تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 07
کد خبر: ۷۹۶۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۵
محمود میرلوحی فعال سیاسی اصلاح طلب
معتدلان مجلس باید این شرایط را مدیریت کنند و اجازه ندهند این تعداد قلیل که همیشه با صدای بلند صحبت کرده‌اند میدان‌داری کنند تا موضوع انتخاب وزیر ورزش و جوانان حل شود. . .

تدبیر24 : معاون پارلمانی نقش هماهنگ‌کننده دولت، رئیس‌جمهور و مجلس را بر عهده دارد. همه وزارتخانه‌ها دارای معاون پارلمانی هستند و رئیس‌جمهور هم به واسطه‌ اهمیت رابطه دولت و مجلس دارای معاون پارلمانی است. معاون پارلمانی هر هفته در جلسات هیات دولت شرکت می‌کند و رای اعتماد، استیضاح و همه هماهنگی‌‌های مجلس و دولت را در جلسه‌ها پیگیری می‌کند تا اهداف کلی دولت پیش برود. آقای مجید انصاری اکنون در سمت معاونت پارلمانی رئیس‌جمهور به این وظایف رسیدگی می‌کند.

 آنچه اکنون نقش ایشان را پررنگ می‌کند را باید در معرفی چهارمین وزیر ورزش و جوانان توسط رئیس‌جمهور و رفتار مجلس در عدم رای اعتماد به سه وزیر پیشنهادی قبلی جست و آن را از دو جنبه ظاهری و باطنی مورد تحلیل و بررسی قرار داد. آنچه آشکار است روال معمول در مجلس پیش رفته است. گفت‌وگوها صورت گرفته و تصمیم بر آن شده که به وزرای پیشنهادی رای اعتماد داده نشود. اما سه مبحث مهم که در مجلس مورد بحث بوده در رای اعتماد به وزرای ورزش تاثیر اساسی و مهمی داشته است؛ روابط خارجی و مذاکرات، سرپرست وزارت علوم و وزیر علوم و انتخاب استانداران؛ این سه مساله بر روابط مجلس و دولت سایه انداخته است و در اصل و صورت قضیه رای ندادن موثر واقع شده است.

البته شاید بهتر بود که رئیس‌جمهور توفیقی را به عنوان وزیر پیشنهادی معرفی می‌کرد تا دیدگاه‌های مجلس کاملا مشخص شود. جریانی که همیشه یک بلندگو در اختیار داشته و با همین سیاست خود سبب شد تا رئیس‌جمهور توفیقی را به عنوان وزیر علوم معرفی نکند. اکنون با رای‌آوردن فرجی‌دانا از مجلس با بهانه‌هایی که پایه و اساس درستی ندارد سعی در نوعی دخالت در روند تصمیمات وی دارند. در بحث مذاکرات با اینکه رهبری و همه جناح‌های درون کشور به حمایت از سیاست دولت پرداخته‌اند اما اقلیتی که تاکنون هزینه‌های سنگینی به کشور وارد کرده‌اند، هنوز هم مدعی‌اند و به سنگ‌اندازی مشغول. نظام و دولت جدید می‌خواهند که مساله ایران در روابط بین‌الملل حل شود اما متاسفانه مسیر غلط و رفتار غیرمنطقی افراطیون سبب فشار به دولت می‌شود. این افراد اعمالی انجام می‌دهند که در تضاد با ادعای آنهاست.

برخی نمایندگان فراموش کرده‌اند که در 8سال گذشته با نخبگان، نزدیکان امام(ره)، هاشمی رفسنجانی و نیروهای ارزشمند کشور چه رفتاری داشته‌اند. اکنون انتظار دارند که رئیس‌جمهور از نیروهایی که در این همه سال تندروی کرده‌اند استفاده کند. در انتخاب استانداران کفه ترازو به نفع این افراد شده تا طیف اصلاح‌طلبان. ممکن است افرادی انتخاب شده باشند که دوستان اصلاح‌طلبان باشند اما طیف اصلاح‌طلب به هیچ وجه در انتخاب استانداران سهم‌خواهی نکرده است. این افراد اکنون انتظار دارند که رئیس‌جمهور به خواسته‌های آنها تن بدهد. ما شاهد رفتار مجلس قبل از انتخابات با بیانیه‌هایی که صادر می‌کردند، هستیم. اکنون زمان آن است که برخی نمایندگان خود را با خواست مردم بیشتر هماهنگ کند. آنها باید با افراطی‌گری مقابله کنند و به خواست مردم که تمکین به قانون است تن دهند.

 نباید منافع فردی و جناحی را بر صدای ملت و خواست مردم که در انتخابات خرداد 92 مشخص شد ارجح بدانند. معتدلان مجلس باید این شرایط را مدیریت کنند و اجازه ندهند این تعداد قلیل که همیشه با صدای بلند صحبت کرده‌اند میدان‌داری کنند تا موضوع انتخاب وزیر ورزش و جوانان حل شود. نکته مهم این است که این مخالفان را کسی منع نکرده است و می‌توانند به جمع جوانان، نخبگان و دانشگاهیان وارد شوند و گله‌های آنها را بشنوند. همگان به مسیرهای اشتباهی که تاکنون در حوزه‌های مسکن، جوانان، سینما و حوزه‌های دیگر پیش گرفته شده بود آگاهند. کشور در مسیری پیش می‌رود که به نفع امنیت ملی، حیثیت و آبروی کشور است. اگر این افراد به ترمیم خود بپردازند و افکارشان را تصحیح کنند ممکن است زمانی که جامعه پذیرفت که اصلاح شده‌اند در انتخابات بعدی مورد اقبال قرار گیرند.

مقاومت برخی نمایندگان در مقابل تغییر تعجب‌آور است. مجلس با شعار پیگیری مطالبات مردم تاکنون خود را شناسانده است اما اقدامات اخیر برخی نمایندگان در تضاد با شعارهای اعلام شده است. اتفاقات اخیر نشان داده که اصلاح‌طلبان چیزی جز پیشرفت کشور نمی‌خواهند. واقعیت نشان داده که اصلاح طلبان در هر جایی دلسوزانه خدمت می‌کنند و این افراد مورد اقبال عموم مردم، عقلا، کارشناسان و نیروهای باتجربه کشور هستند. اکنون زمان کنار گذاشتن هرگونه افراط و تندروی در کشور است.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها