تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 13
کد خبر: ۷۳۰۳۱
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۳

دیدگاه کارشناسان درباره رشد اقتصادی 4/7درصدی

چطور ممکن است رشد اقتصادی منفی یا خیلی اندک، یک مرتبه بدون هیچ‌گونه تحول خاصی در اقتصاد به این اندازه جهش پیدا کند!
محمود دهقانی، دکترای اقتصاد: هم از نظر علم اقتصاد و هم از جهت تجربی واقعا عدد 4/7 درصد دارای ابهام است که چطور ممکن است رشد اقتصادی منفی یا خیلی اندک، یک مرتبه بدون هیچ‌گونه تحول خاصی در  اقتصاد به این اندازه جهش پیدا کند! با این تحول بزرگ اقتصادی باید بیکاری هم به نزول می‌رفت. خود دولت هم قبول دارد بیکاری افزایش پیدا کرده است.
محمود بهمنی، رئیس‌کل سابق بانک مرکزی: من نمی‌دانم این آمار چگونه و از چه ماخذی استخراج و اعلام شده است. اگر براساس آمار بانک مرکزی بوده باید مبنای آن نیز مشخص شود که چه شاخص‌هایی منجر به این رشد شده است. ما باید میزان رشد اقتصادی را در بخش های کشاورزی و صنعت مشاهده کنیم، چرا که این حوزه ها است که در کشور ایجاد اشتغال می‌کند و دارای اهمیت است.
یلدا راهدار، عضو اتاق بازرگانی ایران: رشد اقتصادی 4/7 درصدی حاصل از فروش نفت است نه نتیجه تولید ثروت توسط بخش خصوصی، چنین رشد اقتصادی‌ای نشان‌دهنده حرکت در اقتصاد نیست و از سوی دیگر این رشد الزاما منجر به ایجاد اشتغال نمی‌شود.  بنابراین انتظارات از رشد اقتصادی 4/7 درصدی
به دست نمی‌آید.
دکتر حجت‌الله عبدالملکی، استاد دانشگاه: طبق آمار بانک مرکزی، رشد اقتصادی بدون نفت ما در نیمه اول سال 95 کمتر از 9/0 درصد بوده است و پیش‌بینی‌ می‌شود تا پایان سال 95 این رشد به 2 درصد نرسد. در این دولت ضریب جینی افزایش پیدا کرده و درآمد نابرابرتر شده است. یعنی ثروتمندان ثروتمندتر و فقرا فقیرتر شده‌اند و بیکاری هم بسیار افزایش پیدا کرده است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: