تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 06
کد خبر: ۸۳۶۵۰
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵
انتخابات ریاست جمهوری 96 با رای اعتماد مجدد اکثریت ملت ایران به آقای دکتر روحانی پایان یافت. پیام این مشارکت سیاسی شفاف بود: مردم خواستار اجرای سند چشم انداز 1404 هستند که تعامل سازنده با جهان شاه بیت آن است و در سال 82 توسط عالی ترین سطوح تصمیم گیری حکومت به تصویب رسیده و پیش بینی نموده که جمهوری اسلامی ایران (تا 8 سال دیگر) به قدرت اول اقتصادی، علمی و فناوری در سطح منطقه‌ آسیای جنوب غربی (شامل آسیای میانه، قفقاز، خاورمیانه و کشورهای همسایه) تبدیل شود.

تدبیر24»اینک، با پایان یافتن فضای تبلیغاتی و عبور از دوران رقابت کاندیداها و در آستانه تنفیذ رای مردم و سپس معرفی کابینه، توجه به چند نکته‌ی اساسی برای تحقق این هدف ضروری ست:

1- جریان سیاسی مقابل دولت یک طیف است، شبیه یک طیف رنگ - از ملایم و متعادل گرفته تا تند و آتشین و هنر تیم رئیس جمهور این است که ضمن حفظ فاصله با افراط‌گرایان، میانه‌روها را جذب نماید و از رهگذر هم‌افزایی، راه اعتدال‌گرایی و توسعه را در مسیر تعامل ادامه دهد.

2- تعامل یک پدیده‌ صوری یا دستوری، یا نمایشی و ابزاری نیست و به صورت یک تاکتیک سیاسی هم نباید مورد استفاده قرار گیرد. تعامل یک ضرورت استراتژیک است و هنگامی نتیجه می‌دهد که از سطح جهانی به داخلی رسیده و سپس در همه سطوح ملی تا پایین‌ترین رده‌های اجتماعی برقرار گردد.

تعامل اگر به همبستگی اجتماعی منتهی نشود، نتیجه‌بخش نخواهد بود و همبستگی اجتماعی وقتی محقق می‌شود که مردم فراتر از حضور در انتخابات و راهپیمایی‌ها، عملاً در اداره امور جامعه مشارکت کنند و شاه بیت مشارکت ملت - دولت و معیار سنجش همبستگی ملی نیز در حوزه اقتصادی مشخص می‌شود.

3- اندک سالاری و الیگارشی حاکم بر اقتصاد کشور، خواه در انحصار عده‌ای تاجر و بازرگان بوده، یا در انحصار برخی نهادها، بانک‌ها و بنگاه‌های خصولتی قرار داشته باشد، تبعاتی دارد که کمترین آنها کاهش سرمایه اجتماعی‌ است.

4- بهترین راه برون رفت از کلاف سردرگم اقتصاد که بر همه سطوح فرهنگی، سیاسی و اجتماعی سایه افکنده، احیای اعتماد عمومی و مشارکت مردم است و تا اقتصاد مردمی نشود، این مشکلات برطرف نخواهند شد.

5- راه بازگشت اعتماد عمومی به اقتصاد، از مسیر حاکمیت بدون منازع و بدون استثناء قانون می‌گذرد. در جامعه‌ای که افراد می‌توانند با استفاده از رانت‌های سیاسی و اقتصادی و زد و بند با برخی مدیران و بنگاه داران و صاحبان قدرت، طی مدت کوتاهی به سرمایه و درآمدهای دهها میلیون دلاری و صعود به راس هرم اقتصاد برسند، اعتماد عمومی شکل نخواهد گرفت و در چنین فضایی نمی‌توان از آرمان‌های معنوی و مقدس سخن گفت و از میلیون‌ها نفر مردمی که در خوشبینانه‌ترین وضعیت، به سختی در ماه معادل 250 دلار درآمد دارند، توقع مشارکت و همراهی داشت.

6-اگر می‌خواهیم همه از سینه‌کش دشوار این کوه بالا بروند، باید راه معدود کسانی که از مسیرهای انحرافی به قله می‌رسند را بست، و اِلا تا این مردم به قله برسند، چیزی و جایی باقی نمانده است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها