تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 07
کد خبر: ۸۴۹۲۶
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷
در چهار سال گذشته عملیات اجرایی ۲۰ هزار مگاوات نیروگاه جدید آغاز شده که تاکنون حدود ۸۰۰۰ مگاوات به ظرفیت نیروگاهی کشور اضافه شده و در طول سال جاری و قبل از تابستان ۱۳۹۷ نیز به میزان ۴۰۰۰ مگاوات نیروگاه جدید وارد شبکه برق سراسری می‌شود.
تدبیر24»بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته قرار شده تا در یک سال آینده ۴۰۰۰ مگاوات نیروگاه جدید وارد شبکه برق سراسری شود، در طول چهار سال گذشته نیز در دولت یازدهم ۵۴ واحد نیروگاه جدید در سطح کشور به بهره برداری رسید و ظرفیت نیروگاهی مرز ۷۷ هزار مگاوات افزایش یافت که با بهره‌برداری از این ۱۲ هزار مگاوات نیروگاه جدید تا سال آینده ظرفیت نیروگاهی کشور به ۸۰ هزار مگاوات خواهد رسید.

 علاوه بر این در چهار سال گذشته ۴.۵ میلیون مشترک جدید نیز به مشترکان برق اضافه شده و شمار مشترکان برق کشور به مرز ۳۴ میلیون اشتراک رسیده، همچنین در دولت یازدهم ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر نیز با رشد قابل توجهی مواجه بوده است، به طوری که ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر در چهار سال اخیر از ۱۶۵ مگاوات به ۴۰۰ مگاوات نزدیک شده و تا پایان سال جاری نیز این میزان به حداقل ۶۰۰ مگاوات خواهد رسید.

از سوی دیگر در راستای برنامه ملی ارتقای بهره‌وری انرژی، در سال ۱۳۹۵ عملیات اجرایی نیروگاه‌های جهرم، پرند، سبلان، کاشان، فردوسی، ارومیه، عسلویه، رودشور و چابهار مجموعا به ظرفیت ۳۵۴۵ مگاوات آغاز شده است.

همچمین تکمیل و بهره برداری بیش از ۲۵۰۰ مگاوات نیروگاه جدید شامل افتتاح دو نیروگاه برق آبی رودبار لرستان و داریان جمعا به ظرفیت ۳۰۵ مگاوات، وارد مدار شدن ۱۱ واحد نیروگاهی مجموعا به ظرفیت ۱۸۲۰ مگاوات  و ۱۲۱ مگاوات نیروگاه تجدید پذیر از جمله برنامه های اجرایی دولت یازدهم بوده است.

علاوه بر این تا پایان سال ۱۳۹۵ به میزان ۱۴۵ مگاوات نیروگاه تولید پراکنده به بهره برداری رسیده و در همین مدت برای ۲۲۳۳ مگاوات موافقت‌ نامه احداث جدید صادر و ۵۱ فقره قرارداد خرید تضمینی جدید به ظرفیت ۵۲۴.۵ مگاوات مبادله شده است.

شروع عملیات اجرایی احداث ۱۰۰۰۰ مگاوات ظرفیت اسمی تولید برق توسط بخش خصوصی و دولتی نیز جز دیگر برنامه های وزارت نیرو بوده به طوری که در راستای برنامه ملی ارتقای توان تولید ملی در سال ۱۳۹۵، عملیات اجرایی نیروگاه‌های ماکو، قشم، غرب مازندران، خرم آباد، دالاهو، لامرد، هریس و سیکل ترکیبی بندرعباس مجموعا به ظرفیت ۱۰۰۷۲ مگاوات آغاز شده است.

به طور کلی دولت تدبیر شرایط خوبی را در صنعت نیروگاه سازی تجربه کرد تا جایی که می توان گفت در چهار سال گذشته معادل سه برابر تمام عمر صنعت برق کشور نیروگاه تجدید پذیر در کشور احداث شده است.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها