تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 07
کد خبر: ۷۴۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰
از نشانه های پیشرفت فرهنگی
بلیط و ویزا 9 روزه تایلند، پاتایا بانکوک-تعطیلات آبان و تبلیغاتی در مورد تورهای شمال کشور با قیمت های مخصوص تعطیلات آبان !

تدبیر24 : یکی از سرمایه های هر کشوری که معمولا در میان زرق و برق های اقتصادی و سیاسی کمتر دیده میشود سرمایه های فرهنگی است . به عنوان مثال معیار ارزیابی کشور ها و رده بندی هایی که معمولا از آن ها انجام می شود بیشتر جنبه مادی دارد . چند مورد از اصلی ترین پارامتر هایی که در این ارزیابی ها مد نظر قرار می گیرند میزان رشد اقتصادی و توسعه صنعتی و وضعیت مالی کشور ها می باشند . توجه به فرهنگ کشور ها در این گونه ارزیابی ها معمولا یک مورد حاشیه ای و جنبی به حساب می آید .

متاسفانه مدتی است که در کشور ما نیز اغلب توجه ها به سمت مسائل اقتصادی و معیشتی رفته و کمتر کسی پیدا می شود که در باب مشکلات و تهدید های فرهنگی ای که امروزه دچار آن شده ایم ابراز نگرانی کند و به فکر راه چاره ای برای این معضلات باشد . هجم زیاد مشکلات اقتصادی و اجنماعی شاید موجب کاهش حساسیت جامعه روی مسائل فرهنگی شده است وگرنه تاریخ حکایت از پیشتازی ایرانیان در عرصه های فرهنگی دارد .

یکی از پدیده های زشتی که اخیرا دامن فرهنگ ناب ایرانی و اسلامی ما را گرفته ترویج توهین به عقاید و مقدسات مردم با استفاده از پیامک و شبکه های اجتماعی است . مشاهدات حاکی از آن است که در حین فرا رسیدن هر مناسبت ملی و مذهبی گروهی با به کاربردن ادبیات طنز و گاها هجو سعی در اشاعه تفکرات غیر انسانی خود داشته و در این راه از اعمال هرگونه خشونت کلامی و اهانت به مقدسات مردم کوتاهی نمی ورزند . انبوه پیامک های توهین آمیز در غالب طنز و شکل گیری صفحاتی با هدف زیر سوال بردن مبانی دینی و مذهبی در شبکه های اجتماعی از مواردی است که این روز ها به خصوص در آستانه فرارسیدن سالگرد قیام عاشورای حسینی مشاهده می شود . این افراد با استفاده قانون نانوشته (( کسی که به باور ها و ارزش های خود بخندد دیگر از آن ها دفاع نخواهد کرد )) سعی در کم اهمیت جلوه دادن ارزش های جامعه دارند .

در همین رابطه اخیرا مشاهده شده پیامکی های انبوه تبلیغاتی با متن : بلیط و ویزا 9 روزه تایلند، پاتایا بانکوک-تعطیلات آبان و تبلیغاتی در مورد تورهای شمال کشور با قیمت های مخصوص تعطیلات آبان منتشر گردیده است!

ارسال کنندگان این پیام ها و به وجود آورندگان این شبکه ها همواره از توجه به یک نکته اساسی غافل اند ، نکته ای که اگر مورد توجه قرار دهند شاید دیگر وقت خود را برای کارهایی از این دست هدر ندهند و آن نکته هم چیزی جز اعتقادات عمیق و قلبی مردم مسلمان و انقلابی ایران به راه و روش امام حسین (ع) و ائمه اطهار نیست . یکی از عوامل مهمی که باعث شده امروز نام ایران در دنیا از اهمیت خاصی برخوردار باشد همین اعتقادات پاک و ارزشمند بوده ، اعتقاداتی که در آخرین نمونه تاریخی اش موجب هشت سال ایستادگی و دفاع مقدس شد . دفاعی که همه زورگویان و متجاوزین را شگفت زده کرد . جنگی که قوی ترین سلاح رزمندگانش ایمانشان بود . رزمندگانی که با رمز (( یا زهرا )) و (( یا حسین )) دشمن متجاوز را از خاکشان بیرون راندند .

رشد روز افزون و چشمگیر هیات های مذهبی و دسته های عزاداری نشان دهنده این است که مردم ما هرگز قیام عاشورا را از یاد نبرده و همواره نیز سعی در بهتر برگزار کردن این مراسم ها دارند . هرچند که ممکن است عده ای نیز در اجرای صحیح این گونه از آیین های مذهبی دچار لغزش و اشتباهاتی نیز بشوند اما این امر باعث نشده تا کوچکترین خللی در اعتقاد راسخ مردم به مبانی دینی شان وارد شود . افرادی هم که همه تلاش خود را در منحرف کردن و به سخره گرفتن اعتقادات مردم به کار گرفته اند روزی از اعمال خود پشیمان خواهند شد .

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
تارا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۰
0
2
اینا با همه چی مثل پول رفتار می کنند
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها