تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 12
کد خبر: ۹۲۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۰
محسن شرکا دبیرکل خانه صنعت و معدن ایران

شوک ژنو به اقتصاد

توافق با کشورهای 1+5 شروع بسیار خوبی برای کشور محسوب می‌شود و در این فرصت شش ماهه دنیا بار دیگر باید بفهمد که جمهوری اسلامی ایران دنبال سلاح هسته‌ای نبوده . . .

تدبیر24 : توافق ایران و کشورهای 1+5 همانطور که انتظار می‌رفت در همین مدت کوتاه نیز تاثیرات مثبتی را بر فضای اقتصادی کشور گذاشته است. باید بدانیم که تحریم‌ها شرایط اقتصادی را برای مردم سخت‌ کرده و هزینه‌های معاش را بالا برده است. در همین شرایط ارزش پول ملی به شدت کاهش یافته و ایران بخشی از سهم خود را در اقتصاد جهانی از دست داده است. ادامه تحریم‌ها ممکن بود شرایط اقتصادی کشور را وارد مرحله دشوار و پیچیده‌ای کند. حالا اما با رهنمودهای مقام معظم رهبری و رویکرد تدبیر و امید آقای روحانی و دیپلماسی قوی و هوشمندانه وزیر امور خارجه اتفاق میمونی رخ داده که در همین مدت کوتاه نیز تاثیر مثبت آن‌را بر فضای اقتصادی کشور شاهدیم.

نباید انتظار داشته باشیم که در کوتاه‌مدت معجزه‌ای در اقتصاد کشور رخ دهد اما همین که کشور در مدتی دو تا سه ماهه می‌تواند با قدرت‌های بزرگ جهان بر سر یک میز نشسته و با آن‌ها به توافق برسد نشان می‌دهد که ایران از چه پتانسیلی در عرصه جهانی برخوردار است. توافق اخیر در ژنو نیز در نوع خود یک شاهکار بود. این توافق در کمتر از 24 ساعت باعث ایجاد فضای شادابی و نشاط در کشور شده است. حالا وظیفه فعالان اقتصادی این است که نهایت همکاری را با تصمیم‌گیران حوزه اقتصاد در دولت داشته باشند تا کشور در فرصت شش ماهه‌ای که برای دور بعدی مذاکرات تعیین شده، بتواند به وضعیت خود در حوزه‌های مختلف به ویژه اقتصاد سر و سامان دهد. یادمان بیاید که یکی از وعده‌های کلیدی آقای روحانی در جریان رقابت‌های انتخاباتی به‌کار گرفتن دیپلماسی اقتصادی بود که حالا این دیپلماسی در جریان مذاکرات با 1+5 جواب داده و اخبار رفع تدریجی تحریم‌ها از گوشه و کنار شنیده می‌شود.

توافق با کشورهای 1+5 شروع بسیار خوبی برای کشور محسوب می‌شود و در این فرصت شش ماهه دنیا بار دیگر باید بفهمد که جمهوری اسلامی ایران دنبال سلاح هسته‌ای نبوده و صرفا به دنبال استفاده صلح‌آمیز و علمی از انرژی هسته‌ای است. البته نباید انتظار داشته باشیم که تحریم‌ها یک شبه لغو شوند و این فرایندی بلندمدت است اما توقف تحریم‌ها نیز گام بسیار بلندی محسوب می‌شود. برگشت بخشی از دارایی‌های ایران به داخل و لغو تحریم‌ها در حوزه‌های کشتیرانی، بانکی و نفتی می‌تواند اثرات بسیار مثبتی بر فضای اقتصادی کشور داشته باشد. حالا دیگر فضای تحریم شکسته و باید خود را برای حضور قوی‌ در عرصه اقتصاد جهانی آماده کنیم. دولت یازدهم بدهکاری‌های زیادی را به ارث برده اما به نظر می‌رسد با این روند بسیاری از این بدهی‌ها در آینده نزدیک تسویه خواهند شد.

برچسب ها: تدبیر24 محسن شرکا
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
شفق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۶
0
1
شما تو ایران زندگی می کنید احیانا؟
نظر شما: