تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 06
کد خبر: ۷۵۴۴۲
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۷
در روزهای اخیر، برخی از چهره‌های اصولگرا، خبر از تشکیل ستاد اصولگرایان حامی روحانی را دادند. اصولگرایان میانه‌رو قصد دارند تا با تشکیل این ستاد به صورت مدون از آقای روحانی در انتخابات حمایت کنند.
تدبیر24 »البته پیش از این نیز بخشی از اصولگرایان به آقای روحانی تمایل داشتند. درانتخابات سال ۹۲ نیز بخشی از آنها از آقای روحانی حمایت کردند که به نظر می‌رسد این واقع‌بینی در بخشی از اصولگرایان وجود دارد که کشور با شعارهای تندروها اداره نمی‌شود. متاسفانه جناح اصولگرا بخش عمده‌ای از نیروهای کیفی خود را به روش‌های مختلفی از دست داده و جریان اصولگرایی در اختیار جمعی از نیروهای ضعیف و «کوتاه‌قد» قرارگرفته است. در مجموعه جمنا، گروهی را جمع‌آوری کردند اما رجل سیاسی به آن معنا که نیاز است برای اداره کشور، به ندرت یافت می‌شود. این افراد برای اداره کشور فاقد رشادت لازم هستند. در اینجا دو مساله وجود دارد. یکی رویکرد رو به بیراهه تندروها که هیچ‌گاه منجر به اداره مطلوب کشور نمی‌شود و بیشتر منجر به فضای شعاری و تنش‌آلود با قدرت‌های جهانی شده و امکانات اقتصادی کشور را اتلاف می‌کند. در هیچ دوره‌ای شاهد نبوده‌ایم از شعارهای تندروها، پیشرفتی برای کشور حاصل شده باشد. مساله دوم نیز فقدان نیروهای«قدبلند» و کارآمد در این مجموعه است. نیروهایی مانند حجت‌الاسلام ناطق نوری در زمانی که فعالیت در عرصه سیاسی یک رجل قابل و مقتدر بود، اما امروز از این مجموعه کناره‌گیری کرده است. همچنین افراد دیگری مانند علی‌لاریجانی از این افراد فاصله گرفته‌اند. اما آن بخش از اصولگرایان واقعگرا تلاش دارند تا سرنوشت خود را به کشتی جمنا و جبهه پایداری گره نزنند، چرا که مشخص نیست مقصد این کشتی کجاست. آنها می‌دانند حتی اگر اختلاف سلیقه‌ای با حامیان اصلاح‌طلب آقای روحانی داشته باشند، می‌توانند این اختلاف را مدیریت کنند و بدون اینکه لازم به تغییر اساسی باشد. این اشخاص متوجه شده‌اند با اصولگرایانی که منطق مدیریت کشور را نمی‌شناسند و راه اداره کشور را نمی‌دانند، نمی‌توان زندگی کرد. به همین دلیل امروز شاهدیم که آنها به طور کلی از آن افراد فاصله گرفته‌اند و تلاش دارند تا ستاد حامیان اصولگرای روحانی را تشکیل دهند. اصلاح‌طلبان نیز باید از این موضوع خوشحال باشند و مانند انتخابات سال ۹۲ دست دوستی را به سمت آنها دراز کنند. در این میان باید به این نکته نیز اشاره کرد که در سال ۹۴ برخی افراد انتقاد داشتند که چرا برخی از چهره‌های اصولگرایی در لیست امید حضور دارند. امروز مشخص شد که راهبرد سال ۹۴ راهبردی مناسبی بوده و امروز همان چهره‌ها هستند که جزو حامیان دولت به حساب می‌آیند و تلاش می‌کنند مسیر دولت تدبیروامید ادامه پیدا کند. بنابراین نتیجه انتخابات ۹۴ و ائتلافی که شکل گرفت نتایج بسیار مثبتی درپی داشت و این موضوع نیز یکی از نتایج مثبت آن است. حرکت سیاسی این مجموعه باعث شد دامنه حامیان روحانی گسترده‌تر شود که امروز مشخص شده کار بسیار سنجیده و درستی بوده است.


احمد شیرزاد، فعال سیاسی اصلاح‌طلب

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها