تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 12
کد خبر: ۹۱۸۳۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵

به دنبال انتقام هستند

سفیر آمریکا در ترکیه که به زودی به دلیل اتمام مدت ماموریتش آنکارا را ترک خواهد کرد، گفت، برخی در دولت ترکیه به جای اجرای عدالت به دنبال انتقام‌گیری هستند.
تدبیر24»جان بس که قرار است به زودی ماموریت جدید خود را به عنوان سفیر آمریکا در افغانستان آغاز کند، در آخرین کنفرانس مطبوعاتی خود در ترکیه با ابراز نگرانی درباره نحوه پوشش خبری بازداشت یکی از کارکنان ترکی‌ الاصل کنسولگری آمریکا در استانبول توسط رسانه‌های طرفدار دولت گفت: من بسیار ناراحت هستم که برخی در داخل دولت ترکیه ترجیح می‌دهند که به جای پیگیری اجرای عدالت به دنبال انتقام باشند.

باس در دیدار با گروهی از خبرنگاران رسانه‌های ترکیه که وی آنها را به عنوان نمایندگان رسانه‌های جدی معرفی کرد گفت: من امروز با خبرنگاران اینجا هستم که از رسانه‌های جدی و موثق در این کشور هستند. من به کار رسانه‌های مستقل، قوی و آزاد معتقد هستم که مبنای هر جامعه دموکراتیک و پویا است. من فکر می‌کنم بسیار مهم است که مردم همچون من دسترسی به چنین خبرنگارانی داشته باشند.

وی با اشاره به حضور نداشتن نمایندگان برخی رسانه‌ها به خصوص رسانه‌های طرفدار دولت گفت: من آنها را دعوت نکردم زیرا آنها را خبرنگار نمی‌دانم.

در همین راستا خبرنگار دیلی صباح در پیامی در توئیتر نوشت: اگرچه وی جزء خبرنگارانی بوده که به این کنفرانس خبری دعوت شده بود اما پس از ساعاتی با او تماس گرفته شده و اعلام کردند که این کنفرانس خبری کنسل شده است.

وی در ادامه اظهاراتش به بازداشت یکی از کارکنان کنسولگری آمریکا در استانبول اشاره کرد. این در حالی است که وزارت خارجه ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که این فرد بازداشت شده نه عضو کنسولگری آمریکا بوده و نه مصونیت دیپلماتیک داشته است.

بس در این باره گفت: من معتقدم که اتهامات وارده بدون هیچ سند و مدرکی است.

اگرچه ترکیه در اظهاراتی انتقادآمیز معتقد است که آمریکا چندان برای بازداشت طرفداران فتح الله گولن، مبلغ مقیم آمریکا تلاش نکرده است باس اعلام کرد که دولت وی از تلاش‌های ترکیه برای اجرای عدالت علیه کسانی که مسئول کودتای سال گذشته بودند حمایت می‌کند.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های سیستم قضایی ما این است که کمتر درباره این پرونده در انظار عمومی صحبت می‌کند و بیشتر این مساله را جدی می‌گیرد.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا او معتقد است که گولنیست‌ها پشت کودتای سال گذشته بوده‌اند گفت: هرکس که در شب کودتا در آنکارا بوده است درجه‌ای از ترس، نگرانی و وحشت را تجربه کرده است. من آن اتفاقات وحشتناک را مشاهده کردم. به همین دلیل تمایل برای اجرای عدالت علیه افراد دخیل در کودتای سال گذشته را درک می‌کنم اما نحوه اجرای عدالت بسیار مهم است.

او در بخش دیگری از اظهارتش با انتقاد از زمان طولانی اجرای وضعیت فوق العاده در ترکیه گفت: بسیار غیرمعمول است که در کشوری مانند ترکیه وضعیت فوق العاده تا این حد طولانی ادامه یابد. مانند دیگر متحدان ترکیه ما نیز این مساله را دنبال می‌کنیم و درباره آن نگرانی‌هایی داریم.

وی سپس درباره حملات تروریستی داعش در ترکیه گفت: دیگر داعش قادر نیست حملاتی در ترکیه انجام دهد. در حال حاضر این گروه تروریستی قادر نبوده است که حمله تروریستی قابل توجهی در 9 ماه گذشته در ترکیه انجام دهد. این مساله به این دلیل نیست که این گروه نخواسته بلکه این گروه توانایی انجام این کار را ندارد.

بس اضافه کرد: در حال حاضر ما در مبارزات خود علیه داعش به دنبال تضمین این مساله هستیم که جایگزینی برای این گروه تروریستی وجود نداشته باشد و این مساله را نیز می‌خواهیم تضمین کنیم که راه حل بحران سوریه و عراق چالش امنیتی بزرگی برای ترکیه فراهم نکند البته برخی اختلافات درباره نحوه حل مشکلات منطقه‌ای وجود دارد.

وی درباره حمایت آمریکا از یگان‌های مدافع خلق کرد سوریه با وجود مخالفت ترکیه گفت: من هنوز مدرکی ندیده‌ام که نشان دهد سلاح‌های تولید آمریکا به دست پ.ک.ک افتاده است یا سلاح‌هایی که برای مبارزه با داعش استفاده می‌شود از سوریه به ترکیه منتقل شده باشد.

برچسب ها: تدبیر24 انتقام
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: