تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 12
کد خبر: ۹۵۶۷۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۵

اصلاح قانون کار

مدیر داخلی خانه کارگر اصفهان گفت: در حال حاضر جامعه کارگری خواهان اصلاح قانون کار است، قانون کار باید در راستای حمایت از نیروی کار و نه دولت و یا کارفرما اصلاح شود.
تدبیر24»ابراهیم فتحیان در سالروز تصویب قانون کار، اظهار کرد: بیش از دو دهه از تصویب قانون کار در سال 1369 می‌گذرد و اکنون می طلبد مسئولان نسبت به تدوین آیین نامه ها و دستورالعمل ها اقدام کنند. متاسفانه تمام دولت ها در این سال‌ها با وضع برخی قوانین و آیین نامه‌ها قانون کار را دور زدند.

مدیرداخلی خانه کارگر اصفهان ادامه داد: زمانی که قانون کار تصویب شد واحدهای تولیدی و صنعتی کشور با مشکلاتی هم چون افزایش نرخ ارز، رکود و واردات بی رویه درگیر نبودند، اما اکنون که شاهد این مشکلات هستیم کارفرمایان معضلات را گردن قانون کار می اندازند در حالی که این چنین نیست.

فتحیان اضافه کرد: متاسفانه در طرح تحول سلامت وزیر بهداشت می خواهد سازمان تامین اجتماعی زیرمجموعه این وزارتخانه شود در حالی که در صورت این اتفاق ما با مشکلات بسیاری مواجه خواهیم شد.

وی تصریح کرد: مشکلات درمان و عدم اجرای طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از جمله مهم ترین مشکل امروز جامعه کارگری است.

هم چنین مسئول کانون انجمن های صنفی کارگران استان اصفهان با بیان اینکه در سازمان بین المللی کار تمرکز بر بحث سه جانبه گرایی است، گفت: در کشور در حرف این موضوع را پذیرفته اند، اما در عمل در بخش کار و تعیین دستمزدها تنها خواسته های دولت و کارفرمایان مورد قبول است.

علی یزدانی با بیان اینکه در بحث بیمه، کارفرما ۲۰ درصد و دولت سه درصد سهم را در سازمان تامین اجتماعی دارد، اضافه کرد: با این وجود دولت فراتر از سهم خود در سازمان تامین اجتماعی و تصمیمات آن حاکمیت دارد، اما به تعهدات خود عمل نمی کند. در حال حاضر دولت بالای ۱۵۰ هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است. تامین اجتماعی، سازمانی غیردولتی است اما متاسفانه دولت در آن دخالت می کند.

مسئول کانون انجمن های صنفی کارگران استان اصفهان گفت: متاسفانه در طرح تحول سلامت، تنها جیب پزشکان پر و تعرفه آنها پنج برابر شد. 

در ادامه محمدعلی آزاد،  نایب رییس کانون هماهنگی شورای اسلامی استان اصفهان گفت: متاسفانه قراردادهای سفید امضا امروز به معضلی بزرگ برای جامعه کارگری تبدیل شده است. قانون کار با قراردادهای موقت خود نسل جامعه کارگری و تشکل های کارگری را از بین خواهد برد.

دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان نیز با بیان اینکه سوء استفاده از قانون کار و قراردادهای موقت، تشکل های کارگری را تضعیف کرده است، گفت: دولت و کارفرمایان به جای استفاده از فرصت های قانون کار، طبل ناهماهنگی را به صدا در آوردند.


به گزارش ایسنا، اصغر برشان به مناسبت ۲۹ آبان سالروز تصویب قانون کار، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: قانون کار مصوب سال ۱۳۶۹ از همان زمان تصویب با برخی ناآگاهی ها و مخالفت ها کلید خورد. قانون کار همانند دیگر قوانین دارای نقایصی است.

وی افزود: متاسفانه از همان روز نخست با قانون کار مخالفت های بسیاری شد و به جای همراهی برای رفع این نقایص برخی بدون هیچ منطق علمی با اعمال آیین نامه ها و دستورالعمل هایی درعمل این قانون را عقیم گذاشتند. متاسفانه با اعمال قراردادهای موقت، تبصره یک و دو قانون کار را اجرایی نکردند و امروز با مشکلات بسیاری مواجه هستیم، از سوی دیگر ماده های ۱۸۹، ۱۹۰ و ۱۹۱ قانون کار نیز اجرا نشد.

 وی با بیان اینکه متاسفانه در این سال ها از قانون کار استفاده نشد و این استثنائات مشکلاتی جامعه کارگری را بیشتر کرد، اضافه کرد: قانون کار با تمام ایرادات خود تابع قوانین بین المللی است. بحث قانون کار، بحث حداقل ها است و باید در هر اصلاحیه ای حداقل ها را در نظر بگیریم.

 دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان در خصوص اصلاحیه قانون کار، گفت: متاسفانه آنچه در قالب اصلاح به مجلس رفت مجددا به دولت بازگشت، زیرا در آن نیز حداقل ها نقض شده بود. اگر قانون کار نیازمند بازنگری و اصلاح است باید مطابق اصل سه جانبه گرایی و قوانین بین المللی اصلاح شود.

برشان با انتقاد بر مغفول ماندن ماده ۱۴۸ قانون کار پیرامون بیمه کردن کارگران، اظهار کرد: متاسفانه موضوع همسان سازی حقوق در صندوق بازنشستگی کشوری و لشکری پیاده شد، اما این قانون برای بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی هنوز اجرا نشده است.

وی با بیان اینکه سوء استفاده از قانون کار و قراردادهای موقت، تشکل های کارگری را تضعیف کرده است، گفت: پیش از این بیش از ۸۰ درصد قراردادهای کار دائم بود.

 دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان تصریح کرد: امروز اگر سازمان تامین اجتماعی دچار مشکلات و تنگنا شده عامل آن، خود دولت است، زیرا بسیاری بدون هیچ آورده‌ای اکنون بر سر سفره تامین اجتماعی نشسته اند.

وی با انتقاد بر قانون پرداخت بیمه زیر ۱۰ سال، گفت: مطابق این قانون هر کسی می تواند ۱۰ سال حق بیمه خود را به تامین اجتماعی پرداخت کند و بعد بر سر سفره آن بنشیند این درحالی است که بدون افزایش امکانات سخت افزاری، مشکلات درمانی این قشر از جامعه هر روز بیشتر می شود.

برشان افزود: با توجه به تداوم رکود صنعت و تولید و عدم پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی، نگران حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و درمان آنها هستیم. در برنامه ششم توسعه دولت مکلف به پرداخت بدهی خود به تامین اجتماعی شد که تاکنون این بدهی پرداخت نشده و موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان نیز اعمال نشده است.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد جمعیت کشور تحت پوشش بیمه درمان تامین اجتماعی قرار دارند، اظهار کرد: طرح تحول سلامت در ابتدا با هدف برداشتن باری از دوش جامعه پیاده سازی شد، اما در عمل حقوق و تعرفه پزشکان را افزایش داد و به دلیل اینکه منابع طرح تامین نشد تنها بار بزرگی به سازمان تامین اجتماعی تحمیل کرد. وزارت بهداشت و درمان نمی تواند متولی درمان در کشور باشد. ا گر منابع پایداری برای طرح تحول سلامت ایجاد نشود این طرح محکوم به فنا خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: طبق اساسنامه رفع مسائل خرد و کلان صنفی مهم ترین رسالت خانه کارگر است، از سوی دیگر هماهنگی و تعامل خوبی با تشکل های کارفرمایی دارد.

 دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان با اشاره به ۳۲۶ هزار عضو خانه کارگر در اصفهان، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۱۳ هزار نفر عضو جدید به خانه کارگر اضافه شدند، هم چنین ۱۹ هزار نفر عضویت خود را تمدید کردند. تعداد بازنشستگان خانه کارگر اصفهان ۱۳۴ هزار نفر هستند. هم چنین در قالب ۲۵ شهر دیگر استان ۲۴۰ هزار نفر عضو خانه کارگر هستند.

برشان با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی بهترین و مهم ترین صندوق در کشور است و با وجود تنگناهای موجود عملکرد قابل دفاعی دارد، تصریح کرد: متاسفانه دولت به دلیل عدم اجرای تعهدات و بارگذاری های جدید خود، معضل بزرگی را برای خانواده بازنشستگان کارگران و مستمری بگیران ایجاد کرده است، از سوی دیگر طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان نیز تاکنون عملیاتی نشده است.

برچسب ها: تدبیر24 قانون کار
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: