تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 07
کد خبر: ۷۷۴۶۵
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶
مدیرکل امور عشایر لرستان از خسارت تگرگ به عشایر استان خبر داد.

تدبیر24»حاجی‌مراد بیرانوند در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: متأسفانه طی بارش‌های اخیر خساراتی به عشایر استان وارد آمده و راه‌های ارتباطی و شوسه آنان تخریب شده است.

وی ادامه داد: متأسفانه 70 رأس دام عشایر در شهرستان چگنی طی بارش تگرگ از بین رفتند که خسارت مالی آنها 500 میلیون ریال بوده است.

بیرانوند از خسارت 400 میلیون ریالی لوازم خانگی عشایر خبر داد و گفت: همچنین زمین کشاورزی آنان از بارش تگرگ اخیر800 میلیون ریال صدمه دیده است.

مدیرکل امور عشایر لرستان از تخریب 20 کیلومتر راه عشایری و شوسه خبر داد و گفت: میزان خسارت وارد آمده به راه‌های مواصلاتی عشایری دو میلیارد ریال بوده است.

وی با بیان اینکه عشایر در صحنه‌های سیاسی و اجتماعی همواره نقش‌آفرین بوده‌اند، اظهار کرد: باید این قشر مولد و قانع را بیشتر مورد حمایت قرار داد چراکه زندگی آنان عین اقتصاد مقاومتی است. همچنین باید فرهنگ سخت‌کوشی، صداقت و کار عشایر در بین جامعه انتقال یابد.

مدیر کل مدیریت بحران لرستان نیز با بیان اینکه در این چند روز بارندگی در شهرستان‌ های دوره چگنی، دورود ، بروجرد و شهر معمولان تگرگ خسارت زیادی به باغات و کشاورزی آنان وارد کرد، همچنین در این شهرستان ها آب به داخل خانه سرازیر شد.

رضا آریایی با بیان اینکه خوشبختانه تلفات جانی نداشتیم، اضافه کرد: افرادی که بیمه هستند می‌ توانند با مراجعه به سازمان بیمه جهت برآورد و دریافت خسارت اقدام کنند. همچنین در برخی مناطق استان  شاهد ریزش کوه، آب گرفتی برخی معابر شهری روستایی و همچنین ورود روان آب‌ها به برخی منازل مسکونی بودیم.

وی در جمع خبرنگاران با اشاره به میانگین میزان بارش در سال آبی جاری و مقایسه آن با مقدار بارش در سال گذشته و بلندمدت 40 ساله تا به امروز، اظهار کرد: میانگین بارش سطح استان در سال‌جاری تاکنون 441 میلی متر بوده است. میانگین بارش مدت مشابه در سال قبل 652 میلی ‌متر بوده که 32 درصد کاهش بارندگی را نشان می‌دهد. میانگین بارش بلند مدت در مدت مشابه 438 میلی ‌متر بوده است.

آریایی به مقدار بارش در شهرستان‌های استان تا به امروز اشاره کرد و افزود: تاکنون میزان بارش در شهرستان دورود 626 میلی‌متر، بروجرد  599 میلی‌متر، الشتر502 میلی‌متر، نورآباد 467میلی‌متر، ازنا 419 میلی ‌متر، خرم آباد 412 میلی ‌متر ، الیگودرز 384 میلی ‌متر ، رومشگان 350 میلی ‌متر ، پلدختر 348 میلی ‌متر و کوهدشت 306 میلی‌متر بوده است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها