تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 14
کد خبر: ۷۷۹۰۸
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۷

مردم پیروز میدان مناظرات هستند

متأسفانه بحث‌هایی که در مناظره روز جمعه صورت گرفت سطح مناظرات در فضای سیاسی را به نوعی به ابتذال کشانید و نوعاً از جانب کاندیداهایی بود که ادعای اصولگرایی داشتند.
 تدبیر24» مردم متأسف‌اند کسی که قرار است در کسوت ریاست‌‌جمهوری برای مدیریت کلان کشور برگزیده شود، به منظور بیرون کردن حریف از صحنه به یک سری مسائل شخصی متوسل می‌شود. به نظر من حاصل وجود چنین رفتارهایی در مناظرات تلویزیونی درنهایت بی‌اعتمادی مردم است. به اعتقاد من آن چیزی که در مناظرات اشتباه گرفته شده این است که اختلاف نظرات درباره برنامه‌های مدیرتی و اجرایی جای خود را به جدل‌های بی‌خاصیت داده است. مردم منتظر ارائه برنامه از سوی کاندیداها بودند اما آن‌چه دیدند تخریب بود.

رویکردهای مبنی بر تخریب رقیب شاید بر حسب ظاهر بخش از طرفداران را خوشحال و راضی کند، اما درنهایت اعتبار کشور و فعالیت‌های آن را زیر سؤال قرار می‌دهد. آن‌چه دیده می‌شود، این است که عده‌ای که در دوره‌های گذشته هیچ‌گونه نقدی بر دولت نهم و دهم را برنمی‌تابیدند امروز از طرح وقیحانه دروغ در فضای عمومی جامعه دریغ نمی‌کنند.

در این میان حسن روحانی به عنوان رئیس‌جمهوری مستقر دولت تدبیر و امید در مناظره اخیر با طمأنینه، خیلی آرام، محکم و البته با صلاحت صحبت کرد، برنامه‌های خود را ارائه داد و پاسخ نقدهای رقیبان را نیز داد. آن‌چه در از رفتارهای او برداشت شد این بود که روحانی به درستی در جنجال‌آفرینی‌های رقبا گیر نیفتاد. حتی وقتی مورد اتهام درخصوص مسائل زندگی شخصی خود از سوی رقیبان قرار گرفت وارد مناقشه با آن‌ها نشد. به عبارت روحانی در این مناظرات سعی کرد بیشتر پاسخ انتقادات رقیبان را دهد.

آن‌چه از سوی حسن روحانی و اسحاق جهانگیری در مناظرات شنیده شد؛ ارائه نقد بر سیستم مدیرتی بود که رقبا نسبت به آن ابراز تمایل داشتند. این دو نه به تخریب کسی پرداختند و نه وارد مسائل خصوصی شدند و این یعنی فرق جریان اصلاحات و اعتدال‌خواهی با دیگر تفکرات. به عقیده من پیروز این میدان به نوعی مردمی بودند که به درستی مسائل مختلف را از یکدیگر تشخیص می‌دهند بر این باورند که باید مراقبت کرد تا فردی با سابقه مدیرتی و انقلابی زیر سؤال برده نشود. درنهایت به اعتقاد من روحانی پیروز میدان انتخابات خواهد بود و میزان آرای او بی‌شک بیشتر از آرایی خواهد بود که دولت یازدهم را شکل داد، چون حالا این دولت عملکرد چهارساله خود را در کارنامه دارد. با کمی توجه به شرایط حاکم بر کشور پیش از آغاز دولت تدبیروامید به‌ راحتی می‌توان به دستاوردهای دولت یازدهم اذعان کرد.



علی تاجرنیا،فعال سیاسی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: