تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 13
کد خبر: ۷۲۳۵۵
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۴
علی اف:

افزایش 70 درصدی حجم تجاری ایران و آذربایجان/در مجامع بین المللی از یکدیگر حمایت می کنیم

رییس جمهوری آذربایجان از افزایش 70 درصدی حجم روابط تجاری ایران و کشورش خبر داد و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در تمامی سازمان های بین المللی از یکدیگر حمایت می کنند.
تدبیر24 »الهام علی اف که به ایران سفر کرده است،‌روز یکشنبه در نشست مشترک خبری با حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران که در مجموعه فرهنگی- تاریخی سعدآباد تهران برگزار شد، این مطلب را مطرح کرد.
وی با تشکر از دعوت رئیس جمهوری اسلامی ایران افزود: خوشحالم که بار دیگر در خاک دوست و برادر ایران هستم. در دو سال گذشته سه بار به ایران سفر کرده ام و در طول سه سال گذشته، هشت بار با رییس جمهوری اسلامی ایران دیدار داشتم که نمونه ای از گسترش روابط دو کشور است.
رییس جمهوری آذربایجان خاطرنشان کرد: این دیدارها نشان می دهد روابط دو کشور با غرور پیشرفت می کند و بر اساس اشتراکات عمیق توانستیم روابط را بر پا کنیم و روابط سیاسی در سطح عالی جریان دارد.
علی اف اضافه کرد: از جمهوری اسلامی ایران به خاطر تلاش هایش در زمینه حل بحران و مناقشه قره باغ تشکر می کنم. این متکی به تمامیت ارضی، عدالت و انصافی است که جمهوری اسلامی ایران دارد. تمامیت ارضی کشورها باید مورد احترام قرار گیرد.
رییس جمهوری آذربایجان با اشاره به اینکه در زمینه مسائل اقتصادی دو کشور پیشرفت خوبی دارند، گفت: در سال گذشته حجم تجاری دو کشور بیش از 70 درصد افزایش داشته که نتیجه اجرای توافقات بوده است.
علی اف افزود: امروز دو سند بین دو کشور به امضا رسید که زمینه خوبی برای تحکیم روابط است و از جمهوری اسلامی ایران به منظور آغاز به سرمایه گذاری در آذربایجان تشکر می کنم.
وی با بیان اینکه این کشور در تاسیس راه آهن آستارا به رشت سهم خود را سرمایه گذاری خواهد کرد، ادامه داد: سال گذشته در همین سالن گفتم آذربایجان سهم راه آهن خود را انجام خواهد داد و امروز واقعیت پیدا کرد. حتی راه آهن آستارا به آستارا هم شروع شده است.
علی اف با بیان اینکه مسئله کریدور شمال به جنوب مهم است، اظهار داشت: این طرح تاثیر خوبی برای کشورهای منطقه خواهد گذاشت و می بینیم دیدارهای سه جانبه منطقه ای در حال افزایش است.
وی با اشاره به اینکه در رابطه با برق و انرژی دو کشور اقدامات خوبی را انجام داده اند، گفت: امروز خط های برق دو کشور بهم متصل شده و تبادل انجام می دهیم و در رابطه با نفت و گاز هم سرمایه گذاری و امکانات خوبی وجود دارد.
رییس جمهوری آذربایجان با اشاره به سرمایه گذاری ایران در چاه های نفت آذربایجان افزود: امروز در رابطه با حفاری و استخراج نفت مشترک تبادل نظر داریم.
علی اف با اشاره به فعالیت های کمیسیون مشترک اقتصادی بین دو کشور ادامه داد: این کمیسیون باید دستورات روسای جمهوری دو کشور را به موقع انجام دهد. این روابط نه تنها برای ایران و آذربایجان بلکه برای تمامی کشورهای منطقه مهم است.
رییس جمهوری آذربایجان با بیان اینکه امسال در این کشور سال همبستگی اسلامی اعلام شده است، گفت: تلاش می کنیم بر این اساس همبستگی جهان اسلام را تحکیم بخشیم و به منابع فرهنگ و تمدن ملی خود علاقه داریم.
علی اف با اشاره به اینکه در ماه آینده اجلاس همبستگی اسلامی در باکو برگزار خواهد شد و در مسیر هبستگی جهان اسلام خواهد بود، اعلام کرد: از ورزشکاران ایرانی می خواهم در مسابقات اجلاس شرکت کنند و قطعا پیروزی هایی به دست خواهند آورند.
وی با اشاره به گسترش روابط دو کشور که از اهمیت بالایی برخوردار است اضافه کرد: این سفر برای توسعه روابط دو جانبه موثر است و از رییس جمهوری اسلامی ایران برای بازدید از آذربایجان دعوت می کنم.
برچسب ها: علی اف آذربایجان
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: