تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 07
کد خبر: ۷۵۳۲۹
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۰
رضا رئیسی
تدبیر24 »عملکردها و رویکردهای محمود احمدی نژاد در برهه ریاست جمهوری و نیز پس از آن مملو از اقدامات عجیب و اظهارات ناپخته و بدور از قواعد اخلاقی و اصول و چارچوب های قانونی بوده که شرح آن مثنوی هفتاد من می شود و از حوصله این مقال فراتر است.

بزرگانی چون آیت الله هاشمی از همان ابتدی امر خطر این پدیده شگفت انگیز یا بهتر بگوییم معجزه هزاره سوم (به زعم اصولگرایان و جریان سوم تیر) را گوشزد کردند اما حامیان احمدی نژاد بی توجه به این نصایح خیرخواهانه و دلسوزی های مشفقانه، تنها بواسطه رویارویی او با جریان اصلاح طلب و تحول خواه و طرح شعارهای ارزشی و ادعاهای پر طمطراق، چشم بر انحراف های آن روزها نه چندان هویدا و البته قانون گریزی های عیان و روندهای معوج و عملکردهای غیر کارشناسی و خود محورانه بسته و در طول چهار سال دولت ابتدایی احمدی نژاد و سپس در برهه انتخابات 88 از او حمایت کردند.

در دوره دوم دولت احمدی نژاد اما پرده ها فرو افتاد و احمدی نژاد مافی الضمیر خود را هویدا کرد، انتصاب رحیم مشایی و ماجرای عدم پذیرش دستور رهبری در عزل وی نقطه عزیمت بود و قهر و خانه نشینی 11 روزه نقطه عطف آنچهکه پیش تر بارها گوشزد شده و خطر آن مورد تاکید قرار گرفته بود.

اصولگرایان سینه چاک احمدی نژاد موسوم به جریان سوم تیر اینجا بود که خط خود را جدا کرده و هر چند در ابتدا با حمله و انتقاد به مشایی او را عامل انحراف خوانده و از نقد صریح احمدی نژاد استنکاف ورزیدند اما با دفاع تمام قامت احمدی نژاد از مشایی و اظهارات بهاری در سال پایانی دولت و حضور او با مشایی در ستاد انتخابات کشور، همه چیز مشخص شد و جایی برای لاپوشانی و به خود نگیری باقی نماند.

حال با انتشار نامه تکان دهنده و سرگشاده احمد توکلی اصولگرا خطاب به شورای نگهبان که در آن جمله ای عجیب نیز هست « این حد از خلاف‌گویی، بی‌پروایی، خودسری، خودشیفتگی و تجری را در کدام یک از مسئولان نظام سراغ دارید؟ حتی بنی‌صدر نیز چنین نبود.» و شرح سرکشی ها و خودسری ها و قانون گریزی های وی، به خصوص بخش های پشت پرده اش، هویدا شده ، تازه بر امثال ما مشخص شده که این معجزه هزاره و این نازنین دردانه، چه ها که نکرده و چه شلتاق هایی که نی انداخته و چه حریم هایی را که در نوردیده است!

حال برای نگارنده کم ترین این سئوال مهم رخ نموده که با این حجم از تخریب ها و خودسری ها و سرکشی ها در غفا و پشت پرده و نیز روندها و عملکردهای معوج و کژروی های عیان و آسیب های مشهود و مشخصی که وی بر کشور در این مدت تحمیل کرده چرا  با گذشت چهار سال از دوران ریاست جمهوری وی هیچ برخوردی با ایشان انجام نپذیرفته و او در هیچ دادگاه صالحه ای حضور نیافته و بابت این مقدار از قانون گریزی مواخذه نشده است؟



آنچنان که ایشان به خود جسارت داده و باز عازم کارزار انتخاباتی شده و سفرهای استانی خود را آغازیدن گرفت تا رهبر انقلاب با توجه به سابقه ای که از وی داشتند و می دانستند حضور وی چه آسیب های دهشتناکی را بر کشور تحمیل می کند، در رویه ای ناهمسو با سیره ایشان ( عدم ورود به مصادیق انتخاباتی) با صراحت و پشت تریبونی وی را از حضور نهی کنند.

 که با آنچه توکلی از احمدی نژاد گفته مشخص می شود که باز چه نجابتی به خرج داده شده و برای اینکه به شخصیت نابهنجار و عملکردهای نا متعارف وی در افکار عمومی اشاره نشود، موضوع دو قطبی شدن انتخابات دلیل نهی عنوان می شود تا احمدی نژاد شاید به خود آمده و از حضور سرباز زند که البته دیدیم باز وی سرناسازگاری گذاشته و راه خود را رفت و در انتخابات ثبت نام کرد...

در واقع باید از دست اندرکاران امر پرسید، شما که در جریان این اقدامات بودید چرا احمدی نژاد را لگام نزده و پیش از آنکه رهبر انقلاب او را نهی کنند، وفق قانون و تخلفات مشهود وی، او را محاکمه و بازخواست نکردید و جلوی ادامه این روند را نگرفتید؟

اینجا دریغم می آید که خاطره ای از محمد خاتمی ممنوع التصویر و ممنوع الخبر ذکر نکنم! که عجیب با این حال و احوال تطابق دارد و از موقع خواندن نامه آقای توکلی در ذهنم بارها مرور شده است.

 در سال 90 و پیش از انتخابات مجلس نهم و در اوج حملات و هجمه ها به رئیس جمهوری اسبق، خدمت ایشان رسیده بودم و در خصوص رابطه ایشان با رهبر انقلاب در دوران ریاست جمهوری سخن به میان آمد، خاتمی گفت: در جلسات دوران ریاست جمهوری وفق روال معمول در جلسات رهبری و رئیس جمهوری مباحثی مطرح می شد و گاه اختلاف نظرهای بسیاری هم رخ می نمود و نظرات فاصله بسیاری با هم داشت اما با خروج از جلسه از آنجا که من خود را مقید به قانون می دانستم، نظر رهبری برایم حجت بود و اگر خود نیز نظر دیگری داشتم به دستور ایشان عمل می کردم.

رئیس جمهوری که نه فقط ممنوع التصویر که ممنوع الخبر هم هست و برای حضور در بسیاری از مراسم معمولی شهروندان عادی هم محدودیت هایی دارد و آنگاه احمدی نژاد با این کارنامه و عقبه، سفرهای استانی می رود و همایش انتخاباتی برگزار می کند و ... تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل


بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها