تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 06
کد خبر: ۷۲۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۶
درگذشت آیت‌ا... هاشمی، از جنبه‌های مختلفی بر کشور اثر گذار بود. یکی از این جنبه‌ها، ارتباطی بود که این شخصیت با اصلاح‌طلبان داشت و به عنوان رابط میان این جناح با مقام معظم رهبری به ایفای نقش می‌پرداختند.
 تدبیر24 » فقدان آیت‌ا... هاشمی ‌رفسنجانی شرایط کشور را دچار دگرگونی کرد، ایشان کانال امین و مهمی برای ارتباط با مقام معظم رهبری بود. ازدست ‌دادن این کانال ارتباطی، اصلاح‌‌طلبان را به این فکر فرو برده است که باید در پی ایجاد یک کانال جدید با مقام معظم رهبری باشند. اکنون اسحاق جهانگیری این ماموریت را به عهده گرفته است. پیش از آقای جهانگیری، مرحوم هاشمی این نقش را برعهده داشت. 

او یک شخصیت فراجناحی بود که مشکلات همه جناح‌ها را با مقام معظم رهبری درمیان می‌گذاشت. همچنین با توجه به شخصیت منحصربه‌فرد آیت‌ا... هاشمی، او نیرویی میانه‌رو و معتدل بود که به همین دلیل نقش رابط میان جریان اعتدالی و اصلاح‌ طلب با مقام معظم رهبری را بر عهده داشت. فقدان آیت‌ا... هاشمی موجب شده بود این دلهره میان اصلاح‌طلبان پدید آید که این حلقه ارتباط به چه صورتی پیش خواهد رفت. اکنون با حضور آقای جهانگیری، تاحدود بسیاری این نگرانی برطرف شده است. آقای جهانگیری در جلساتی که با مقام معظم رهبری دارد، قرار است رابط میان اعتدالگرایان و اصلاح‌طلبان با مقام معظم رهبری باشد. موضوع انتخاب رابط اصلاح‌‌طلبان و مقام معظم رهبری از چند جهت قابل بررسی است. اصلاح‌طلبان از این طریق می‌توانند از رهنمودهای مقام معظم رهبری استفاده کنند و از بیانات ایشان به عنوان نقشه راه خود استفاده کنند. 

در این میان، گزارشاتی که اصلاح‌‌طلبان و اعتدالی‌ها به مقام معظم رهبری می‌دهند نیز می‌تواند برای کشور و جامعه مثمرثمر باشد. جریان‌های سیاسی باید با مقام معظم رهبری ارتباط مستمر داشته باشند تا بتوانند از این طریق، از راهنمایی‌های ایشان برای حل و فصل مسائل و مشکلات کشور استفاده کنند. انتخاب آقای جهانگیری گام بسیار مثبتی است که می‌تواند فرصتی را در اختیار اصلاح‌طلبان قرار ‌دهد و برای اصلاح ‌طلبان مفید باشد. مقام معظم رهبری هر از گاهی سخنرانی‌هایی دارد که نیروهای سیاسی می‌توانند از آن بیانات استفاده کنند، اما ارتباط بی‌واسطه و دوسویه می‌تواند گره‌های مهم‌تری را در کشور باز کند. این ارتباطات در موارد خاص می‌تواند مشکل‌گشا باشد و از این جهت، هم برای اصلاح‌ طلبان و هم برای کل کشور، بسیار موثر خواهد بود.اینکه آقای جهانگیری به عنوان رابط اصلاح‌طلبان و اعتدالیون با مقام معظم رهبری باشد می‌تواند باعث این شود که موقعیت این جریانات در کشور مستحکم‌تر شود و جریان اصلاحات را به عنوان جناحی که در درون نظام فعالیت دارد معرفی کند. این موضوع می‌تواند به عنوان نقطه عطفی در تعاملات سیاسی کشور و فعالیت‌های آتی اصلاح‌‌طلبان باشد. این ارتباط گامی به سمت گسترش ثبات و انسجام کشور است. این موضوع یکی از تصمیمات درست و به‌جای اصلاح طلبان بود که نشان دهنده حسن نیت آنها برای پیشرفت کشور است.


داریوش قنبری، فعال سیاسی اصلاح‌‌طلب

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها