تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 06
کد خبر: ۷۸۳۱۰
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۵
ترامپ «ناتوي عربي اسلامي سني» را در رياض اعلام مي کند.

تدبیر24»پايگاه خبري اسرائيلي دبکا اعلام کرد دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا در سفر به عربستان سعودي، خبر تشکيل آنچه را اين پايگاه از آن با عنوان «ناتوي عربي اسلامي سني» نام برد، اعلام خواهد کرد.

به گزارش پايگاه اينترنتي شبکه روسيا اليوم، به نوشته پايگاه اسرائيلي دبکا، سفر ترامپ اهميت زيادي براي عربستان سعودي دارد و سلمان بن عبدالعزيز پادشاه اين کشور هفده تن از سران کشورهاي اسلامي و عربي را براي شرکت در نشستي که قرار است روز بيست و دوم همين ماه با حضور ترامپ در رياض پايتخت عربستان برگزار شود، دعوت خواهد کرد. دبکا افزود سران و رهبران کشورهاي شوراي همکاري خليج (فارس)، ملک عبدالله دوم پادشاه اردن، محمد ششم پادشاه مغرب، عبدالعزيز بوتفليقه رئيس جمهور الجزاير، باجي قائد السبسي رئيس جمهور تونس و حيدر العبادي نخست وزير عراق از جمله سران عرب هستند که عربستان آنها را به نشست رياض با ترامپ دعوت خواهد کرد.

به نوشته پايگاه دبکا، موضوع حضور رجب طيب اردوغان رئيس جمهور ترکيه در اين نشست نيز پس از ديدار امروز (سه شنبه) وي با دونالد ترامپ در کاخ سفيد واشنگتن، نهايي خواهد شد.

عبدالفتاح السيسي رئيس جمهور مصر پس از دريافت دعوتنامه ملک سلمان بن عبدالعزيز، حضور خود را هنوز تأييد نکرده است اما رياست جمهوري مصر اعلام کرد السيسي از پادشاه عربستان به سبب دعوت وي به اين نشست ، به خصوص در مرحله حساسي که کشورهاي عربي پشت سر مي گذارند و چالش هاي مختلفي که منطقه با آنها روبروست و در رأس آنها مبارزه با تروريسم، قدرداني کرد.

کارشناسان دبکا در خصوص موضع ايران در قبال نشست آمريکا و کشورهاي اسلامي در رياض مي گويند، ايران سرگرم انتخابات رياست جمهوري خودش است و به نشست آمريکا و کشورهاي اسلامي در رياض به ديده شک و ترديد مي نگرد.

نگاه ترديد آميز ايران از اين زاويه است که در صورت شکل گيري ارتش عربي - اسلامي، ارتشي سني شکل خواهد گرفت که هدف اصلي آن نه مبارزه با گروه (تکفيري صهيونيستي) داعش بلکه ستيز با شيعيان ايران، عراق و سوريه و نيز حزب الله لبنان است.

پايگاه دبکا در خصوص موضع اسرائيل در قبال اين ادعاها نوشت، رسانه هاي ايران تأکيد مي کنند طرح ترامپ بر اين اساس مبتني است که اسرائيل اطلاعات امنيتي لازم را که ائتلاف نياز دارد در اختيار آن قرار دهد. در اينجا منظور امکانات تکنولوژيکي است که اطلاعات اسرائيل اعم از ماهواره ها، سامانه ها و برنامه هاي پيشرفته براي پيگيري و تحليل اطلاعات، در اختيار دارد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها