تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 07
کد خبر: ۸۹۳۸۵
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی لزوم ایجاد کنسرسیوم صادراتی و شرکت‌های مدیریت صادرات به منظور هم افزایی شرکت های تولیدی و تعاونی ها تاکید کرد .
تدبیر24»سید مهدی ﻣﻘﺪﺳﻲ در دوازدهمین جشنواره تجلیل از تعاونی های برتر استان اظهار کرد: کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و فراکسیون امید در جلسات با وزیر کار عدم رضایتمندی کامل خود از بخش تعاون را اعلام کردند و یکی از شروط ادامه کار وزیر تقویت و توسعه تعاونی ها در کشور عنوان شد .

وی با اشاره به اینکه بخش تعاون در سیاست های اقتصاد مقاومتی مورد توجه قرار گرفته است، افزود: سهم بخش تعاون در اقتصاد باید به ٢٥ درصد برسد درحالی که امروز این سهم کمتر از چهار درصد است و با قول مساعد وزیر کار نسبت به تقویت این بخش امیدوار هستیم .

ﻣﻘﺪﺳﻲ با تاکید بر ارتقای سهم بخش تعاون در اقتصاد کشور تصریح کرد: این بخش ظرفیت های بسیاری دارد و در سیاست های کلان کشور نیز جایگاه مناسبی برای آن دیده شده است که دستیابی به این جایگاه نگاه ویژه دولت را می‌طلبد .

وی با بیان اینکه مجلس رسالت خود را در اعطای رای اعتماد به وزرا به انجام رساند، بیان کرد: مفهوم این میزان رای اعتماد این است که مردم و مجلس خواستار تحرک اقتصادی مناسب هستند و انتظار می‌رود تیم اقتصادی دولت تحرک آفرین باشد .

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان تاکید کرد: مباحث اقتصادی با اشراف بر اسناد بالادستی و بندهای بیست و چهارگانه و با تمرکز بر مواردی همچون مبارزه با قاچاق کالا، توسعه شرکت های دانش بنیان، توجه به اقتصاد صادرات محور و ... مطالبه می‌شود و در برنامه ششم توسعه کشور نیز به تعاون توجه شده است .

وی با اشاره به اینکه دولت برای تحرک اقتصادی نیازمند جذب سرمایه گذاری خارجی است، گفت: دولت به ٦٥ میلیارد دلار منابع خارجی نیازمند است که بخشی از طریق فاینانس و مشارکت و سرمایه گذاری خارجی تامین می‌شود و قرارداد رنو، توتال و سیتروئین از این دست سرمایه گذاری‌هاست. اختصاص خط اعتباری توسط کره جنوبی نیز نقش موثری در توسعه اقتصاد خواهد داشت.

ﻣﻘﺪﺳﻲ با اشاره به تلاش‌های دولت و کاهش قاچاق تا ٥٠ درصد، بر تلاش در جهت رفع ٥٠ درصد باقیمانده تاکید کرد و افزود: توجه به تعرفه های دولتی، مدیریت تعرفه های گمرکی و جلوگیری از واردات کالایی که در داخل کشور تولید می شود، از راهکارهای کاهش قاچاق و واردات است .

وی بر لزوم ایجاد کنسرسیوم صادراتی و شرکت های مدیریت صادرات به منظور هم افزایی شرکت های تولیدی و تعاونی ها تاکید کرد و گفت: حضور در بازار هدف برای تعاونی ها بسیار مهم است، چراکه تولید در نبود بازار اقدامی عبث است. براین اساس برای کیفی سازی محصولات و جذب بازار داخل و خارج باید واحد تحقیق و توسعه مورد توجه قرار گیرد .

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات صنایع بزرگ در اراک تصریح کرد: در این راستا از وزیر صنعت خواستار ایجاد کمیته ای به ریاست وزیر و با حضور بانک مرکزی، سازمان خصوصی سازی، معاونان وزارتخانه های مرتبط، نمایندگان مجلس و استاندار مرکزی شده ایم تا مشکلات صنایع بزرگ رفع شود .

ﻣﻘﺪﺳﻲ اضافه کرد: مصوبات این کمیته باید به عنوان مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی کشور تلقی شود .
مطالب مرتبط
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها