تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 12
کد خبر: ۸۳۹۰۵
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹

آغاز ورود برنج نوبرانه مازندران به بازار

نخستین برداشت مکانیزه برنج مازندران عصر روز چهارشنبه با حضور استاندار مازندران و جمعی از مسئولان مازندرانی و شهرستانی در روستای ' اوجابندان ' شهرستان قائمشهر انجام شد.
تدبیر24»کمباین ویژه برداشت برنج عصر امروز وارد زمین شالیزاری کشاورز اوجابندانی ، احمد فضلی شد و حدود چهار هکتار از شالی این زمین را که رقم طارم محلی در آن کشت شده بود ، برداشت کرد.
استاندار مازندران در این مراسم گفت : امسال نیز مانند سال گذشته دولت اجازه ورود برنج خارجی در زمان برداشت شالی در مازندران را نخواهد داد تا از کشاورزان حمایت کند.
ربیع فلاح افزود : در سال زراعی جاری نیز کشاورزان مازندران همانند سال گذشته در کشت برنج و هم در میزان محصولات به دلیل شرایط آب و هوایی با افزایش محصول رو به رو هستند.
وی میزان افزایش تولید محصولات کشاورزی استان در سال جاری را بیشتر از پنج درصد برآورد کرد و گفت که این افزایش در بخش شلتوک بیشتر از یکصد هزار تن خواهد شد.
استاندار مازندران همچنین به افزایش سه هزار هکتاری سطح زیر کشت برنج اشاره کرد و افزود : وزارت جهاد کشاورزی در ارتباط با مکانیزاسیون کشاورزی اقدامات موثری انجام داده و در سال گدشته بیش از 2 هزار و 130 میلیارد ریال در این زمینه وام به کشاورزان مازندران پرداخت شد .
فلاح یکی از پیشرفت های صورت گرفته در بخش کشاورزی مازندران را افزایش سطح زیر کشت و برداشت به صورت مکانیزه برشمرد و پیش بینی کرد که امسال بیش از 80 درصد از شالیزارهای مازندران با کمباین مخصوص برداشت شود.
استاندار مازندران گفت که امسال هم در راستای حمایت از کشاورزان شالی کار تسهیلات برای خرید کمباین به کشاورز تعلق می گیرد.
مازندران با تولید سالانه حدود یک میلیون تن 40 درصد برنج مورد نیاز کشور را تامین می کند.
رئیس جهاد کشاورزی قائمشهر هم در این مراسم گفت که با توجه به توسعه کشاورزی ماشینی در دولت یازدهم ، بیش از 50 درصد از اراضی شالیزاری این شهرستان به صورت مکانیزه کشت شده است .
فرزین فرهادی پیش بینی کرد که بیش از 90 درصد از شالیزارهای شهرستان هم امسال به صورت مکانیزه برداشت شود.
وی گفت : در طول دولت یازدهم اعتبارات مناسبی برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی تعلق گرفت و تنها سال گذشته از حدود 40 میلیارد ریال اعتبار تخصیصی به شهرستان ، بیش از 25 میلیارد ریال جذب شد .
مدیر جهاد کشاورزی قائمشهر مبارزه بیولوژیک با آفات را از دیگر اقدامات گسترش یافته در دولت یازدهم برشمرد و افزود : امسال هدف گذاری برای این منظور پوشش پنج هزار هکتار از اراضی شالیزاری بوده است که در 2 نوبت این کار انجام شود تا با کاهش مصرف سم ، بهداشت و سلامت جامعه تامین گردد.
مبارزه بیولوژیک تا 2 سال پیش تنها در سطرح 600 هکتار از شالیزارهای قائمشهر انجام می شد که سال پیش به سه هزار هکتار افزایش یافت و امسال برای پنج هزار هکتار برنامه ریزی شده است.
مدیر جهاد کشاورزی قائمشهر توسعه و نوسازی شالیزارها را از اولویت های این اداره برشمرد و گفت که دولت در این راستا اعتبارات خوبی را اختصاص داده تا کشاورزانی که دارای شالیکوبی قدیمی هستند با مراجعه به جهاد بتوانند از مزایای این طرح برخوردار شوند.
شهرستان قائمشهر بیش از هشت هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: