تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 13
کد خبر: ۸۷۰۵۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵
کیانوش‌راد:

استفاده از زنان در سطوح میانی مدیریت رویکرد مثبتی است

یک فعال سیاسی گفت: تاکید دولت بر استفاده از زنان در سطوح میانی و معاونت وزرا رویکرد مثبتی است که حتما باید در دستور کار مسئولین بلندپایه اجرایی کشور قرار گیرد.

تدبیر24»محمد کیانوش‌راد در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر این‌که «ما باید به زنان فرصت رشد و ارتقا بدهیم»، اظهار داشت: استفاده از زنان در مدیریت میانی زمینه‌ای برای رشد و ارتقا و تجربه‌اندوزی زنان را برای حضور در عرصه های گوناگون مدیریتی فراهم می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: زنان یک بخش تاثیرگذار در تحولات اجتماعی ایران بوده و هستند اما متاسفانه هیچگاه شاهد استفاده معناداری از آن‌ها در مناصب کلیدی نبوده‌ایم. هنگامی که مردان در سطح وزارت بکار گرفته می‌شوند و عملکرد آن‌ها با ضعف مواجه است، آن‌ها به راحتی جابجا می‌شوند. اما هنگامی که به موضوع مدیریت زنان می‌رسیم، شاهد تردید در بکارگیری‌شان هستیم. این در شرایطی است که اولا فرصت کافی برای تجربه آموزی به زنان داده نشده و ثانیا اگر زنان در مدیریت ضعفی هم داشته باشند، آن ضعف بسیار بزرگنمایی شده است. در واقع تردید در بکارگیری زنان در عرصه‌های مدیریتی به عنوان یک مسئله فرهنگی در جامعه وجود دارد در حالی‌که در کشورهای همسایه که شاخصه‌های توسعه یافتگی آن‌ها نسبت به ایران کمتر است می‌بینیم از زنان در کابینه و پارلمان استفاده بیشتری می‌شود.

وی با بیان این‌که «هیچ منع شرعی، عقلی و قانونی برای بکار گیری زنان در عرصه مدیریتی وجود ندارد»، تصریح کرد: تجربه خانم دستجردی در وزارت بهداشت تجربه ناموفقی نبود که می‌توانست در دولت دوازدهم هم تکرار شود. در دوره‌ای که برخی اقدامات جنبه نمادین به خود گرفته است، بکارگیری زنان و فراهم کردن تمهیدات لازم برای تقویت مدیریت آن‌ها امری سخت و پیچیده نیست. دولت دوازدهم باید از این فرصت استفاده کند.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی ادامه داد: استفاده از زنان یا اهل سنت می تواند موجب افزایش سرمایه اجتماعی و گسترش اعتماد میان مردم و حاکمیت شود. در زمانی که انواع تبلیغات خارجی در جهت بی اعتمادسازی در میان اقشار اجتماعی ایران انجام می پذیرد، استفاده از زنان یا اهل سنت می تواند دلگرم کننده باشد.

وی همچنین با اشاره به این‌که «در بسیاری از موارد میزان تخلفات مدیران زن و انضباط اداری آن‌ها وضعیت بهتری نسبت به مردان داشته است»، خاطرنشان کرد: در این شرایط چرا نباید از این ظرفیت عظیم استفاده کرد؟  این‌که گفته می‌شود حضور زنان در کابینه نقش نمادین هم دارد به معنای دکوری بودن زنان در کابینه نیست بلکه به معنای گسترش اعتماد به نفس و انگیزه پیشرفت در جامعه زنان است. مگر تمام مشکلات مردان جامعه تاکنون حل شده که امروز انتظار داشته باشیم یک وزیر زن همه مشکلات زنان جامعه را مرتفع کند؟

وی در پایان با اشاره به این‌که «انگیزه پیشرفت در نظریات توسعه به عنوان یکی از پیش‌شرط‌های اصلی رشد و توسعه‌یافتگی تلقی شده است» تصریح کرد: اگر زمینه‌های تقویت انگیزه‌های پیشرفت در میان جوانان، زنان و سایر طبقات به وجود آید، تلاش جامعه برای بهبود وضعیت اجتماعی بیشتر می‌شود. زنان با تقویت پایه‌های اعتماد اجتماعی می‌توانند نقش موثری ایفا کنند و نادیده گرفتن نقش آن‌ها به بهانه بی‌تجربگی به ارتقای و رشد کشور آسیب اساسی می‌زند. باید اقدامات جبرانی توسط دولت و مجموعه نظام در بکارگیری از ظرفیت و توانایی زنان انجام شود.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: