تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 07
کد خبر: ۷۵۴۳۰
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰
معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم گفت: ایجاد شور و نشاط در عرصه دانشگاهی با بهره‌گیری از فرصت انتخابات، یکی از بهترین فرصت‌ها برای رشد فرهنگی جامعه و دانشگاه است و باید بستری فراهم کنیم تا دیدگاه‌ها و سلیقه‌های مختلف عرضه شود.
تدبیر24 »دکتر سید ضیاء هاشمی در نشست مشترک رؤسای دانشگاه‌ها، معاونان فرهنگی و اجتماعی و نمایندگان وزیر علوم در هیات‌های نظارت بر تشکل‌های اسلامی دانشگاهیان که در محل دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، وظیفه معاونان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها را روشنگری، ایجاد فضای مشارکت و از جمله مشارکت حداکثری در انتخابات به عنوان یکی از سیاست‌های نظام، دولت و از تأکیدات مقام معظم رهبری دانست.

وی افزود: اگر کسانی گمان می‌کنند که این اقدامات در معرض تهدیدها و چالش‌هایی قرار دارد، نظر آنان برای ما محترم است؛ اما سیاست‌های دولت و نظام باید بدون تردید و هیچ‌گونه انفعالی با جدیت، شجاعت و اقتدار ادامه یابد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم با اشاره به مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر جلب مشارکت حداکثری در انتخابات تصریح کرد: از نگاه ایشان، همه مردم باید در انتخابات شرکت کنند و حتی کسانی که نسبت به انقلاب و نظام موضع دیگری دارند نیز برای اقتدار ایران باید در انتخابات حضور یابند و از حق خود در چارچوب قانون استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: سنگ‌اندازی و مانع‌تراشی برای مشارکت حداکثری در انتخابات امری غیرقانونی، غیرشرعی و غیرعقلی است.

دکتر هاشمی به بخشنامه‌ای که از سوی وزارت علوم درخصوص نحوه فعالیت‌های انتخاباتی به دانشگاه‌های سراسر کشور ارسال شده است اشاره کرد و گفت: در این بخشنامه بر پاسداری از استقلال و حریم دانشگاه، تأمین آرامش و امنیت دانشجویان، نخبگان و فرهیختگان دانشگاهی، ایفای مسؤولیت اجتماعی دانشگاه در قبال جامعه و دفاع از آزادی بیان به عنوان یکی از حقوق اساسی ملت که رئیس جمهوری و دولت نسبت به آن متعهد شده‌ایم، تأکید شده است.

وی عنوان کرد: در این بخشنامه همچنین بر حمایت از برگزاری تریبون‌های آزاد دانشجویی، جلسات سخنرانی و پرسش و پاسخ، کرسی‌های آزاداندیشی (به عنوان یکی از ضرورت‌های دانشگاه و مطالبه مقام معظم رهبری و سیاست‌های نظام و دولت)، جلسات مناظره، ترویج روحیه اندیشه‌ورزی، تحمل آرای متنوع و دیدگاه‌های گوناگون، آماده‌سازی فضای تضارب آرا در محیط دانشگاه‌ها، تسریع فعالیت‌های تشکل‌های دانشجویی، تسریع در دریافت مجوز و حمایت قانونی و حقوقی از آنها در مورد لزوم، رویکرد عادلانه، بی‌طرفانه و بدون تبعیض و عمل در چارچوب قوانین و مقررات و پرهیز از اعمال سلیقه و مصلحت‌سنجی ناثواب، صیانت از حریم دانشگاه و جلوگیری از مداخلات غیرموجه افراد و نماینده‌های خارج از دانشگاه تأکید شده است.

بر اساس اعلام روابط عمومی وزارت علوم، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم با بیان اینکه دانشگاه کانون فرهنگ، ارزش و دفاع از آرمان‌هاست و مسؤولان دانشگاه‌ها متولی این امر هستند، افزود: ایجاد شور و نشاط در عرصه دانشگاهی با بهره‌گیری از فرصت انتخابات، یکی از بهترین فرصت‌ها برای رشد فرهنگی جامعه و دانشگاه است و باید بستری فراهم کنیم تا دیدگاه‌ها و سلیقه‌های مختلف عرضه شود. البته ما مجری بی طرفانه، عادلانه و مقتدرانه قانون هستیم.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها