تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 07
کد خبر: ۷۶۴۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵
رییس جهاد دانشگاهی استان مرکزی گفت: گردشگری بهترین زمینه برای توسعه اشتغال در کشور است.
تدبیر24 »سیدجعفر نظامدوست در سمینار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال که با محوریت گردشگری و کشاورزی و به همت سازمان تجاری سازی و فناوری اشتغال دانش آموختگان استان مرکزی وابسته به جهاد دانشگاهی استان و با همکاری اداره کل میراث فرهنگی استان در شهر نیم ور برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، جهاد دانشگاهی را مددکار صنعت دانست و تصریح کرد: جهاد دانشگاهی توانست مرکز علمی کاربردی نیم ور را به کمک مردم منطقه راه اندازی کرده و رشته‌های تحصیلی مرتبط با صنعت فعال منطقه را ایجاد کند تا به توسعه صنعت اول این منطقه که سنگ و فرآوری سنگ است کمک شود.

وی در ادامه افزود: جهاد دانشگاهی مرکز رشد واحدهای فناور محلات و نیم ور را به عنوان اولین مرکز رشد شهرستان‌های استان در این منطقه تاسیس کرده است. مراکز رشد در واقع از مراکزی هستند که می توانند در توسعه اشتغال نقش بسزایی داشته باشند و دولت و برنامه ریزان در تلاشند که از کانال ایجاد مراکز رشد و جذب ایده‌های کارآفرینانه و نو بتوانند در این زمینه اقدام موثر انجام دهند.

نظامدوست با بیان اینکه امید است این مرکز را در محلات هم فعال کنیم، با اشاره به برگزاری سمینار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، این سمینار را اقدامی در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری عنوان کرد و افزود: در راستای اجرایی شدن شعار سال، این سمینار برای اولین بار با عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال با محوریت گردشگری و کشاورزی در استان مرکزی برنامه ریزی و عملیاتی شد و امیدوارم این سمینار و مباحث مطروحه در آن در توجه مسئولان به گردشگری و کشاورزی موثر واقع شود.

وی توسعه گردشگری را از دغدغه های دولت عنوان کرد و گفت: با توجه به سخنان رییس جمهور و اذعان کارشناسان اقتصادی هم اکنون در کشور ما یکی از راه های توسعه اشتغال، گردشگری است و این امر بهترین زمینه برای توسعه اشتغال در کشور است، چنانکه بزرگان علم اقتصاد دنیا صنعت توریسم را ژنراتور شغل و نیز صادرات نامرئی تعبیر کرده اند.

نظامدوست افزود: با توجه به مطالعات انجام گرفته پتانسیل های خوبی برای گردشگری در استان و منطقه وجود دارد ولی متاسفانه از جاذبه های موجود استفاده بهینه نشده و بسیاری از آثار تاریخی و باستانی استان مرکزی برای مردم استان نیز ناشناخته است، لذا در بخش جذب گردشگر موفقیت چندانی نداشته ایم. حتی در بخش روستاهای تاریخی که مامن و موطن بزرگان این کشور بوده اند نتوانسته ایم توفیقاتی برای جذب گردشگر و معرفی این اماکن داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 80 سال از تشکیل سازمان‌های مرتبط با جذب گردشگر و نیز 30 سال از تاسیس دانشگاه گردشگری در کشور ما می گذرد. جهاد دانشگاهی استان نیز در صدد ایجاد دانشکده گردشگری در استان است ولی هنوز موفق نشده ایم و برای تحقق این امر نیازمند کمک میراث فرهنگی هستیم.

رییس جهاد دانشگاهی استان مرکزی ابراز امیدواری کرد که با برگزاری این سمینار توجهات به حوزه گردشگری بیشتر جلب شود و با بیان اینکه برای اولین بار در استان مرکزی سند توسعه اشتغال توسط جهاد دانشگاهی تدوین شده است، افزود: در این سند توسعه بحث گردشگری مفصلا مورد بحث قرار گرفته و میزان اشتغال حاصل از آن تبیین شده و به روشنی مباحث مطروحه موشکافی و بر اساس کار کارشناسی مورد بررسی قرار گرفته و آماده استفاده در راستای توسعه صنعت گردشگری است.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها