تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 06
کد خبر: ۷۲۹۱۱
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰
رییس خانه معدن ایران معتقد است: نگرش واقعبینانه مدیریت کلان دولت یازدهم با نگاه توسعه ای به معدن و کارخانه های سرب و روی مهدی آباد (یزد) و واگذاری آن به کنسرسیوم بخش خصوصی، امکان سرمایه گذاری 1.2 میلیارد دلاری را فراهم ساخت .
تدبیر24 »« محمد رضا بهرامن » روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: قراردادهای بزرگ نیازمند مدیران جسوری است، تا بتوانند پروژه های کلان را بدون تنگ نظری و با نگاه توسعه ای در اختیار بخش خصوصی قرار دهند.
پیش از این رییس خانه معدن ایران گفته بود، تلاش های انجام شده در سال های 90- 1386 از سوی سازمان توسعه ونوسازی معادن وصنایع معدنی ایران ( ایمیدرو) برای بهره برداری از معدن مزبور به ثمر نرسیده، اما از سال 92 یک شرکت داخلی در قالب سرمایه گذاری و بهره برداری از معدن مهدی اباد توسط سازمان ایمیدرو انتخاب و شروع به فعالیت کرد .
بهرامن اضافه کرد: امضای قرارداد معدن سرب و روی مهدی آباد نشان داد که شخص وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس هیات عامل سازمان ایمیدرو از مدیران جسور دولت یازدهم هستند.
قرار داد سرمایه گذاری معدن وکارخانه های سرب و روی مهدی آباد (یزد) روز 21 اسفند بین کنسرسیومی متشکل از شرکت های معدنی مبین، مهندسی کاهنربا، انجمن سرب و روی ایران، شرکت مس مسکنی، شرکت معادن سرمک و شرکت آریا جنوب ایرانیان به عنوان برنده مجریان این پروژه به امضا رسید .

** نارضایتی سازمان ایمیدرو از عملکرد پیمانکار قبلی
بهرامن خاطرنشان ساخت: سازمان ایمیدرو در نیمه دوم امسال موضوع پیشرفت نداشتن عملکرد پیمانکار قبلی را مطرح ساخت و نسبت به توقف فعالیت آن دستور داد .
وی گفت : موضوع دوره زمانی برای برگزاری مزایده و انتخاب سرمایه گذار جدید، می توانست فرصت زیادی را هدر دهد و انتخاب واقعبینانه برای واگذاری به کنسیرسیوم یک تصمیم آگاهانه و با تدبیر از سوی وزیر صنعت و رییس هیات عامل ایمیدرو محسوب می شود .

** تجربیات بین المللی نقشه راه برای فعال سازی مهدی آباد
بهرامن یادآور شد: وزارت صنعت، معدن وتجارت و وزیر مربوطه پیش از این در خصوص بهره گیری از تجربیات بین المللی برای فعال سازی معدن مهدی آباد و ترک فرآیند مزایده به دلیل شرایط خاص آن و تامین تمام جوانب از نظر فنی و مالی بازار، آگاه شده بودند، بنابراین نقشه راه مشخص شد .

** معدن مهدی آباد جایگزینی برای انگوران
رییس خانه معدن ایران افزود: معدن سرب و روی انگوران (زنجان ) در چند سال گذشته با کاهش شدید ذخیره و عیار روبرو است و اکنون تنها تامین کننده بزرگ مواد اولیه واحدهای ذیربط است، بنابراین معدن مهدی آباد ( یزد) به عنوان اصلی ترین تامین کننده خاک مورد نیاز کارخانه های صنعتی در این بخش به حساب آید.

** رایزنی خانه معدن با بنگاه های توانمند برای حضور در مهدی آباد
بهرامن گفت: خانه معدن ایران براساس وظیفه خود با هدف حفظ منافع ملی کشور برای فعال سازی معدن مهدی آباد، مذاکراتی را با بنگاه های توانمند کشور برای سرمایه گذاری و بهره گیری از توان فنی، مهندسی، مالی و انتقال فناوری در داخل و خارج از کشور به شکل مشارکت منسجم انجام داد.
وی تاکید کرد: موافقت وزیر صنعت و رییس هیات عامل ایمیدرو ( سازمان دارنده پروانه بهره برداری معدن مهدی آباد) در چارچوب برنامه مشخص ، زمینه ساز راه اندازی این پروژه ملی شده است.
به گزارش ایرنا، معدن سرب وروی مهدی آباد می تواند چهار درصد فلز روی جهان را تولید کند و قادر است در ایجاد ارزش افزوده در بخش معدن اثر بخش باشد .

** ضرورت جذب تامین مالی و وام های خارجی
رییس خانه معدن ایران افزود: امروز استفاده از تامین مالی ( فاینانس ) و وام های خارجی به عنوان اهرم های مالی برای راه اندازی و سرعت بخشیدن به پروژه های معدنی در دخل کشور ضرورت جدی دارد .
وی گفت : نیروهای متخصص خارجی در کنار انتقال فناوری روز نقش موثری در حرکت رو به جلو بخش معدن خواهد داشت و انتظار می رود شرکت های داخلی نیز در پروژه های کشورمان نقش محوری ایفا کنند.

** شرکت های ایرانی مجری اقتصاد مقاومتی
بهرامن خاطرنشان ساخت: سیاست اقتصادی کشور برپایه اقتصاد مقاومتی پیش می رود و این مهم با تکیه بر توانمندی شرکت های ایرانی معنا پیدا می کند و توان بومی در بخش های مهمی از جمله معدن، ضامن رشد اقتصادی است .
وی گفت: بنابراین زنجیره تخصص نیروی ایرانی با استفاده از منابع مالی، فناوری روز می تواند کمک مهمی برای حرکت چرخ اقتصاد کشور و توسعه عمران آن باشد .
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها