تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 06
کد خبر: ۸۱۱۸۵
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال و بختیاری گفت: همواره باید به دنبال راهکاری برای حفظ آب و خاک در راستای اقتصاد مقاومتی بود و نباید به هر قیمتی تولید را افزایش داد.
تدبیر24»علی محمدی‌مقدم 27 خردادماه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان که به مناسبت روز جهانی مقابله با بیابان‌زایی برگزار شد،افزود: چرای بی‌رویه دام، تخریب پوشش گیاهی، بهره‌برداری بی‌رویه از منابع زیرزمینی، خشکسالی و عوامل اقلیمی از جمله عوامل طبیعی و انسانی در روند بیابان‌زای هستند.

وی طمع و زیاده‌خواهی انسان را از عوامل تقویت بیابان‌زایی دانست و گفت: توسعه الگوهای معیشتی از راه‌کارهای برون‌رفت از این معضل است.

وی خاطرنشان کرد: همواره باید به دنبال راهکاری برای حفظ آب و خاک در راستای اقتصاد مقاومتی بود و نباید به هر قیمتی تولید را افزایش داد.

محمدی‌مقدم بیابان‌زایی را از چالش‌های قرن اخیر عنوان و اظهار کرد: چهارمحال و بختیاری نیز درگیر بیابان‌زایی است و آثار آن در دشت‌های استان قابل مشاهده است.

وی با بیان اینکه دشت‌های استان به کانون ریزگردها تبدیل شده است، افزود: تنها راه برون‌رفت از بحران کم‌آبی و جلوگیری از فرسایش خاک و گرد و غبار در استان، آبخیزداری و آبخوان‌داری است که متاسفانه سیاست وزات نیرو عکس این موضوع است.

محمدی‌مقدم برداشت آب از دشت‌های کشاورزی، کاهش بارندگی، خروج 80 درصد نزولات آسمانی از استان، کاهش ماندگاری برف در ارتفاعت زردکوه به کمتر از دو ماه، تغییر بارش‌ها از برف به باران و عدم تغذیه دشت‌ها را از مشکلات منابع طبیعی استان برشمرد و گفت: تنها راه جلوگیری از پیشرفت این مشکلات آبخیزداری و آبخوان داری است.

وی با اشاره وجود 11 دشت در سطح استان، اظهار کرد: در حال حاضر از این تعداد 8 دشت ممنوعه و چهار دشت ممنوعه بحرانی اعلام شده‌اند که این امر کشاورزی استان را در آینده با مشکل جدی موجه خواهد کرد.

محمدی‌مقدم با اشاره به حفر 900 حلقه چاه در دشت خانمیرزا، تصریح کرد: حفر این تعداد چاه در دشت‌ها موجب تقویت روند بیابان‌زایی و تبدیل شدن دشت‌ها با کانون ریزگردها خواهد شد و لازم است وزارت نیرو با خاموش کردن موتور چاه‌ها و پرداخت درآمد کشاورزان آن منطقه در حفط منابع طبیعی اقدام کند.

وی در ادامه با اشاره به مبارزه جدی با پدیده زمین‌خواری، اظهار کرد: در سال 94 و 95 هفت‌هزار و 600 هکتار از اراضی ملی با ارزش سه‌هزار و 495 میلیارد تومان به بیت‌المال بازگشت  که از این میزان سه‌هزار و 500 هکتار به ارزش 1637 میلیارد تومان مربوط به سال 94 و چهارهزار و 100 هکتار به ارزش 1858 میلیارد تومان مربوط به سال گذشته بوده است.

وی در ادامه آتش‌سوزی را از دیگر عوامل تخریب منابع طبیعی عنوان کرد و گفت: طی سال گذشته 70 فقره آتش‌سوزی در 158 هکتار از اراضی استان طعمه حریق شد که این رقم کاهش 30 درصدی نسبت به سال 94 را نشان می‌دهد.

محمدی‌مقدم گفت: در سال گذشته 934 فقره پرونده تخلف قطع درختان جنگلی در استان تشکیل شده که 212 فقره از این تعداد مربوط به قاچاق چوب و زغال بوده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 120 تن چوب و زغال قاچاق در استان کشف شد، گفت: در سه ماه ابتدای امسال در این زمینه 57 فقره پرونده تشکیل و 22 تن چوب و زغال کشف شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همچنین با اشاره به تشدید فرسایش خاک در سطح استان، تصریح کرد: میانگین فرسایش خاک در کشور 15 تن در هکتار و در چهارمحال و بختیاری سالانه 20 تا 25 تن در هکتار است که در منطقه شیخ‌شبان به 30 تن در هکتار نیز می‌رسد.

برچسب ها: تولید ، افزایش
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها