تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 06
کد خبر: ۸۳۷۴۶
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۷
روزنامه نگار و تحلیلگر آمریکایی می گوید توافق آتش بسی که در نشست گروه 20 میان روسیه و آمریکا صورت گرفته صرفا نشانه استیصال ترامپ در سیاست های خارجی و تلاش او به منظور خریدن وقت بیشتر برای خروج از مخمصه سیاست های خاورمیانه ای اوست.
تدبیر24»روزنامه نگار آمریکایی و تحلیلگر مسائل خاورمیانه در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا گفت، ترامپ با گذشت 6ماه از دوران ریاست جمهوری خود دستگاه سیاست خارجی آمریکا را با بن بستی رو به رو کرده که در تاریخ دیپلماسی این کشور بی سابقه بوده است.
وی افزود، رئیس جمهوری آمریکا با تصمیم گیری های عجولانه خود در همه حوزه های داخلی و خارجی این کشور را در مسیری سوق داده است که خارج شدن از آن تقریبا بعید و تصور ناپذیر است.
به گفته این تحلیلگر، ترامپ در حالی که خود را در دایره عناصر با تجربه نظامی این کشور قرار داده بدلیل فقدان سیاستمداران مجرب و کارکشته تا کنون کوچکترین قدمی که نشانه استمرار سیاستگزاری های متعارف آمریکایی در آن باشد بر نداشته و با بی خردی و بی تجربگی خود اکثر کشورهای جهان را با بهت و حیرت مواجه کرده است.
بروزونسکی اضافه کرد، بدلیل همین بی تجربگی در دستگاه سیاسی ترامپ است که عنصر اصلی سیاست های خارجی او یعنی نیکی هیلی نماینده اش در سازمان ملل و رکس تیلرسون وزیرامورخارجه آمریکا عملا هر کدام سازی جداگانه می زنند و به همین جهت سبب بی هویتی، سردرگمی و افسارر گسیختگی ماشین سیاسی آمریکا در جهان شده است.
این روزنامه نگار با سابقه آمریکایی افزود: طبیعی است که در چنین آشفته بازاری بتدریج موجب نگرانی حلقه اطرافیان ترامپ شود و به او در مورد عواقب سیاست های نامتجانسش هشدار دهند، اما ترامپ بدلیل عارضه خود پرستی شدیدی که به آن گرفتار است تا کنون کمتر به این هشدارها اهمیت می دهد.
بروزونسکی در پاسخ به این سئوال که آیا همصدایی ترامپ با روسیه در خصوص آتش بس سوریه برخاسته از همین سرگردانی در ماشین سیاسی آمریکا است؟ گفت: به نظر من این یکی از موارد نادری است که گویا هشدار اطرافیان و از جمله تیلرسون وزیرامورخارجه او در رویکرد اخیرش تاثیرگذاشته است.
در حالی که ترامپ در نشست گروه 20 بیشتر به کودک سرگردان و بی سرپرستی شبیه بود و هیچ کس به او اهمیتی نمی داد، توصیه اطرافیان در مورد برقراری آتش بس سوریه در این رابطه را مورد توجه قرار داد.
بروزونسکی در مورد اینکه ترامپ با این آتش بس چه هدفی را دنبال می کند گفت، به نظر او ترامپ بدلیل بی نتیجه ماندن همه رویکردهایش در مورد سوریه و بخصوص با توجه به اعتبار و نقش برجسته کشورهایی نظیر روسیه، ایران و ترکیه در باره این بحران خود را ناگزیر دیده است که با 2 هدف به این توافق تن در دهد.
وی افزود، یکی از این اهداف نزدیکی بیشتر به کرملین و کاهش از تنش های موجود میان 2 کشور به امید تحت الشعاع قرار دادن ائتلاف میان ایران و روسیه در برخورد با این بحران است و دیگری یافتن راهی برای پایان به بن بستی که در رابطه با ایران گرفتار آن شده است.
این روزنامه نگار می افزاید، ترامپ امیدوار است در صورتی که موفق شود به رغم فشارهای داخلی و با جان بدر بردن از غائله تبانی با روسیه به کرملین نزدیک شود با دادن باج به رهبران روسیه موجب فاصله گرفتن کرملین از ایران بشود و به این ترتیب ایران را بخصوص در مورد بحران های جاری در خاورمیانه تحت فشارهای بیشتری قرار دهد.
وی در پاسخ به اینکه آیا ترامپ در این زمینه شانس موفقیت دارد یا نه گفت: گرچه پیش بینی رویکردهای ترامپ بدلیل بی تجربگی وی کار ساده ای نیست و معلوم نیست که او قادر به استمرار در اقدام ها و اظهارات خود باشد اما با توجه به فشارهای سیاسی کشورهای غربی بر کرملین و تنگناهایی که تحریم ها برای این کشور بوجود آورده همواره این امکان وجود دارد که در آینده شاهد تغییراتی در معادله قدرت باشیم.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها