تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 13
کد خبر: ۹۳۷۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۰

آیا شهرداری مردم را به تمسخر گرفته؟

از این فرمانده سابق نیروی انتظامی که با انواع و اقسام روش‌ها موفق شد مجددا بر صندلی شهرداری تهران بنشیند انتظار می‌رود که حداقل یک گزارش مالی شفاف و بدون شبهه را به مردم و اعضای شورای شهر ارائه دهد و همچنین توضیح دهد که...
به گزارش تدبیر24 به نقل از سلام نو، یکی از انتقادات جدی که به عملکرد چند سال اخیر محمدباقر قالیباف وارد می‌شود، استفاده سیاسی وی از امکانات عمومی است. برخی معتقدند که قالیباف در طی چند سال گذشته مدیریت شهرداری تهران را به نحوی پیش برده است که آنچه از بیرون دیده می‌شود، کارکرد تبلیغاتی برای خود او داشته باشد. حتی برخی از ناظرین سیاسی، شهرداری تهران طی دوره گذشته را به ستاد انتخاباتی قالیباف تشبیه کرده‌اند.

تک رای خاص به قالیباف!

شهردار تهران نیز بعضا با عملکرد خودش به این بحث‌ها دامن می‌زد؛ گویی نگرانی خاصی از بابت طرح شدن این مسائل ندارد. حتی افتتاح بسیاری از پروژه های عمرانی شهرداری به ایام پیش از انتخابات موکول شده بود که به وضوح نشان از استفاده قالیباف از شهرداری تهران برای اهداف سیاسی خود داشت.

اما پس از شکست این کاندیدای اصولگرا در انتخابات ریاست جمهوری، اصلاح‌طلبان سعی داشتند تا شهردار دیگری را جایگزین وی کنند. در همان زمان بحث‌هایی در خصوص مسائل مالی مربوط به شهرداری تهران هم مطرح شد که با تعویض شهردار گزارشاتش به مردم ارائه می‌شود. اما قالیباف تمام تلاش خود را انجام داد تا میزش در خیابان بهشت را نگه دارد و همین امر هم باعث شد تا حتی دست به برخی تلاش‌های غیر متعارف برای جلب رای اعضای شورای شهر کند. در ادامه همین تلاش‌های خاص(!) بود که الهه راستگو که توسط لیست اصلاح‌طلبان به شورای شهر تهران راه یافته بود، در اقدامی ناگهانی به قالیباف رای داد و باعث شد که وی با تنها یک رای اختلاف، قالیباف بر مسندش باقی بماند.

حمایت مالی تا زمان انتخابات

پروژه‌هایی که قالیباف در زمان انتخابات ریاست جمهوری سعی داشت از آن‌ها بهره‌برداری کند شامل مواردی چون اتوبان امام علی، پل دو طبقه صدر و... بودند. اما مدتی پس از انتخابات ریاست جمهوری خبرهایی از مشکلات فنی در این پروژه‌ها منتشر شد. حتی بعضی از منابع غیر رسمی از آسیب دیدگی چند تن از شهروندان تهران به خاطر سقوط چند مورد از اجزاء پل صدر تهران هم خبر دادند.

یکی از شهروندان آسیب دیده، شهلا شعبانی بود که اخیرا در مصاحبه با یکی از سایت‌های خبری سکوت خود را شکست. این آسیب دیده که بر اثر این حادثه دچار ضایعه نخاعی شده، عنوان کرد که شهرداری هزینه‌های درمان او را تا پس از انتخابات ریاست جمهوری پرداخت کرده و پس از آن در پرداخت این کمک وقفه بوجود آمده است. اظهارات شعبانی این شائبه را تقویت می‌کند که محمدباقر قالیباف برای جلوگیری از مصاحبه کردن او در زمان انتخابات، هزینه‌های وی را می‌پرداخته و پس از انتخابات دیگر احتیاجی به این کار نداشته است.

این همه هزینه برای یک پل نامطمئن

جدای از این مسائل، شاید جالب‌ترین موضع‌گیری مسئولین شهرداری تهران، اظهارات اخیر مدیر عامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری باشد. درحالی که مسئولین شهرداری از کیفیت کار خودشان در ساخت این پل دفاع می‌کنند، این مدیر زیر نظر قالیباف، در اظهار نظری جذاب(!) گفته است: «براساس این سیستم ورود به پل کاملاً کنترل می‌شود تا ترافیک پل صدر روان باشد با این حال از رانندگان می‌خواهیم به دلیل جدید بودن سازه با احتیاط از آن عبور کنند.»

حالا مشخص نیست در حالی که به قول بعضی‌ها شهرداری 5 هزار میلیارد تومان و به قول خود مسئولین امر 640 میلیارد تومان از پول مردم صرف ساخت این پل شده، چگونه این سازه ابتدایی ترین ویژگی که از آن انتظار می‌رود، یعنی توانایی تحمل وزن خودروهای عبوری از روی خود را ندارد. به نظر عجیب می‌رسد که پس از افتتاح دیرهنگام این پل، باز هم مسئولین اظهار می‌کنند که «با احتیاط از روی آن عبور کنید». شاید همین اظهار نظر شهرداری تهران جای تحلیل و بحث و حتی شاید طنزنویسی فراوان داشته باشد، اما هزینه شدن این حجم سنگین از پول مردم و این مساله که کیفیت این پل مستقیما به امنیت جانی شهروندان مرتبط می‌شود، بیش از هر چیز لزوم پاسخگویی محمد باقر قالیباف را مشخص می‌کند.

از این فرمانده سابق نیروی انتظامی که با انواع و اقسام روش‌ها موفق شد مجددا بر صندلی شهرداری تهران بنشیند انتظار می‌رود که حداقل یک گزارش مالی شفاف و بدون شبهه را به مردم و اعضای شورای شهر ارائه دهد و همچنین توضیح دهد که با وجود این حجم مخارج، چرا شهروندان بایستی در عبور از این پل در همان آغاز افتتاحش نگران باشند و احتیاط(!) کنند. آیا این رفتار شهرداری تهران مسخره کردن شهروندان نیست؟

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: