی که باید رای مردم را جلب کنند داشته باشد.


 اسماعیل گرامی‌مقدم، سخنگوی حزب اعتماد ملی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها