تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 12
کد خبر: ۸۹۱۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۱

وقتي رسانه ملی‌، فندک تبلیغ می‌کند!

رسانه‌ای که دراین چندسال، مدام دم از اخلاق و اجتهاد رسانه‌ای می‌زد حالا این حرف‌ها را کنار گذاشته و بازار و کسب پول را ملاک خود قرار داده است.
به گزارش تدبیر24 به نقل از کافه سینما،روزگار عوض شده است. آن‌هم برای نهادهایی که به انحصارطلبی و ارتزاق از پول مفت نفت عادت کرده بودند. حالا مشاهده می‌کنیم بخش عمده‌ای از پیش‌بینی‌های یکی دو سال درباره این نهادها، رنگ واقعیت به خود گرفته است. یکی از مهم‌ترین این نهادهاٰ صدا و سیماست که انواع و اقسام خبر درباره بی‌پولی‌های اخیرش را خوانده‌اید.

از توقف ساخت سریال‌های به اصطلاح فاخرش، تا پایین آوردن تعرفه آگهی‌هایش برای جذب مشتری بیشتر اما گویا اوضاع از این‌هم وخیم‌تر است. چراکه بعد از تبلیغ خوراکی‌های مضر برای کودکان در برنامه‌های محبوب‌شان (که سازندگان برنامه فیتیله‌ها خود به آن معترف‌اند) حالا تلویزیون دست به انتشار آگهی تبلیغ فندک زده است. آن‌هم نه فندکی که برای آشپزخانه کارایی دارد بلکه فندکی که معمولا برای استعمال سیگار و سایر این‌گونه موارد به کار می‌رود.

تیزری که در وهله اول بی‌شباهت به عطرهای تولیدکننده این کمپانی نیست اما در ادامه خبر از تازه‌ترین تولید این برند برای مشتریان ایرانی‌اش می‌دهد. محصولی که از قضا برای استفاده‌‌ چیزی است که نمایش آن را در سریال‌های صدا و سیما ممنوع است چراکه طبق بخشنامه صداوسیماٰ کارگردان‌هایی که برای صدا و سیما سریال می‌سازند حق ندارند سکانسی را بسازند که کاراکتری سیگار بکشد اما گویا داستان، داستان یک بام و دوهواست.

خودشان حق دارند فندک سیگار را تبلیغ کند اما بقیه نه. خب باید به آنها حق داد، به هرحال شرایط فرق کرده، روزگار عوض شده است. دیگر خبر از پول‌های بی‌حساب و کتاب نیست.البته صحبت بر سر این‌که آیا این تبلیغ برای شان رسانه ملی خوب است یا نه، نیست. بلکه بحث اصلی این است که چه می‌شود که یک رسانه یا یک نهاد از مواضع همیشگی خود عدول می‌کند. اگر به صرف بی‌پول شدن قرار باشد هر آگهی‌ای را تلویزیون پخش کند ،پس آن شعارهای اخلاق‌مدارانه برای ملت چه می‌شود؟ بعید نیست با استمرار روند فعلی، آگهی‌هایی را شاهد باشیم که پیش از این تنها در شبکه‌های ماهواره‌ای مجوز پخش می‌گرفتند. چه بسا این آغاز یک دوران تازه باشد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
کریم
|
Turkiye
|
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
0
0
کی اصلا شبکه های صدا و سیما را نگاه می کنه
نظر شما: