تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 13
کد خبر: ۸۰۳۵۳
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰

اختصاص یک میلیارد بودجه به المپیک ناشنوایان/ پاداش‌ها مانند المپیک و پارالمپیک تعیین می‌شود

رییس فدراسیون ناشنوایان از اختصاص یک میلیارد بودجه از سوی وزارت ورزش و جوانان به این فدراسیون برای شرکت در المپیک ناشنوایان خبر داد.

تدبیر24»سید مصطفی کریمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: طی رایزنی‌هایی که با وزارت ورزش و جوانان در رابطه با اختصاص بودجه به این فدراسیون برای شرکت در المپیک ناشنوایان داشتیم، بالاخره وزارت ورزش و جوانان قول اختصاص یک میلیارد بودجه به ما داد که امیدوارم ظرف چند روز آینده این بودجه در اختیار ما قرار بگیرد تا بتوانیم بدون هیچ‌گونه دغدغه‌ای در  المپیک ناشنوایان که تیر ماه در سامسون ترکیه برگزار خواهد شد، شرکت کنیم.

وی همچنین از کمک ۳۰۰ میلیون تومانی کمیته ملی المپیک به فدراسیون ناشنوایان برای حضور در  المپیک خبر داد و گفت‌: خوشبختانه با حمایت‌های وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک دیگر مشکلی از نظر تنگناهای مالی نداریم و منتظر هستیم که بعد از پایان کارهای اداری، این بودجه هر چه‌ سریع‌تر به حساب فدراسیون واریز شود تا بتوانیم شرایط راحت‌تری را برای آماده سازی تیم‌های اعزامی به المپیک ناشنوایان داشته باشیم. البته در طی ۴۵ روز باقی‌ مانده به شروع این رقابت‌ها بلیت‌ها را رزرو کردیم و قرارداد اولیه در مورد محل اسکان کاروان و سایر موارد صورت گرفته است.

کریمی اضافه کرد: کاروان ناشنوایان در قالب ۱۹۳ ورزشکار در هشت رشته فوتبال، والیبال، والیبال ساحلی، کشتی آزاد و فرنگی، جودو، تکواندو، کاراته، دوومیدانی و چهار رشته تک نفره شنا، بدمینتون، تیراندازی و گلف از ۲۸ تیر ماه تا هشتم خرداد ماه در  المپیک ناشنوایان شرکت خواهد کرد.

وی همچنین گفت‌: در  المپیک گذشته که در صوفیه بلغارستان برگزار شد، توانستیم به مقام هشتم دست پیدا کنیم. امسال تمام تلاشمان بر این است که بتوانیم این جایگاه را ارتقا ببخشیم. البته چون کار را در فدراسیون ناشنوایان دیر شروع کردم و کمتر از شش ماه است که در راس این فدراسیون قرار گرفتم، واقعا شرایط بسیار سختی را برای آماده سازی تیم‌های اعزامی به این رقابت‌ها داشتیم. تکلیف هیچ تیمی برای شرکت در این  المپیک مشخص نبود. از زمانی که ریاست فدراسیون را بر عهده گرفتم سعی کردم که تا حد ممکن بر مشکلات غلبه کنم و در کمترین زمان ممکن و با وجود مشکلات مالی تیم را برای چنین رویداد بزرگی آماده کنم.

رییس فدراسیون ناشنوایان درباره پاداش مدال آوران و این که آیا پاداش این ورزشکاران نیز همانند مدال آوران المپیک و پارالمپیک پیش‌بینی شده است یا خیر؟ اظهار کرد: در طی المپیک‌های قبلی پاداش مدال آوران به صورت سلیقه‌ای بود و آیین‌نامه‌ مشخصی در این زمینه  وجود نداشت. امسال به دنبال این هستیم تا آیین‌نامه‌ای در این زمینه در وزارت ورزش و جوانان مصوب شود تا بتوانیم پاداش ثابتی همانند مدال آوران  المپیک و پارالمپیک برای این ورزشکاران درنظر بگیریم. بدون شک المپیک امسال نسبت به المپیک‌های قبلی از نظر دریافت پاداش متفاوت خواهد بود و من این قول را می‌دهم که پاداش مدال آوران ناشنوا در المپیک امسال همانند پاداش مدال ‌آوران المپیک و پارالمپیک دیده شود تا با انگیزه بیشتری در رقابت‌ها حضور پیدا کنند.

وی همچنین از برپایی چند اردوی تدارکاتی برون مرزی قبل از اعزام کاروان به ترکیه خبر داد و گفت‌: چون در شرایط محدودی تیم را برای المپیک ناشنوایان آماده کرده‌ایم و ورزشکاران از تدارکات کافی برخوردار نبودند، طی مذاکراتی که با چند کشور از جمله روسیه، اوکراین و ترکیه انجام دادیم سعی داریم قبل از اعزام کاروان اردوی مشترکی با یکی از این کشورها برای کاروان اعزامی داشته باشیم تا ضمن شرکت در اردوهای آمادگی، مسابقات تدارکاتی نیز با این تیم‌ها داشته باشند.

رییس فدراسیون ناشنوایان در پاسخ به این پرسش که در چه رشته‌هایی شانس مدال آوری وجود دارد، تصریح کرد: در رشته‌های کشتی، جودو، تکواندو و دوومیدانی و همچنین رشته‌های تیمی فوتبال، والیبال و والیبال ساحلی شانس زیادی برای کسب مدالهای انفرادی و تیمی داریم. البته در  المپیک گذشته در فوتبال پنجم شدیم و در والیبال به جایگاه سوم دست پیدا کردیم. امسال به دنبال این هستیم که آمار مدال‌های خود را در صورت امکان افزایش دهیم.

کریمی در پاسخ به این پرسش که چقدر مشکلات این فدراسیون از زمان حضور او مرتفع شده است و آیا همانند گذشته با مسائل و مشکلات زیادی مواجه هستند یا خیر؟ گفت‌: مهم‌ترین کاری که در طی شش ماه حضور خود در فدراسیون ناشنوایان انجام داده‌ام این بود که بتوانم بدهی این فدراسیون را که حدود یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بود به صفر برسانم و این که  اعتبار بسیار خوبی را برای حضور کاروان در  المپیک ناشنوایان تامین کنم. خوشبختانه امروز به این دو هدف مهم دست پیدا کردیم و توانسته‌ایم شرایط قابل قبولی را برای تیم‌های ناشنوایان فراهم کنیم. ضمن این که هیات رییسه قوی را برای فدراسیون انتخاب کرده‌ایم که این هیات رییسه تا امروز در رفع مسائل مالی فدراسیون تاثیر چشمگیری داشته است. همچنین با یکسری تغییرات در بدنه انجمن‌ها سعی کرده‌ایم که انجمن‌های خود را تقویت و نفرات جدیدی را در راس آنها قرار دهیم.

وی در پایان از بازسازی ورزشگاه اختصاصی ناشنوایان خبر داد و گفت‌: ورزشگاه اختصاصی ناشنوایان که به نام مرحوم مصطفی داودی است از سال ۱۳۵۴ که ساخته شده بود، قریب به ۴۲ سال بود که هیچ گونه تعمیرات و بازسازی لازم در آن صورت نگرفته بود و بیشتر فضاهای آن فرسوده و در حال‌ ریزش بود. با تخصیص اعتبار دو میلیارد تومان از سوی نهادها و ارگان‌های مختلف برای بازسازی این ورزشگاه، بنا داریم که تا پایان سال، این ورزشگاه را به روز کنیم و با بازسازی‌های لازم بتوانیم ورزشگاه خوبی را برای انجام تمرینات ناشنوایان مهیا کنیم.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: