تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 13
کد خبر: ۸۳۶۱۱
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۷

منابع صندوق توسعه ملی حیف و میل نشود

یک کارشناس اقتصادی می‌گوید پولی که از منابع صندوق توسعه ملی در اختیار دولت قرار می گیرد نباید حیف و میل شود بلکه برای طرح‌هایی به کار رود که توجیه اقتصادی دارد. او تاکید دارد که این منابع باید بر اساس اولویت‌بندی برای محروم‌ترین روستاها و مناطقی که درصد بیکاری بالایی دارند هزینه شود.
 تدبیر24»حمید نجف ، با اشاره به تصویب برداشت منابع صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستاییان و عشایر، اظهار کرد: این پول باید با برنامه و مطالعه و سرمایه‌گذاری هزینه و صرف استانهای محروم و گرفتار و کم برخوردار شود نه آنکه بین ۳۰ استان کشور توزیع شود.

وی افزود: استعداد هر منطقه باید به دقت شناسایی شود و منابع بر اساس موقعیت و ظرفیت آن منطقه که دارای استعداد دامداری، باغداری یا زمین حاصلخیز کشاورزی است، تخصیص یابد.

این کارشناس اقتصادی بر ضرورت اولویت‌بندی مناطق روستایی و عشایری تاکید و اظهار کرد: دولت باید بر اساس محروم‌ترین روستاها و استانهای دارای نرخ بیکاری بالا این منابع را توزیع کند و مساحت و جمعیت را در نظر بگیرد.

نجف با اشاره به تخصیص ۵۰۰ میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی به استان سیستان و بلوچستان در سال گذشته، افزود: سال قبل از محل منابع صندوق توسعه ملی برای آبادانی و محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان اختصاص داده شد که یک حرکت بسیار ارزشمند بود چون در استانهایی که دچار فقر شدید و مشکلات اقتصادی و معیشتی هستیم با بزه و معضلات و آسیبهای اجتماعی و فرهنگی زیادی از جمله قاچاق دست و پنجه نرم می‌کنیم و لذا لازم است در اختصاص این منابع این مسایل را در نظر بگیریم.

وی پیشنهاد کرد: دولت در مناطق محرومی که قابلیت تبدیل به بندر خشک را دارد، سرمایه‌گذاری و محور ترانزیتی ایجاد کند.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه توزیع ثروت در کشور عادلانه نیست، ابراز امیدواری کرد: با تخصیص منابع صندوق توسعه ملی، فاصله طبقاتی و نابرابری اجتماعی در نقاط روستایی و عشایری از بین برود و با ایجاد مشاغل پایدار و مولد جلوی مهاجرت گسترده روستاییان به کلان‌شهرها گرفته شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: