تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 07
کد خبر: ۷۴۷۷۰
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۵
آن‌چه اصلاح‌طلبان و مجمع اعتدالیون بر آن می‌بالند و به آن افتخار می‌کنند، اطاعت بی‌چون و چرا و گوش به فرمانی نسبت بر فرامین رهبر انقلاب است.
تدبیر24 »مشی اصلاح‌طلبی مصداق کامل تعامل، رعایت موازین قانونی و به رسمیت شناختن همه قدرت‌های سیاسی برای نیل به اهداف تعریف شده است.

اصلاح‌طلبان و رئیس‌جمهوری دولت تدبیر و امید که همواره مورد حمایت این جریان سیاسی‌ها بوده و خواهد بود، همواره رفع مشکلات اقتصادی و موانع موجود بر سر راه حقوق شهروندی را در نظر داشته و تمام تلاش خود را بررفع نواقص جامعه در زمینه‌های گوناگون متمرکز می‌کنند.

آن‌چه به صراحت از سوی اصلاح‌طلبان نهی می‌شود، استفاده ابزاری از مطالبات مردمی است. این جریان سیاسی هیچ‌گاه با شعار اقتصادی و تغییر یکباره و غیرواقعی وضعیت معیشت مردم پا به کارزار سیاسی و انتخاباتی نگذاشته و در این دور از انتخابات نیز از چنین امری برخلاف رقبای خود دوری می‌کند.

با یک نگاه تاریخی می‌توانیم متوجه این مهم شویمکه اصلاح‌طلبان هیچ‌گاه با سرودن شعارهای اقتصادی سعی بر جهت‌دهی افکارعمومی نداشتند، اما در عیم حال آن‌چه به روشنی تجربه شده این است که خصوصاً در دوره دوم دولت اصلاحات هم وضع اقتصادی مردم مطلوب‌تر از دیگر دوره‌ها در تاریخ سیاسی بوده و هم رشد اقتصادی کشور به طور کلی در آن دوران در سطح بالایی نمودار شده بود.

بازی سیاسی و انتخاباتی اصولگرایان در آستانه انتخابات و تلاش این جریان سیاسی برای مانور بر مسائل اقتصادی و معیشت مردم به منظور تأثیر بر افکارعمومی و جهت‌دهی به آن‌ها شاید هنوز در میان لایه‌هایی از جامعه طرفدار داشته باشد، اما شکوفایی اقتصادی فقط در اداره منطقی جامعه است که به ثمر می‌رسد.

اصولگرایان همواره در بحث اقتصادی وسیله‌گرایانه عمل کرده‌اند و در این دوره نیز در تلاش‌اندتا با چنین تبلیغاتی بر پایگاه آرای روحانی تأثیر منفی گذارند. به این معنا که اصولگرایان چه در گذشته و چه اکنون هرگاه که می‌خواهند با طرف مقابل رقابت و یا به عبارتی برخورد کنند، هرنوع مسأله سیاسی اعم از داخلی و خارجی را عبث دانسته و این‌گونه به مردم القا می‌کنند که دولت خوب دولتی است که نفت را بر سر سفره مردم بیاورد.

از طرفی این جریان سیاسی در همین نوع سیاست نام‌برده نیز صادق نیست. هربار که فردی از جرگه اصولگرایی به قدرت رسیده در برابر مطالبات اقتصادی مردم به آن‌ها این‌گونه متذکر شده است که باید به معنویات ارج داد و ما برای نان و گوشت انقلاب نکرده‌ایم.

در عین حال آن‌چه در برخورد با چنین دیدگاه‌هایی لازم است برای مردم روشن شود؛ این است که نتایج اداره قبیله‌ای امور اجرایی و اقتصادی کشور را در دوره ای که دولتی با حمایت حداکثری اصولگرایان بر سر کار بوده است، برای مردم یادآور شویم.

در آخر گفتنی است که تلاش‌هایی از جنس تأثیرگذاشتن بر افکارعمومی و درگیری رئیس‌جمهوری دولت یازدهم بر مسائلی که مشی اعتدال‌گرایانه و اصلاح‌طلبانه او را کم‌رنگ‌تر می‌سازد، بیشتر جنبه جنجال‌آفرینی داشته و در شرایط آگاهی‌های توسعه‌یافته عموم مردم در نتیجه نهایی انتخابات و پایگاه رأی حسن روحانی نتیجه‌ای نخواهد گذاشت.



احمد شیرزاد، فعال سیاسی اصلاح طلب
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها