تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 14
کد خبر: ۷۶۸۳۷
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۶

رسانه ملی در نشان دادن دستاوردهای دولت بی طرف نیست

مردم باید بدانند که حالا دیگر آن وضعیت قهقرای اقتصادی وجود ندارد و با این ثبات می توان برای رونق اقتصادی در دولت بعدی برنامه ریزی کرد.

تدبیر24 »پروانه سلحشوری،عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: رسانه ملی در نمایش دستاوردهای دولت بی طرفانه رفتار نکرده است و بارها ثابت کرده که در منعکس کردن دستاوردها و برنامه های دولت بی طرف نیست .

نماینده تهران در مجلس افزود: با این تفاسیر ما شاهد این هستیم که مردم آن طور که باید از دستاوردهای دولت با خبر نیستند.اما با همه این شرایط تغییرات تا اندازه ای ملموس هستند که بخش قابل توجهی از آن را مردم درک می کند. مشروح گفتگوی اجمالی سحر- پایگاه اطلاع رسانی ستاد خبری انتخاباتی دکترحسن روحانی  - با سلحشوری به شرح زیر است:

*با توجه به اینکه مناظره ها در این هفته سیاسی-فرهنگی هستند، به نظر شما اقدامات دولت در این حوزه تا چه اندازه موثر بوده است؟

دولت در زمینه های فرهنگی دستاوردهای قابل توجهی داشته است و همچنین می توان به راحتی تغییرات ملموس را در این زمنیه مشاهده کرد. به عنوان مثال ثباتی که در شبکه های مجازی و دسترسی به اینترنت مشاهده شد در هیچ دوره ای پیش از این مشاهده نشده بود. همچنین در زمینه گردشگری، ورود گردشگران خارجی و بیشتر شدن آن را ببینیم. علاوه بر این، ایران هراسی نه تنها دیگر وجود ندارد بلکه عملکرد دولت باعث شده گردشگران خارجی، برای سفر به ایران تشویق شوند که این را می توان نتیجه امنیت ایجاد شده پس از مذاکرات برجام دانست.

 امنیتی که حاصل از تهدیدهای نظامی نیست، بلکه در اثر اعتمادی است که دولت در روابط بین الملل خود به وجود آورده است. همچنین در زمینه آسیب های اجتماعی، دولت تمام تلاش خود را برای اقشار آسیب دیده کرده است. اما نکته اینجاست که بعد از انتخاب شدن محمود احمدی نژاد به عنوان رییس جمهور،  به حدی آسیب پذیری مردم بالا رفته بود که نه تنها در چهار سال حل این مشکلات امکان پذیر نبود، بلکه شاید خیلی بیش از این زمان لازم باشد که بتوانیم آن صدمات را جبران کنیم. حوزه دیگری که شاید نیاز به توجه بیشتری از سوی دولت دارد بحث آموزش است. در حال حاضر، قشر معلم و کارگر ما نیاز به توجه بیشتری دارند که امیدوارم با به دست آوردن اموال بلوکه شده، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی که به وجود می آید به مطالبات این دو قشر زحمت کش رسیدگی شود.

با توجه به فرهنگی-سیاسی بودن موضوع مناظره فردا شما پیشنهاد می کنید ، حسن روحانی در این مناظره روی چه نکاتی در این حوزه تمرکز کند؟

 مناظره قبلی در حوزه فرهنگ دو نقطه مغفول داشت که مسئله زنان و سلامت بود.بنابراین احتمالا در این مناظره هم بحث سیاسی بر فرهنگ چیرگی پیدا خواهد کرد. اما به هر حال بحث زنان در حوزه فرهنگ نباید فراموش شود چون نقش زنان و افزایش مشارکت آن ها بسیار مهم و تاثیرگذار بوده است. روحانی باید به عنوان رییس جمهور مستقر به تغییرات ملموسی که در حوزه فرهنگ ایجاد شده اشاره کند و آمارهای این حوزه را به صورت دقیق برای مردم بگوید. البته در دوره قبل آنقدر مردم آمارهای غلط و عددهای اشتباه شنیده اند که خیلی سخت به این آمارها اعتماد خواهند کرد، اما به نظر من شرایط در حال حاضر به صورتی است که این حس اعتماد متقابل می تواند به وجود بیاید. در حوزه گردشگری هم لازم است سیاست ها و اقدامات دولت یازدهم پررنگ شود.

سیاست هایی که در حوزه فرهنگ اتخاذ می شود مهم است اما نکته ای که قابل توجه است و باید به آن اشاره شود این است که سیاست های فرهنگی عمدتا خارج از عهده دولت است. همچنین سیاست گذاری در این حوزه لازم است تک بعدی شود که این سیاست گذاری واحد خیلی معنادار خواهد بود. برای مثال در جریان لغو کنسرت ها سیاست های دوگانه ای به وجود آمد که ارتباطی با عملکرد دولت نداشت. در واقع نهادهایی که هیچ ارتباطی با دولت نداشتند، در این امر دخالت کرده و کنسرت ها را لغو می کنند. دولت باید خواستار تک بعدی شدن این حوزه از نظر سیاست گذاری شود. اما با تمام این محدودیت ها دولت تمام تلاشش را برای رونق سینما، تئاتر و موسیقی کرد و به نتایج مطلوبی هم رسید که نمونه قابل توجه آن آشتی مردم با سینما بود. می توان گفت، صنعت سینما پیش از این در حال ورشکستی بود که با توجه ویژه دولت نجات پیدا کرد.

مهم ترین دستاورد دولت یازدهم در حوزه های دیگر را چه چیز می دانید؟

یکی از مهم ترین اقدامات دولت که برای مردم به هر صورت محسوس است،مساله برجام است. متاسفانه برجام در رسانه ملی مخالفان زیادی دارد. اما هرچقدرهم بخواهند برجام و دستاوردهای آن را انکار کنند ثباتی که در نتیجه برجام به وجود آمد غیرقابل انکار و قابل لمس است، اما ما همچنان شاهد سنگ اندازی ها در این مسیر هستیم. همچنین، نکته مهم دیگر در عملکرد دولت حل بسیاری از مسائل اقتصادی است. این برای همه روشن است که  در اوضاع نابسامان اقتصادی به جا مانده از دولت احمدی نژاد، سامان بخشیدن و ثبات دادن به اقتصاد یکی از سخت ترین کارهای ممکن بود. اما با این حال  حداقل چیزی که در حوزه اقتصادی به صورت ملموس تجربه کردیم، ثباتی بود که در بازار به وجود امد، علاوه بر این، دولت از نظر کاهش نرخ تورم در بیست ساله اخیر نیز رکورد دار است. البته نباید فراموش کرد که همین ثابت نگه داشتن نرخ تورم،  ممکن است آثار سوء که همان رکود است را به همراه داشته باشد.

با این حال مردم باید بدانند که حالا دیگر آن وضعیت قهقرای اقتصادی وجود ندارد و با این ثبات می توان برای رونق اقتصادی در دولت بعدی برنامه ریزی کرد.

 این تغییرات در وضعیت اقتصادی کشور تا حدی تاثیرگذار بوده که به جرات می توان گفت اگر دولت روحانی روی کار نیامده بود و دولت تندرویی به جای آن فعالیت می کرد ایران در حال حاضر شرایط ونزوئلا را داشت. این در حالی است که در حال حاضرازرشد اقتصادی منفی 6 درصد اواخر دوران احمدی نژاد به رشد مثبت 6 درصد رسیده ایم که دستاورد همین ثبات اقتصادی بوده است.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: