تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 07
کد خبر: ۸۵۰۸۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۱
معاون فنی جهاد کشاورزی دزفول گفت: گرمای شدید تابستان امسال خسارت زیادی به محصولات کشاورزی و باغ های مرکبات شمال خوزستان وارد کرده است.
تدبیر24»دمای هوا در برخی روزهای فصل تابستان در دزفول و سایر شهرهای شمال خوزستان به بالای 50 درجه نیز رسیده است. از سویی افزایش زمان ماندگاری دمای بالای 50 درجه و دمای نزدیک به 50 درجه در ساعات روز در این مناطق موجب تشدید گرما و داغی هوا در خوزستان شده است.
علی کرمی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: گرمای شدید هوا که در برخی روزهای تابستان به بالای 50 درجه نیز رسید خسارت های زیادی به محصولات تابستانه به ویژه باغ های مرکبات وارد کرده است.
وی با بیان اینکه خسارت های وارد شده به محصولات تابستانه به ویژه باغات مرکبات مشهود است و سرشاخه درختان مرکبات براثر شدت گرما و تابش نور خورشید خشکیده شده گفت:کلیه باغات مرکبات دزفول بطور نسبی دچار خسارت شده اند ولی باغ های پیرتر بیشتر از باغ های جوان دچار خسارت شده اند که میزان خسارت آنها از سوی مرکز تحقیقات کشاورزی در دست بررسی است.
کرمی به کشاورزان شمال خوزستان توصیه کرد بر آبیاری محصولات زراعی و باغی نظارت بیشتری داشته باشند و آبیاری بصورت شبانه صورت گیرد تا در فصل گرما محصولات کمتر دچار آسیب شوند.
رئیس هواشناسی صفی آباد دزفول نیز در این خصوص به ایرنا گفت: حداکثر دمای هوای 24 ساعت گذشته دزفول در سایه 50 درجه و حداقل دمای آن 27 درجه بوده است .
علی کرمی اضافه کرد:درجه اشعه فرابنفش خورشید بین یک تا 10 است که از درجه چهار مضر است این درحالی است که در دمای کنونی درجه اشعه فرابنفش در دزفول بیش از 10 است که بسیار مضر است لذا به شهروندان بویژه کشاورزان توصیه می شود در روز از تردد غیرضروری اجتناب کنند و هنگام قرار گرفتن در معرض آفتاب حتما از کلاه ، دستکش و کرم ضد آفتاب استفاده کنند.
بنابراین گزارش پارسال نیز محصولات تابستانه دزفول بر اثر گرمازدگی دچار خسارت زیادی شدند.
سطح زیر کشت باغ های مرکبات دزفول پنج هزار و 500 هکتار است که از این سطح چهار هزار و 800 هکتار بارور هستند.
20 نوع مرکبات از جمله پرتقال، نارنگی، لیموترش، گریپ فروت، لیمو شیرین و لمون که از کیفیت بالای برخوردارند از باغ های دزفول برداشت می شود.
سالانه بیش از 70 هزار تن انواع مرکبات از باغ های دزفول برداشت می شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها