تسلیحات هوش مصنوعی اشتریان

تسلیحات هوش مصنوعی

در نظر آورید هزاران زنبورک تسلیحاتی هوش مصنوعی به سوی یک دشمن فرضی گسیل شوند...
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 13
کد خبر: ۹۸۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۹
انتقاد رییس مجلس از عملکرد دولت احمدی‌نژاد:

اجرای یارانه هدفمند ‌«مردم‌فریبانه» بود

برای پرکردن چاله‌های کنده‌شده در دولت قبل، حالا حالاها زمان نیاز است. او از 400‌هزار‌میلیارد پولی گفت که برای اجرای پروژه‌های عمرانی در کشور ....
تدبیر24: روز گذشته تریبون مجلس، محلی برای نقد دولت «محمود احمدی‌نژاد» شد. علی لاریجانی به مناسبت بازخوانی تفکرات شهید مدرس به سیاست‌های دولت گذشته انتقاد کرد. رییس مجلس از پروژه‌های ناتمام در کشور گفت و آمارهایی تکان‌دهنده ارایه داد: آمارهایی که نشان می‌داد برای پرکردن چاله‌های کنده‌شده در دولت قبل، حالا حالاها زمان نیاز است. او از 400‌هزار‌میلیارد پولی گفت که برای اجرای پروژه‌های عمرانی در کشور که از دولت گذشته به ارث مانده نیاز است؛ پروژه‌هایی که به گفته او برای اجرای آن، دولت در سال آینده تنها می‌تواند 20‌هزار‌میلیارد اختصاص دهد و این یعنی 20 سال دیگر زمان نیاز است تا فقط تعهدات دولت گذشته اجرا شود. لاریجانی اشاره‌ای هم به رویکرد پوپولیستی دولت اصولگرای احمدی‌نژاد کرد. او از اجرای هدفمندکردن یارانه‌ها به‌عنوان ابزاری «مردم‌فریبانه» نام برد. یارانه‌هایی که نه حذف آنها از حامل‌های انرژی موجب تحولی در زندگی مردم شد و نه پرداخت نقدی آن به زندگی مردم، رنگی تازه بخشید. هدفمندی‌ای که احمدی‌نژاد از آن به‌عنوان «جراحی بزرگ» نام می‌برد. نقد صریح و تند علی لاریجانی، آن هم به‌عنوان چهره‌ای اصولگرا، مهر تاییدی بر آمار ارایه‌شده از سوی رییس‌جمهوری معتدل این روزهای ایران بود. آمارهایی که برخی اصولگرایان و جریان‌های حامی دولت پیشین را ناخرسند کرده است. به‌طوری که برخی آن را «سیاه‌نمایی» خواندند. سه‌شنبه شب هفته گذشته، رییس‌جمهوری پشت قاب تصویر آمد تا گزارش صدروزه خود از فعالیت‌های دولت را به مردم ارایه دهد. گزارشی که پر بود از آمارهایی که نشان می‌داد در این سال‌ها بر کشور چه گذشته است. روحانی از تورم بی‌سابقه در کنار رکود وحشتناک گفت، از رشد نقدینگی بی‌حدوحصر و ایجاد اشتغال برای کره و چین. آمارهایی که حال بد این روزهای اقتصاد ایران را نشان می‌داد. او از مدیریتی گفت که معیشت مردم را به سختی انداخته است.

از مدیریتی که به جای آوردن نفت سر سفره مردم، سفره‌های مردم را خالی کرده است؛ سفره‌هایی که حالا به قول حسن روحانی کوچکتر از قبل شده‌اند. رییس مجلس روز گذشته با اشاره به سالگرد درگذشت آیت‌الله مدرس و فرارسیدن روز مجلس، گفت: «من باور دارم که تعمیق مردمسالاری و تقویت مجلس ضرورتی است که با رسمیت به ظرفیت کارشناسی کشور محقق می‌شود. مدرس به نمایندگان می‌گوید که نمایندگان باید هوشیار و دقیق باشند چراکه کاری که آنها می‌کنند با سرنوشت ملت درگیر است. باید در اطراف تامل کرد و بی‌دلیل رای نداد. این مجلس مجلس انس نیست، باید همه گفته‌ها گفته شود و حلاجی شود.»لاریجانی گفت: «نگاه خاص مدرس به توسعه جالب‌توجه است مدرس استقلال کشور را همواره اصل قرار می‌داد و معتقد بود که مخارج کشور باید از داخل تامین شود و جلو تامین خارجی گرفته شود.»رییس مجلس با ارجاع به وضعیت فعلی کشور و مسایل مالی پیش‌آمده گفت: «نمایندگان محترم آیا مشکل امروز ما این نیست؟ باید این گفته مدرس را با طلا نوشت و در سردر مجلس و دولت آویزان کرد. اگر بودجه جاری کشور متورم نبود، غرب امروز این‌همه گردن‌کلفتی نمی‌کرد و با تحریم‌ها حرف زور نمی‌زد. تمام دولت‌ها در سال‌های اخیر می‌گویند که باید دولت را کوچک کنیم اما کدام‌یک از آنها موفق شدند؟ امروز درآمد ما تنها به اندازه هزینه‌ جاری کشور است و چیزی برای بودجه‌ عمرانی کشور باقی نمانده است. همه‌ دولت‌ها و مجالس با رای مردم انتخاب شده‌اند اما اینگونه جراحی‌های اقتصادی که به نفع مردم است، در کشمکش‌های سیاست داخلی گم شده است و کسی جرات اجراکردن آنها را ندارد.»لاریجانی افزود: «این مسایل با اظهارات پوپولیستی و مردم‌فریبانه درست نمی‌شود نمونه این موضوع را در اجرای هدفمندی یارانه‌ها دیدیم که به جای فراهم‌کردن مجالی برای توسعه و عمران کشور هزینه جاری کشور 27‌هزار‌میلیارد تومان اضافه شد.»

او گفت: «مدرس در جایی گفته است که اگر اینطور پیش برود، باید شیر و پنیر را هم از خارج وارد کنیم این نشان می‌دهد که او نگران کشاورز بوده است و راه را تکیه بر ملت و نه دولت می‌داند. چراکه می‌گوید دولت نه ملاک خوبی است نه تاجر خوبی و نه مدیر حمل‌ونقل خوبی. دولت به هرجا که دست بزند، موجب خسارت و ضرر است اگر زمینی که دولت دارد در دست دولت صد خروار عایدی دارد در دست من یا دیگران باشد 150 خروار خواهد داشت.»رییس مجلس با بیان ارتباط این دیدگاه مدرس با اصل 4  قانون اساسی گفت: «آیا آنچه قرار است در سایه اجرای اصل 44 قانون اساسی در دست ملت باشد واقعا در دست ملت است یا در سایه دولت و بخش دولتی به بیماری کم‌بهره‌ای مبتلا است؟ اکثر پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمامی که امروز وجود دارد می‌تواند در قالب اصل 44 واگذار شود.» لاریجانی ادامه داد: «امروز 400‌هزار‌میلیارد تومان بودجه برای پروژه‌های عمرانی در دست اجرا نیاز است اما دولت می‌گوید حداکثر بودجه عمرانی سال آینده 20‌هزار‌میلیارد تومان خواهد بود. اگر این پروژه‌ها را واگذار کنیم تکمیل آنها تسریع می‌شود، اما اگر آنها را معطل کنیم بعد از سال‌ها باید واگذارشان کنیم.» رییس مجلس‌شورای‌اسلامی گفت: «در سیاست خارجی مدرس معتقد به توازن عدمی بود نه توازن وجودی و می‌گفت که امت‌های مسلمان همه باید آمادگی این را داشته باشند که از کشورهای اسلامی دفاع کنند. موضع ما حمله به کسی نیست اما واجب است که اگر لازم شد دفاع کنیم؛ هر چند که اصل سیاست ما پرهیز از درگیری است. مدرس معتقد بود که سیاست ایرانی باید مانند سیاست بز کوهی بین‌الطلوعین باشد. بز کوهی بین دوطلوع به چرا می‌رود؛ یعنی زمانی که هوا آنقدر روشن است که می‌تواند غذای خود را تشخیص دهد اما هوا آنقدر تاریک است که صیاد نمی‌تواند آن را شکار کند.»  نماینده قم در مجلس‌شورای‌اسلامی با بیان اینکه مدرس در مورد همسایگان کشور قایل به همگرایی همه‌جانبه بود گفت: «مدرس معتقد بود که در سیاست و اقتصاد و در همه خصوصیات دیگر باید با همسایگانمان روابط داشته باشیم و تاکید می‌کرد که باید با آنها که قدرت علمی و فرهنگی هستند تبادل داشته باشیم، چراکه هیچ ملتی از علم و معرفت دیگر ملل بی‌نیاز نیست.» رییس مجلس‌شورای‌اسلامی با اشاره به اینکه مدرس نسبت به جامعه ملل، سلف سازمان ملل‌متحد در میان جنگ جهانی اول و دوم، خوشبین نبود گفت: «مدرس در این‌باره می‌گوید من حسن‌ظن ندارم، اما نمی‌توانم استقامت کنم. اینکه چه وقت نتیجه باشد بعد معلوم می‌شود. اما حدس آ‌خوندی من این است که من به آنها حسن‌ظن ندارم.» رییس مجلس‌شورای‌اسلامی در پایان درمورد سیر زندگی مدرس گفت: «در پایان یک نقل عارفانه و یک متلک شیرین از مدرس نقل می‌کنم؛ در نقل عارفانه مدرس در پایان عمرش آنجایی که در محبس نشسته است می‌گوید، من امیدوارم که به شهادت در راه خدا موفق شوم.» مدرس در متلکی به رضاخان آنجا که در آستانه به سلطنت‌رسیدن رضاخان مجسمه‌ای از او در میدان سپه‌سالار نصب کرده بودند که صورت مجسمه دوتکه بود که از پشت به هم چسبانده شده بود. رضاخان، جمعی از وزرا و وکلا و از آن جمله مدرس برای رونمایی از این مجسمه رفته بودند. در آنجا رضاخان برای اینکه به مدرس بگوید من موفق شده‌ام به او گفت: «نظر شما در مورد این مجسمه چیست؟ و مدرس با همان لهجه شیرین اصفهانی‌اش گفت: خیلی خوب‌ است اما حیف که دو روست.»

منبع:شرق

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
خشایار
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
0
1
عجب عکسی گذاشتید در خبر عالیه ممنون
نظر شما: