تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 07
کد خبر: ۷۹۱۳۵
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۴
دولت دوازدهم در حالي شكل خواهد گرفت كه پيروز اين ميدان، فراز و نشيب‌هاي انتخاباتي را موفقيت‌آميز پشت سرگذاشت، در اين كارزار سخت، مناظره‌هاي زنده تلويزيوني و بيان انتقادات شفاف با هر نوع گرايشي از يك سو موجب افزايش سطح معلومات مردم و از ديگر سو باعث فزوني سطح مطالبات شهروندان و پديداري جرات ملت در برابر توان دولتي، فساد اداري، نقض حقوق شهروندي و... گرديد.
 تدبیر24» يكي از انتقادات وارده به دولت يازدهم مسن بودن آن بود. بيشتر وزراي دولت از كهولت سن برخوردار بودند. همين امر موجب گرديد تا دكتر روحاني، وعده ايجاد تغييراتي در دولت و جوان‌تر نمودن آن دهد. از ديگر سو بر اساس سطح مطالبات ملت و ضرورت رسيدگي به آن و توجه به انتقادات صورت گرفته و استفاده از افكار نوين و لزوم توجه به شايستگان و نخبگاني كه همراه با ملت بوده‌اند، ضرورت ايجاد تغييراتي بنيادين در كابينه وجود دارد، چيدمان كابينه امري مهم، حساس و دشوار خواهد بود زيرا كابينه دولت دوازدهم مشهور به كابينه ١٤٠٠ بوده و زينت دكتر روحاني و افكار حاصل از آن در كارزار انتخاباتي است. ملت ايران كابينه دولت دوازدهم را با برنامه‌هاي ارزشمند و توانايي اسحاق جهانگيري خواهند شناخت. بنابراین بايد كابينه‌اي جوان، شجاع، كاردان، پويا و پاكدست باشد از ديگر سو كابينه دولت دوازدهم ضرورتا بايد با لحاظ كردن منشور حقوق شهروندي و سرلوحه قراردادن اصول آن، كار خود را آغاز کند. هنوز منشور حقوق شهروندي در جاده شوسه قرار دارد و بايد تلاش كرد تا آن را به سمت آزاد راه هدايت كرد و حركت اجرايي حلزوني آن پايان يابد. حقوق شهروندي و مفاد و اصول آن جزو حقوق بنيادين ملت بوده و تمامي اعضاي كابينه بايد قائل به بينش و تفكر منشور حقوق شهروندي باشند و دفاع از آن را نه با شعار بلكه در عمل رعايت كرد، دكتر روحاني بايد قدر اعتماد ملت به خود را بداند و ارج نهد، ملت اين بار موشكافانه كاركرد و عملكرد دولت را زير ذره‌بين خواهند گذاشت و هرگز روحاني نبايد اقدامي انجام دهد كه كوچكترين لطمه به اين اعتماد وارد شود. از طرف ديگر يكي از خواست‌هاي ملت ايران بر اساس ميزان رايي كه به روحاني داده‌اند، به‌گارگيري و استفاده از شايستگان و جوانان نخبه متعلق به اقليت‌ها و اقوام ايراني است، واقعيت مساله اين است كه تغيير در كابينه نه تنها يك ضرورت غير قابل انكار است بلكه، يكي از خواست‌ها و مطالبات شهروندان خواهد بود، اعتماد ملت به دولت سرمايه بزرگي است و بايد با تمام توان از آن دفاع و پاسداري كرد. كابينه پويا، فعال، جوان، پاكدست و معتقد به اصول و بنياد هاي حقوق شهروندي، خواست اعتماد ملت به دولت خواهد بود.


حسين احمدي نياز، حقوقدان
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها