تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 13
کد خبر: ۷۴۴۸۱
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۳

حل مسائل اقتصادی نیاز به بازه زمانی و نه اظهارات شبیه به شعار دارد

در کشور چالش های متعددی وجود داشت که به دلایل عدیده ای تبدیل به ابر چالش شدند.
تدبیر24 »بخشی از آن ها مربوط به حوزه های اقتصادی اعم از مسائلی نظیر رکود، تورم، کسب وکار و غیره بود که با تدبیر دولت یازدهم از طریق مهارت های خاصی کنترل شده اند. اقتصاد شامل مجموعه ای از مسائل پیچیده ای است که حل تمامی آن ها در توان یک دولت با اختیارات قوه مجریه نیست و در یک بازه زمانی محدود امکان حل شدن آن ها وجود ندارد.

رفع موانع موجود در عرصه اقتصادی نیاز به زمینه های خاصی دارد که یکی از آن ها انسجام جدی قوای کشور و وفاق بر تصویر ارائه شده توسط کنش گران اقتصادی است. همچنین یکی از مهمترین عوامل ایجاد رونق در عرصه اقتصادی سرمایه گذاری خارجی است و تحقق این مهم نیز نیاز به امنیت داخلی دارد. در کنار وجود احساس امنیت نیاز به فرصتی است که درنهایت بخشی از موانع اقتصادی نظیر قاچاق و ورود پایانه های غیر رسمی دخیل در اقتصاد را رفع کند. فضای اقتصادی جامعه باید به سمتی پیش رود که در آن سرمایه های بی حسابی که مسیر اقتصاد را از تولید به سمت رانت ها و لابی گری ها می برد، رفع و کنترل شود.

به نظر نگارنده افرادی که پا در عرصه فعالیت های اقتصادی می گذارند باید افق امیدوارکننده ای نسبت به آن چه در آینده اتفاق می افتد، ایجاد کنند، چراکه جامعه در شرایط کنونی از سیاه نمایی ها و ایجاد نگرانی ها خسته است. اگرچه که عزیزانی که امروز پا در عرصه فعالیت های سیاسی کشور می گذارند باید اظهارات امیدوار کننده ای را در خصوص مسائل اقتصادی و اجتماعی بیان کنند، اما آن چه این افراد بیان می کنند نباید برخاسته از تصوراتی باشد که بیش از هر چیزی نشان دهنده عدم درک صحیح آن ها از پیچیدگی مسائل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی باشد. چراکه این اظهارات اگر صرفاً انتخاباتی باشد، منجر به ایجاد یأس در جامعه می شود. شرایط کنونی کشور و اظهارنظر در خصوص مسائل اقتصادی نیاز به افرادی با تجربه های تخصصی دارد که آشنا به ظرفیت ها و تنگناهای موجود در کشور باشند. فعالان عرصه سیاست باید چنین اظهاراتی را که برخاسته از نحوه تصورات آن هاست با نگرش هایی واقع بینانه و بیان کننده این امر که مسائل اقتصادی با شیبی ملایم در طول زمان رفع می شود، جایگزین کنند. آن چه در شرایط فعلی کشور باید مورد توجه قرار گیرید این است که عزیزان فعال در عرصه سیاست و اقتصاد باید از اظهارنظراتی که تفکرات و شعارهای انتخاباتی را به اذهان جامعه متبادر می کند، دوری کنند.


 غلامرضا ظریفیان، استاد دانشگاه


بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: