تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 06
کد خبر: ۹۸۰۹۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰
محسن هاشمی امروز گفت: جای مردان سیاست بنشانید درخت تا هوا تازه شود.
تدبیر24»زینب رحیمی - اگرچه این شعر دامن خود محسن هاشمی را هم می گیرد اما یکی از درست ترین تعابیر برای حال و روز این ایام کشور است.
هوای تهران و 5 شهر دیگر به شدت آلوده است. عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست و محمدعلی نجفی شهردار تهران سکوت پیشه کرده اند.
نه توضیحی، نه مطالبه ای، نه اعتراضی، نه شکایتی، نه انتقادی، نه شفافیتی و حتی نه ابراز همدردی و اظهار ناراحتی. هیچ.
در این چند روز از شدت هوای ناسالم و آلوده، حتی از در و دیوارهای این مملکت هم صدای اعتراض بلند شد اما دریغ از کوچکترین واکنش از کلانتری محیط زیست و نجفی شهردار.
البته هر کس دیگری هم جای این مدیران به اصطلاح ارشد بود همین طور صدایشان در گلو گره می خورد و روی حرف زدن نداشتند.
مدیرانی که در برابر سودجویان حوزه صنعت و انرژی سکوت کرده اند همان بهتر که لب به سخن نگشایند چون هر چه بگویند دروغ از آب درمی آید. همان بهتر که سکوت پیشه کنند تا تاریخ مدیریتیشان بیش از این از ضعف و ناتوانی آنها مستند نشود.
قرار نبود شق القمر کنند. فقط کافی بود مردم را فراموش نکنند. کافی بود بدانند برای منفعت شخصی یا گروهی رئیس سازمان محیط زیست یا شهردار نشده اند. آمده اند که به عقب برنگردیم. آمده اند برای زنده کردن امید در دل مردم. آمده اند برای تدبیر. نه برای سکوت. نه برای تصمیمات پنهانی پشت درهای بسته.
اما من عذرخواهی می کنم. هم عذرخواهی می کنم هم شرمنده ام. هم حاضرم به جای تک تک شما تهرانی ها، شما تبریزی ها، شما مردم ارومیه، شما اصفهانی ها، شما اهالی البرز و اراک هوای بد را تنفس کنم، به جای شما سرطان بگیرم، به جای شما سکته کنم اما شما به سرفه هم نیافتید و سرتان گیج آلودگی نشود.
 من کی ام؟ من یک خبرنگارم. یک خبرنگار دون. خبرنگاری که پس از حداقل چهار ماه نوشتن پی در پی در مورد آلودگی هوا، منابع آلودگی هوا، قوانین کاهش آلودگی هوا، گادفادرهای آلودگی هوا و... هیچ کاری از پیش نبردم.
گویی که همه آن گزارش ها را روی آب نوشته باشم نه در مقابل چشمان رسانه ها. نه برای شنیدن مسئولان.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها