تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 13
کد خبر: ۸۲۷۱۶
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲
المیادین:

ترامپ پیش از دیدار با پوتین سقف شروط واشنگتن را بالا می برد

همزمان با ورود ناو هواپیمابر 'جورج بوش' به بندر حیفا در فلسطین اشغالی، ادعاهایی توسط پایگاه های وابسته به مرکز هماهنگی های عناصر مسلح در مورد استفاده ارتش سوریه از گاز سمی کلر در پایگاه های مختلف ریف شرقی دمشق مطرح شد.
 تدبیر24»پایگاه خبری شبکه المیادین در این زمینه نوشت: به نظر نمی رسد این همزمانی تصادفی باشد،درحالی که هنوزادعاهای آمریکا در مورد دراختیار داشتن اطلاعاتی از احتمال استفاده ارتش سوریه از مواد شیمیایی سمی در مناطق تحت کنترل عناصر مسلح، فراموش نشده است.
در همان موقع مسکو این ادعاها را رد و واشنگتن را به ایجاد سناریوی تحریک آمیز برای توجیه اقدام نظامی جدید در سوریه متهم کرد و کاخ کرملین به کاخ سفید در مورد سرانجام زیر پا گذاشتن خطوط قرمز در سوریه هشدار داد.
در همین اثنا، گزارش های پایگاه های غربی که به صورت اختصاصی پرواز جنگنده ها و هواپیماهای نظامی را رصد می کنند، نشان می دهند که جنگنده های نظامی ناتو به ویژه جنگنده های آمریکایی طی روزهای اخیر پروازهای خود را بر فراز آب های بین المللی و در مجاورت آب های منطقه ای سوریه زیاد کرده اند.
این پایگاه ها پرواز هواپیماهای شناسایی در نزدیکی پایگاه دریایی روسیه در بندر طرطوس را هم رصد و گزارش کرده اند.
با استناد به گزارش های مطبوعاتی رسانه های غربی، هواپیمای شناسایی استراتژیک متعلق به نیروی دریایی آمریکا از نوع RC-135U با شماره (46-14847) وکد عملیاتی (HAMAL27) از یک پایگاه هوایی در جزیره کریت یونان پرواز کرد و بعد از پروازی طولانی در مجاورت ساحل سوریه به 40 کیلومتری پایگاه دریایی سوریه در طرطوس رسید.
همچنین یک هواپیمایی ضد زیردریایی وابسته به نیروی دریایی آمریکا از نوع Poseidon P-8A با شماره (168852) روز جمعه از پایگاه سیگونیلا در جزیره سیسیل ایتالیا به پرواز درآمد و مدت زمان زیادی را نزدیکی طرطوس سوریه و بر فراز آب های بین المللی دریای مدیترانه پرواز کرد.
علاوه بر این 4 فروند هواپیمای آمریکا و یک فروند هواپیمای نروژی روز پنجشنبه سرگرم فعالیت شناسایی در نزدیکی پایگاه روسیه در طرطوس بودند.
پایگاه Aviationist که به صورت اختصاصی در زمینه رصد پرواز هواپیماها فعالیت می کند، به رشد بی سابقه پرواز هواپیماهای جاسوسی آمریکا در نزدیکی دو پایگاه روسیه در سوریه و بر فراز آب های شرق دریای مدیترانه اشاره دارد، منطقه ای که کشتی های روسی به صورت دائم در آن مشغول فعالیت و ترددهستند.
طبق گزارش ها شمار پروازهای جاسوسی آمریکا در نزدیکی مرزهای دریایی سوریه به 15 مورد در طی یک هفته گذشته رسیده است.
گفتی است، 4 فروند هواپیمایی جاسوسی آمریکا روز سه شنبه گذشته زمانی که ' بشار اسد' رئیس جمهوری سوریه به همراه ' والری گراسیموف' رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه از پایگاه هوایی روسیه در حمیمیم بازدید کرد، بر فراز منطقه به صورت مداوم در حال پرواز بودند.
کارشناسان نظامی روس بر این باورند که اعزام ناو هواپیمابر جورج بوش به خاورمیانه و افزایش پرواز هواپیماهای جاسوسی ناتو قدرتنمایی آمریکا به حساب می آید و منعکس کننده تلاش واشنگتن برای رصد فعالیت های نظامی نیروی دریایی روسیه در شرق دریای مدیترانه به ویژه شلیک موشک های کالیبر توسط روسیه در 18 تا 30 ژوئن گذشته در نزدیکی طرطوس است.
در پاسخ به این سوال فرضی ،آیا نیروهای مستقر آمریکا در منطقه به اقدام نظامی جدید علیه ارتش سوریه روی خواهند آورد؟ باید گفت'در مسکو اینگونه برداشت می شد که واشنگتن در آستانه نشست ' دونالد ترامپ 'و ' ولادیمیر پوتین' رئیسان جمهوری آمریکا و روسیه که قرار است هفتم و هشتم ماه جولای در هامبورگ آلمان برگزار شود، برای بالا بردن سقف شروط آمریکا در پرونده سوریه، عرض اندام خواهد کرد.
المیادین تاکید کرد: اما تجربه های زیاد نشان می دهد پوتین کسی نیست که در مقابل فشارها سر تسلیم فرود بیاورد، به ویژه اینکه مناطق زیادی را در دریا، خشکی و فضا در سوریه به کنترل خود درآورده است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: