تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 07
کد خبر: ۷۷۸۰۱
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰
منابع دیپلماتیک در اتحادیه اروپا گفتند، لندن جلوی پیشبرد طرح تاسیس مقر نظامی اتحادیه اروپا را به دلیل مخالفت با برخورداری این مقر نظامی از نقش عملیاتی فعال گرفته است.
تدبیر24»در ماه مارس همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا بعد از چندین ماه مذاکرات دشوار با طرح ایجاد یک گروه نظامی کوچک در بروکسل برای هماهنگی سه عملیات آموزشی خارجی این بلوک موافقت کردند.

با این حال تبدیل این موافقت نامه به یک سند قانونی با مشکل مواجه شده و پیشنهاداتی که برای عنوان کردن این مقر به عنوان یک "مقر عملیاتی" زنگ خطر را برای انگلیس پیش از انتخابات زودهنگام 8 ژوئن و آغاز مذاکرات مربوط به بریگزیت به صدا درآورده است.

یکی از منابع دیپلماتیک اتحادیه اروپا که نامش را فاش نکرد، گفت: ما هنوز تلاش می‌کنیم یک توافق با دوستان انگلیسی خود بر سر موضع قانونی به دست آوریم تا این مقر بتواند تاسیس شود.

وی ادامه داد: انگلیسی‌ها حساسیت فراوانی درمورد انتخابات و نگاه انگلیسی‌ها به آن در داخل دارند.

مقام‌های انگلیسی در بروکسل از اظهارنظر درباره این گزارش خودداری کردند.

قرار است روز دوشنبه وزاری خارجه اتحادیه اروپا در شهر بروکسل دیدار کنند تا روند پیشرفت توافقنامه ماه مارس را بررسی کنند و در روز پنجشنبه نیز وزرای دفاع اتحادیه اروپا قرار است یافته‌های خود را به تصویب برسانند.

فدریکا موگرینی، رئیس سیاست خارجه اتحادیه اروپا که ریاست نشست روز دوشنبه را به عهده خواهد داشت اتحادیه اروپا را تحت فشار قرار داده تا بعد از صحبت‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر زیرسوال بردن تعهد امنیتی اروپا این اتحادیه نقش نظامی خود را افزایش دهد.

خروج انگلیس از اتحادیه اروپا نیز باعث خواهد شد این بلوک از یک قدرت هسته‌ای که در شورای امنیت سازمان ملل حق وتو دارد، محروم شود.

موگرینی به همراه مقام‌های ارشد اتحادیه اروپا و کشورهای عضو این اتحادیه تحت رهبری فرانسه و آلمان معتقدند که باید اتحادیه اروپا اکنون تلاش‌هایش را در حوزه دفاعی افزایش دهد.

توافقنامه ماه مارس به تاسیس مقری که از آن تحت عنوان مقر "قابلیت و هدایت برنامه ریزی نظامی" یاد شد به منظور نظارت بر "ماموریت‌های نظامی غیراجرایی" اتحادیه اروپا اقدام خواهد کرد.

در حال حاضر اتحادیه اروپا یک سری عملیات‌های آموزشی نظامی – غیرنظامی در کشورهای مالی، جمهوری آفریقای مرکزی و سومالی دارد.

اتحادیه اروپا همچنین عملیاتی تحت عنوان عملیات صوفیه در مرکز دریای مدیترانه اجرا کرده که می‌تواند با توسل به زور با قاچاقچیان مهاجران مقابله کند و همچنین یک عملیات دیگر نیز به نام عملیات آتالانتا علیه دزدان دریایی در منطقه شاخ آفریقا به اجرا درآورده است.

این دو عملیات اجرایی البته مرکز فرماندهی مختص به خود دارد که از مقر مذکور جدا خواهند بود.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها